- هوش مصنوعی باز به کاربران امکان می دهد تاریخچه چت خود را غیرفعال کنند و می گوید این چت ها “برای همیشه حذف می شوند”.
- مایکروسافت همچنین اقداماتی را برای اطلاع رسانی به کاربران در مورد راه های بررسی و پاک کردن تاریخچه جستجو انجام داده است.
- ابزارهای هوش مصنوعی می توانند تا حدی بر اساس بازخورد و گفتگو با کاربران بهبود یابند.
OpenAI گفته است که یکی از راه هایی که ChatGPT بهتر می شود، تعامل با کاربران است. اما از آنجایی که آزمایش انبوه در حال انجام – از زمان عرضه چت ربات هوش مصنوعی به عموم مردم در سال گذشته – از تازگی گذشته است، این شرکت نشان داده است که از نزدیک ایمنی و اعتماد را در نظر گرفته است.
کاربران ChatGPT قبلاً با یک هشدار پاپ آپ دریافت می شوند که مکالمات آنها توسط “مربیان هوش مصنوعی” قابل مشاهده است و به آنها هشدار داده می شود که “اطلاعات حساس” را تایپ نکنند. در ماه آوریل، OpenAI گفت که همچنین به کاربران این امکان را می دهد که ضبط مکالمه خود را با ChatGPT غیرفعال کنند و به دنبال ارائه دید و کنترل بیشتر روی داده ها هستند. (سارا جکسون از Insider توضیح مفیدی در مورد نحوه انجام این کار دارد).
طبق وبسایت OpenAI، خاموش نگه داشتن سابقه مکالمه به این معنی است که آن چتها به آموزش ابزار کمکی نمیکنند و این شرکت پس از 30 روز هر مکالمهای را در حالت حفظ حریم خصوصی بالاتر حذف خواهد کرد.
Duane Pozza، شریک Wiley Rein LLP که در مورد حفظ حریم خصوصی و داده ها مشاوره می دهد، گفت: ریسک می تواند هم برای کاربران معمولی و هم برای شرکت هایی که با اطلاعات محرمانه سروکار دارند، که همچنین باید سیاست های خود را برای نحوه استفاده از چنین ابزارهایی در محل کار در نظر بگیرند. و موارد دیگر
او به اینسایدر گفت: «هنگامی که به چت رباتهای هوش مصنوعی نگاه میکنیم، این ابزارها میتوانند اطلاعات شخصی زیادی را جمعآوری کنند که میتواند شامل مواردی مانند تاریخچه مکالمه باشد.
او افزود: «مصرفکنندگان و مشاغل متوسط که از این ابزارها استفاده میکنند باید مطمئن شوند که سیاستهای حفظ حریم خصوصی را درک میکنند. “آنها باید بدانند که آیا گزینه ها یا تنظیماتی برای درک نحوه جمع آوری داده ها توسط این ابزارها دارند.”
یکی از نمایندگان OpenAI فراتر از نشان دادن منابع این شرکت در وب سایت خود اظهار نظری نکرد.
حریم خصوصی دادههای کاربران در وبسایتهای پرطرفدار در دهه گذشته، در بحبوحه افزایش سایتهای رسانههای اجتماعی، موضوع مورد بررسی شدید حفاظت از مصرفکننده بوده است. به عنوان مثال، متا پس از دستیابی به تسویه حساب ۷۲۵ میلیون دلاری بر سر مسائل مربوط به داده های مربوط به کمبریج آنالیتیکا، به کاربران فیس بوک پرداخت خواهد کرد.
رودینا سسری، موسس و شریک مدیریت Glasswing Ventures که در هوش مصنوعی سرمایهگذاری میکند، گفت: محبوبیت وبسایتهای هوش مصنوعی ممکن است نگرانیهای مشابهی را در مورد دامنه مشاجره کاربران بالقوه با سؤالات حریم خصوصی ایجاد کند.
او گفت: «من بهترین روشها را در اینجا تکرار میکنم – مطلقاً آنچه را که نمیخواهید دنیا بداند با ChatGPT به اشتراک نگذارید.
او گفت: “و این به نحوی مبتنی بر هیچ سوء قصدی از OpenAI نیست، یا ChatGPT را فراموش کنید، هر مدل زبان بزرگ.” “همچنین به این واقعیت مربوط می شود که هر چه سطح بیشتر باشد – اگر بخواهید دنیای دیجیتال را به عنوان یک سطح در نظر بگیرید – سطح بیشتر، دسترسی بیشتر و فرصت برای بهره برداری بیشتر است.”
ربات جستجوی جدید بینگ مایکروسافت که در فوریه راه اندازی شد نیز به سرعت در حال گسترش است و بیش از 100 میلیون کاربر روزانه در ماه مارس جمع آوری کرده است.
این شرکت یک «داشبورد حریم خصوصی» ارائه میکند که در آن کاربران میتوانند حسی از نحوه استفاده از تاریخچه جستجوی خود داشته باشند و گزینههایی را برای پاک کردن آن تاریخ کشف کنند. داشبورد اساساً به کاربران اجازه می دهد تا تاریخچه مکالمات ذخیره شده را مشاهده، صادر و حذف کنند، طبق یک سند اخیر مایکروسافت با عنوان «بینگ جدید: رویکرد ما به هوش مصنوعی مسئول».
یادداشتی در صفحه میگوید که Bing از «سابقه جستجوی وب برای بهبود تجربه جستجوی شما با نشان دادن پیشنهادهایی در حین تایپ کردن، ارائه نتایج شخصیشده و موارد دیگر» استفاده میکند.
یک نماینده شرکت در بیانیه ای گفت: مایکروسافت معمولاً از اقدامات حفظ حریم خصوصی مانند رمزگذاری نیز استفاده می کند و داده های مشتری را “تا زمانی که لازم باشد” نگه می دارد.
این نماینده گفت: «ما همچنین شفافیت و کنترل دادههای جستجوی آنها را از طریق داشبورد حریم خصوصی مایکروسافت ارائه میکنیم.
اکنون تماشا کنید: ویدیوهای محبوب از Insider Inc.
بارگذاری…