ورود ChatGPT کالج ها را به وحشت انداخته است، از ترس اینکه دانش آموزان تحقیق و نوشتن را یاد نگیرند. اکنون معلمان میدانند که ممنوع کردن برنامههای هوش مصنوعی در کلاس راهحل نیست. یکی از معلمان در ایالت رایت در حال حاضر دانش آموزان را برای نوشتن آینده با برنامه های هوش مصنوعی آماده می کند. دیوید سیتس داستان را دارد.
آلن نولز تحقیق در مورد تأثیر آینده هوش مصنوعی بر نوشتن را پنج سال پیش آغاز کرد. او در ابتدا نگران احتمال تقلب دانش آموزان و انتشار اطلاعات نادرست بود. از آن زمان، او هوش مصنوعی را وارد کلاس های نویسندگی فنی خود در دانشگاه ایالتی رایت کرده است.
نولز گفت: «وقتی دیدم دانشآموزان چگونه از این ابزارها استفاده میکنند و چه کاری میتوانند با آنها انجام دهند، وحشت من واقعا فروکش کرد.»
دانشآموزان آموختند که برای به دست آوردن نتایج خوب باید تلاش کرد. لورن ایفرت دانشجوی رشته نویسندگی فنی است. او برای انجام یک کار، یک کتابچه راهنمای کاربر برای دستگاه اسپرسوساز در محل کارش نوشت. ChatGPT خیلی مفید نبود. ایفرت گفت ChatGPT «به گونهای واکنش نشان داد که گویی من در مورد قهوهجوی مستر قهوه به جای یک دستگاه اسپرسوساز پنج هزار دلاری صحبت میکنم که بسیار پیچیده و پیچیده است».
ناولز می گوید که دانش آموزان برای دستیابی به نوشتن قوی با ابزارهای هوش مصنوعی همچنان به دانش تخصصی در مورد یک موضوع نیاز دارند. «اگر استاد تاریخ هستید، همچنان میتوانید از ChatGPT برای نوشتن مقاله بهتری نسبت به دانشجویان تاریخ خود استفاده کنید، زیرا اطلاعات بیشتری در مورد محتوا دارید. بنابراین، در این مرحله، بهتر از دانشآموزان خود، میتوانید هوش مصنوعی را راهنمایی کنید. همچنین میتوانید بررسی کنید که چه چیزی بهتر از دانشآموزان شما تولید میکند، و این کار زیادی میطلبد.”
ChatGPT و سایر ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی یک مدل زبان بزرگ، یک پایگاه داده عظیم از متن قبلی اینترنتی هستند. مدل های زبان بزرگ به کلمات فکر نمی کنند. ما به آن کلمات میدهیم، و آنها آنها را به عنوان نشانهها پردازش میکند. سپس هوش مصنوعی آنها را دوباره به زبان ما تبدیل می کند. نولز اظهار داشت: «آنها از زبان ما تقلید می کنند. «این اساساً یک مدل آماری زبان است. به ازای هر کلمه یا نشانه، درصد احتمالی آن چیزی است که بعداً می آید.”
هوش مصنوعی نیاز به اعلان دقیق دارد، بنابراین اطلاعات نادرست تولید نمی کند. ناولز به همسرش کمک کرد تا از هوش مصنوعی برای نوشتن نامه جمع آوری کمک مالی برای خرید تجهیزات جدید برای یک بیمارستان استفاده کند. ابتدا آنها لیستی از اطلاعات را به هوش مصنوعی دادند.
نولز خاطرنشان کرد: «به تمام اطلاعاتی که در طرح کلی بسیار دقیق خود به آن داده بودیم پایبند بود. بنابراین از این نظر، ما از هوش مصنوعی برای دادن اطلاعات یا ساختن حقایق برای ما استفاده نمی کردیم. ما از آن به طور خاص به عنوان دستیار نوشتن استفاده می کنیم تا بخشی از کار را برای ما انجام دهد.
ناولز میگوید که هوش مصنوعی میتواند به سازمانهای غیرانتفاعی کوچکی که توانایی خرید نویسندگان حرفهای را ندارند، کمک کند. او همچنین به دانشجویان نویسندگی فنی آموزش می دهد که چگونه هوش مصنوعی را آموزش دهند. این یک مهارت جدید به نام “مهندسی سریع” است. لورن ایفرت با یک تیم برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ ایالت رایت کار کرد. تیم متوجه شد که هوش مصنوعی به تلقین بیشتری نیاز دارد.
ایفرت گفت: «این به ما مکانی داد که وجود نداشت. بنابراین، میدانید، باید مرور کنید و بگویید: «خوب، یک توییت درباره کتابخانه رایت استیت بنویس و در مورد مناطق مطالعه یا چیزی شبیه به آن صحبت کن.» گاهی اوقات تیم دریافتند که ویرایش کار هوش مصنوعی آسانتر است، که ایفرت اذعان میکند که «صادقانه در بسیاری از شرایط زمان کمتری از تلاش برای ادامه دادن و گفتن، «نه، این را به من بده».
ناولز آینده ای را می بیند که در آن هوش مصنوعی زمین بازی را برای دانش آموزانی که برای بهبود مهارت های نوشتاری خود به کمک نیاز دارند، افزایش دهد. تام وب مزایای بیشتری را می بیند. او دفتر خدمات معلولیت را در ایالت رایت اداره می کند. وب فلج مغزی دارد. او به یاد می آورد در دهه 80 زمانی که معلمانش از او خواستند از ماشین تحریر استفاده کند. سپس در مورد برنامه های نوظهور گفتار به متن آموخت.
وب توضیح داد: «مردم هیچ ایده یا تصوری از آنچه که این فناوری میتواند برای دانشآموزان دارای معلولیت فراهم کند، نداشتند، اما من خیلی زود از آن استفاده میکردم و دیدم که چگونه بازی را برای من تغییر میدهد.»
به زودی هوش مصنوعی برای دانشآموزانی که نابینا، ناشنوا یا دارای معلولیت جسمی هستند، یادداشتبرداری خواهد کرد. ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی همچنین به دانشآموزان عصبی که در ساختاردهی و سفارشدادن اطلاعات مشکل دارند، کمک میکند. ناولز میگوید که ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی فعلی در خلاصهسازی، ترسیم و بازنگری بهترین هستند. تام وب تصور میکند که دانشآموزان از هوش مصنوعی میخواهند که نمونه سوالات امتحانی را بر اساس یادداشتهای کلاس ارائه کند. وب گفت: «این به آنها اجازه میدهد تا بدانند روی چه چیزی تمرکز کنند و چگونه برای آن امتحان آماده شوند. من فکر میکنم که ابزار بزرگی وجود دارد و من آن را مزیت ناعادلانهای نمیدانم.»
هنگامی که خدمات معلولیت می تواند بسیاری از این وظایف کلاسی را برای دانش آموزان خود خودکار کند، آنها می توانند بیشتر روی مشاوره و روابط انسانی تمرکز کنند. وب میگوید که پس از آن، ما وارد دورههای کارآموزی، تنظیمات بالینی بیشتری میشویم، دانشآموز را تا جایی که در حال ورود به حرفهشان هستند، میسازیم، چه چیزی میتوانیم برای موفقیت آنها داشته باشیم.