نظرسنجی اخیراً منتشر شده از مرکز تحقیقات پیو نشان داد که بیش از نیمی از 11000 آمریکایی مورد بررسی می گویند که فکر می کنند تأثیر هوش مصنوعی در محل کار بر اقتصاد بسیار زیاد خواهد بود. و این حتی قبل از اینکه Chat GPT واقعاً شروع به کار کند بود.
Subbarao Kambhampati استاد دانشکده محاسبات و هوش مصنوعی ASU است. او گفت که این نظرسنجی نگاهی اجمالی به نحوه تغییر افکار عمومی، GPT پس از چت، می دهد.
“من نمی دانم که آیا مقداری از شکاف خوش بینی بعد از این کاهش می یافت [popularization of] کامبامپاتی گفت: GPT چت کنید زیرا برخی از کارهای دانش – چیزهای مربوط به نوشتن و غیره – حداقل جعل کردن آسان تر شده است، اگر درست انجام نشود.
پیو دریافت که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان می گویند که فکر می کنند استفاده از هوش مصنوعی بر روی کارگران تأثیر می گذارد، اما کمتر از یک سوم فکر می کنند که بر آنها تأثیر شخصی خواهد گذاشت.
کامبامپاتی گفت: «همه فکر میکنند که هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر مشاغل دیگران خواهد داشت. “اما آنها فکر نمی کنند که شغل آنها به ویژه تحت تأثیر قرار گیرد.”
پیو دریافت که تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان می گویند هوش مصنوعی در رفتار یکسان با همه متقاضیان بهتر است. اما 44 درصد همچنین می گویند که هوش مصنوعی در تفکر خارج از چارچوب برای متقاضیانی که کاملاً با شرح شغل مطابقت ندارند، اندازه گیری نمی کند.
کامبامپاتی گفت که گاهی اوقات کل وب یک “جعبه” هوش مصنوعی است، در مقایسه با “جعبه های” دانش نسبی ما به عنوان انسان.
او گفت: «اگر جعبه شما کوچک باشد، فکر کردن از جعبه آسان است. “اگر جعبه شما به اندازه زمین است، پس این یک نوع تفکر خارج از جعبه است.”
کامبامپاتی گفت مشاغل معمولی یا مبتنی بر دانش ممکن است از اولین کسانی باشند که تأثیر هوش مصنوعی را احساس می کنند.
کامبامپاتی گفت: «این واقعیت که سیستمهای هوش مصنوعی میتوانند نوشتن بسیار قانعکنندهای انجام دهند، احتمالاً نظر برخی از مردم را تغییر داده است.
پیو دریافت که تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان می گویند هوش مصنوعی در رفتار یکسان با همه متقاضیان بهتر است. اما 44 درصد همچنین می گویند که هوش مصنوعی در تفکر خارج از چارچوب برای متقاضیانی که کاملاً با شرح شغل مطابقت ندارند، اندازه گیری نمی کند.
یکی از نگرانی های بزرگ من این است که مردم راحت تر تحت تاثیر قرار می گیرند [AI] کامبامپاتی گفت. پاسخ دهندگان این نظرسنجی کمی شک داشتند. من در واقع خوشحالم زیرا فکر می کنم مردم تمایل دارند این تصور را داشته باشند [AI] می تواند همه چیز را انجام دهد.»
در حال حاضر، کامبامپاتی گفت که سیستمهای هوش مصنوعی تمایل به درک گسترده اما سطحی از بسیاری از چیزها دارند. او گفت حتی اگر یک سیستم هوش مصنوعی بتواند به طور مداوم به سوالات پاسخ دهد، ممکن است به برخی یا همه آنها اشتباه پاسخ دهد.
او گفت: «ثبات به خودی خود چیز بزرگی نیست زیرا ممکن است دائماً در اشتباه باشید. اما ماشینها، حداقل، الگوهایی را نشان خواهند داد که ما در تصمیمگیریهای ناقص خود در موقعیتهای استخدامی متوجه آنها نبودیم.
از نظر سوگیری احتمالی در موقعیتهای استخدامی، کامبامپاتی گفت که ما نیز باید شک داشته باشیم: «قبل از اینکه جلوتر بپریم و بگوییم که سیستم هوش مصنوعی تعصب دارد، این تعصب از کجا آمده است؟»
او گفت که چه داده هایی یک هوش مصنوعی از آن می آموزد، کلیدی است. همینطور است که این داده ها از چه کسانی می آیند.
«به نوعی، [biased AI systems are] کامبامپاتی گفت که فقط ما را منعکس می کند و به ما بازمی گردد.
به طور کلی، کامبامپاتی گفت که هوش مصنوعی ایجاد تغییرات در محل کار یک اثر غیرمنتظره نیست.
او گفت: “احساس من این است که یک اختلال کوتاه مدت وجود خواهد داشت.” زیرا همه فناوریها اشتغال را مختل میکنند.»