با توجه به افزایش روزافزون فناوری هوش مصنوعی، توسعهدهندگان بازیهای بیشتری بررسی میکنند که تا چه اندازه میخواهند هوش مصنوعی را در خط لوله توسعه خود ادغام کنند. و در حالی که بسیاری از این بحث ها در میان ترس واقعی مبنی بر اینکه هوش مصنوعی جایگزین انسان های واقعی در مشاغل توسعه دهنده شود، در حال انجام است، کارگردان بازی World of Warcraft، Ion Hazzikostas نگران این نیست که این اتفاق پس از مواجهه اخیر با ChatGPT برای او رخ دهد.
هازیکوستاس در صحبت با IGN قبل از راهاندازی جدیدترین وصله اصلی، Embers of Neltharion، میگوید که یکی از اولین کارهایی که او هنگام دسترسی به ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT انجام داد این بود که از آن بپرسید که توسعه بعدی World of Warcraft چه خواهد بود. و پاسخ آن به طور منحصر به فرد در سطوح مختلف وحشتناک بود:
شوخی نمیکنم، شماره یک پیامی که به من برگشت… بازگشت به سرزمینهای سایه بود. بنابراین احساس میکنم امنیت شغلی خوبی دارم و نگران این نیستم که ChatGPT به زودی جایگزین من شود.»
در حالی که Hazzikostas احتمالاً هدفش این است که Shadowlands توسعهای بود که مستقیماً قبل از نسخه فعلی بود، بنابراین آن را به یک نامزد ضعیف تبدیل میکرد که فوراً برگردید و به آن برگردید، Shadowlands نیز در جامعه WoW کاملاً منفور بود. بازیکنان از آهنگ آهسته عرضه محتوا، بازیهای پایانی چندگانه و مهمتر از همه، برخورد عمیقا بحثبرانگیز آن با یکی از محبوبترین شخصیتها خوششان نمیآمد: سیلواناس ویندرانر. بنابراین احمقانهای مضاعف به نظر میرسد که ChatGPT پیشنهاد میکند به یکی از محبوبترین بسطهای World of Warcraft در حافظه اخیر برگردیم، حتی اگر این امکان وجود دارد که این کار را انجام دهد زیرا اینترنت که روی آن آموزش دیده مملو از اشارههای اخیر Shadowlands است.
هازیکوستاس و هالی لانگدیل، تهیه کننده اجرایی World of Warcraft نیز توضیح جدی تری از افکار تیم در مورد هوش مصنوعی ارائه کردند. Hazzikostas تأیید کرد که برخی از بخشهای خط لوله هنری WoW از یادگیری ماشینی استفاده میکنند، اما آنها سالها این کار را انجام میدهند. این “فقط خودکار کردن کارهای واقعاً سخت و دردناک مانند نصب کلاهک در اطراف گوش های Blood Elf و غیره است، در جایی که عادلانه تر است، اجازه دهید کمی وقت بگذاریم تا هنرمندان واقعاً با استعداد ما بتوانند به جای انجام آن کار بیهوده، هنر خلاق شگفت انگیزتری ایجاد کنند.” چیز جدیدی نیست
در همین حال، لانگدیل به آینده نگاه می کند:
وقتی در مورد زندگی در دنیایی صحبت می کنیم که می خواهیم احساس کنیم زنده هستیم، فرصت های زیادی در آنجا وجود دارد. ما در طراحی خود به قدری بر برتری در صنایع دستی متمرکز شده ایم که می خواهیم مطمئن شویم که همه چیز از لمس انسانی ما برخوردار است. اما من فکر میکنم فرصتهای زیادی در یک فضای تعاملی وجود دارد تا ببینیم فرصتها چیست. و ما برای مدتی طولانی در حال حاضر. هوش مصنوعی برای ما در زندگی روزمره چیز جدیدی نیست. و تکامل در هوش مصنوعی قطعا به ما کمک خواهد کرد، اما همیشه اینجا بوده است.»
ما همچنین با Hazzikostas و Longdale در مورد آهنگ محتوای فعلی World of Warcraft و نقشههای راه محتوای آینده صحبت کردیم و در حین انجام آن سؤالاتی در مورد سمیت بازیکنان و غارت گروهی مطرح کردیم – فردا مصاحبه کامل ما را ببینید. در همین حال، اخیراً یک هفته مقالات و محتوای ویدیویی درباره هوش مصنوعی و تأثیر آن بر بازیها، سرگرمیها و موارد دیگر را جمعبندی کردیم.
ربکا ولنتاین گزارشگر خبری IGN است. می توانید او را در توییتر پیدا کنید @duckvalentine.