تنظیمکنندههای چهار آژانس فدرال به طور مشترک متعهد شدند که قوانین مربوطه خود را مطابق با «اصول اصلی انصاف، برابری و عدالت» اجرا کنند، زیرا هوش مصنوعی در زندگی روزمره به طور فزایندهای رایج میشود – چیزی که میتواند بر «حقوق مدنی، رقابت منصفانه، حمایت از مصرفکننده و فرصتهای برابر» تأثیر بگذارد. “
کسب درآمد با هوش مصنوعی و چت GPT: چگونه می توان 1000 دلار در ماه درآمد کسب کرد
بیاموزید: چگونه پس انداز خود را از ابتدا ایجاد کنید
تکامل بسیار سریع هوش مصنوعی – به ویژه در ChatGPT OPenAI مشاهده می شود – تنظیم کننده ها را وادار می کند تا چارچوبی برای محافظت از مصرف کنندگان ارائه دهند، زیرا فناوری جدید ممکن است منجر به تبعیض شود.
«امروز، چندین آژانس فدرال [the Consumer Financial Protection Bureau, the Department of Justice, the Equal Employment Opportunity Commission and the Federal Trade Commission] روهیت چوپرا، مدیر CFPB، در اظهارات آماده شده گفت: در قوانین حقوق مدنی کشور ما هیچ استثنایی برای فناوری های جدید که تبعیض غیرقانونی دارند، گرد هم می آیند.
آنها استدلال می کنند که این تبعیض می تواند به عنوان مثال در مسکن، اشتغال یا وام دادن باشد.
به عنوان مثال، CFPB گفت که با آنچه “خط قرمز دیجیتال” می نامد، مقابله خواهد کرد، که در الگوریتم های وام دهی یا ارزش گذاری خانه وجود دارد. به نوبه خود، آژانس گفت که قوانینی را پیشنهاد می کند تا مطمئن شود که هوش مصنوعی و مدل های ارزش گذاری خودکار دارای پادمان های اساسی در هنگام تبعیض هستند.
آلوارو بدویا، کمیسر FTC اوایل این ماه در توییتی نوشت: «هوش مصنوعی در حال حاضر برای تصمیم گیری برای استخدام، چه کسی اخراج، چه کسی وام، چه کسی در بیمارستان بماند و چه کسی به خانه فرستاده شود، استفاده می شود. من در مورد استفاده های فعلی و واقعی از هوش مصنوعی بسیار بیشتر از تهدیدات وجودی پایین دستی نگران هستم.
برخی از کارشناسان موافق هستند و می گویند که در حالی که هوش مصنوعی فرصت هایی را فراهم می کند، همچنین چالش هایی را برای مصرف کنندگان، موسسات مالی و تنظیم کننده ها ایجاد می کند.
به گفته فیل سیگل، یکی از بنیانگذاران CAPTRS، یک سازمان غیرانتفاعی که از هوش مصنوعی برای خوب استفاده می کند و بر آمادگی اجتماعی متمرکز است، این است که محصولات مالی بیشتر با نیازها و اولویت های خاص هر مصرف کننده سازگار می شوند.
سیگل گفت: «یک مثال ممکن است وام هیبریدی و محصولات بیمه ای باشد که با زمان زندگی مصرف کننده سازگار است. “یک مزیت دیگر، برنامه های مشاوره خود خدمتی بهتر است – نوعی “فرشته روی شانه شما” زیرا هر خانواده بهترین را برای نیازهای مالی شخصی خود در نظر می گیرد.”
با این حال، وی خاطرنشان کرد که در جنبه منفی، کلاهبرداری ها، طرح های فیشینگ و پیشنهادات تقلبی به مرور زمان پیچیده تر می شوند.
او افزود: «امروزه مصرفکنندگان ایمیلها، پیامکها و تماسهای زیادی را دریافت میکنند که تلاش میکنند از آنها کلاهبرداری کنند – این پیامها حتی بیشتر، متقاعدکنندهتر و برنامهریزیشدهتر میشوند، بنابراین مصرفکنندگان باید همیشه هوشیارتر باشند».
در مورد تنظیم کننده ها، سیگل گفت که آنها باید مطمئن شوند که حمایت از مصرف کننده وجود دارد تا اجازه ندهند هوش مصنوعی از مصرف کنندگان سوء استفاده کند.
او گفت: «اجرای دستورالعملهای گسترده برای محافظت از زیرساختهای مالی اصلی جامعه ما، یک تعهد بزرگ برای تنظیمکنندههایی است که ممکن است در حال حاضر با این چالش مواجه باشند یا نباشند». هوش مصنوعی حملات پیچیدهتری را به زیرساختهای اصلی فناوری اطلاعات در موسسات مالی و مبادلات مالی ما ممکن میسازد زیرا بازیگران بد یا دشمنان سیاسی ما از این فناوری برای خلاقیت بیشتر در رویکردهای خود استفاده میکنند.
در نظرسنجی ما شرکت کنید: آیا فکر می کنید هوش مصنوعی جایگزین شغل شما می شود؟
کشف: 8 بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023
تلاش رگولاتورها پس از نامه سرگشاده ای انجام شد که در آن ایلان ماسک، استیو وزنیاک و بیش از 27000 امضاکننده خواستار توقف شش ماهه آموزش سیستم های هوش مصنوعی «قوی تر از GPT-4» شدند.
«این مکث باید عمومی و قابل تأیید باشد و همه بازیگران کلیدی را شامل شود. اگر چنین مکثی نمی تواند به سرعت اعمال شود، دولت ها باید وارد عمل شوند و یک تعلیق را وضع کنند.»
ماسک و وزنیاک در این نامه استدلال کردند که سیستمهای هوش مصنوعی با هوش رقابتی انسان میتوانند خطرات عمیقی را برای جامعه و بشریت ایجاد کنند و «میتوانند نشاندهنده تغییری عمیق در تاریخ حیات روی زمین باشند و باید با دقت و منابع متناسب برنامهریزی و مدیریت شوند. “
بیشتر از GOBankingRates