به گفته بکی شیلدز، شریک و رئیس تیم تجزیه و تحلیل داده و هوش مصنوعی شرکت، شرکت حسابداری بریتانیایی مور کینگستون اسمیت یک ابتکار در سطح شرکت را برای کشف و پیاده سازی استفاده از Chat GPT در تمام خطوط خدماتی آغاز کرده است.
شیلدز در گفتگو با Accountancy Age تأیید کرد که این شرکت با بازار متوسط اخیراً اولین مجموعه اسناد خود را برای کمک به راه اندازی ارائه کرده است، از جمله خط مشی استفاده، راهنمای آموزشی، موارد استفاده پیشنهادی، و یک سند استراتژی گسترده تر در مورد توسعه آینده و مهارت های اضافی مورد نیاز. .
او میگوید اگرچه در حال حاضر در مرحله اکتشافی است، اما شرکت انتظار دارد کاربردهای بلندمدتی برای این فناوری در هر یک از خطوط خدمات شرکت پیدا کند.
“من کاملا فکر می کنم که این انتظار وجود دارد که در تمام خطوط خدمات ما استفاده شود. زمینه های زیادی وجود دارد که می تواند در آنها مفید باشد، مانند اثبات تحلیل فنی و طراحی برنامه های حسابرسی.
اما شیلدز همچنین بر این باور است که فناوری مدل زبان بزرگ در معنایی بسیار کلی تر، به عنوان مکانیزم صرفه جویی در زمان و بهره وری در کارهای مختلف اداری و اداری مفید خواهد بود.
«مردم از آن به روشی فنی استفاده میکنند، اما پس از آن، من فکر میکنم نکات مدیریتی به همان اندازه مهم هستند، زیرا خدمات حرفهای به طور کلی با بهرهوری دست و پنجه نرم میکنند، و تعداد زیادی مدیر هستند که در آن نقش دارند. من فکر میکنم بسیاری از مردم با کمک به آنها برای پیشنویسی چیزها و استفاده از زبان حرفهای صحیح راحت میشوند.»
زیرساخت های داخلی “حیاتی”
شیلدز توضیح می دهد که مرحله مقدماتی این ابتکار ایجاد یک پلتفرم نرم افزاری سفارشی بود که برای امکان نظارت بر آمار استفاده در زمان واقعی طراحی شده بود. در عمل، این Chat GPT را از همه مرورگرها مسدود میکند و کاربران را از طریق برنامه به داخل آن هدایت میکند و تمام فعالیتها متعاقباً در داشبورد تجزیه و تحلیل مرکزی ظاهر میشوند.
او میگوید در حالی که دید اضافهشده به نگرانیهای امنیتی که ممکن است ایجاد شود کمک میکند، نظارت بر الگوهای استفاده به مور کینگستون اسمیت اجازه داده است تا کمیتهای داخلی از پرکارترین کاربران Chat GPT را با هدف استراتژیهای بیشتر در راهاندازی تشکیل دهد. تعداد کل کاربران عادی تقریباً 10٪ از نیروی کار شرکت است.
ایده این گروه کمک به مردم برای کشف نحوه استفاده از آن در مشاغل خود است. از آنجا که بدیهی است، ما یک تجارت پیچیده با خطوط خدمات متعدد داریم، بنابراین امیدواریم که به مردم در درک زمان و نحوه استفاده از آن کمک کند.
بنابراین استراتژی این است – درک کنید که مردم چگونه از آن استفاده می کنند، سپس به آنها آموزش دهید که چگونه می توانند بهتر از آن استفاده کنند یا از کارایی بیشتری بهره مند شوند.
شیلدز اضافه میکند که یکی دیگر از اجزای کلیدی این استراتژی، ایجاد فرآیندهای فهرستنویسی دادههای پیچیدهتر به منظور آمادهسازی برای «آینده هوش مصنوعی» است. او می گوید که برای این مهم کسب استعداد مناسب است.
ما سند گستردهتری در مورد استراتژی هوش مصنوعی خود ایجاد کردهایم تا نیازهای کوتاهمدت و بلندمدت را ترسیم کنیم. بخش بزرگی از آن استخدام تعدادی توسعهدهنده برای بخشهای مختلف کسبوکارمان است، و اکنون بهطور فزایندهای، ما تمایل داریم که وزن بیشتری را روی داشتن مهارتهای یادگیری ماشین یا دیگر جنبههای برنامهنویسی هوش مصنوعی بگذاریم.
بدیهی است که هوش مصنوعی به اندازه سازماندهی داده ها خوب است، بنابراین نقش هایی در این زمینه وجود دارد.
نفوذ روزافزون هوش مصنوعی
ابتکار Moore Kingston Smith Chat GPT در زمانی انجام می شود که شیوع هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار ارائه خدمات در حسابداری به سرعت در حال رشد است. اخیراً، شعبه ایالات متحده از شرکت چهار بزرگ PwC اعلام کرد که طی سه سال آینده یک میلیارد دلار برای گسترش استفاده از فناوری هوش مصنوعی – از جمله مدل های زبان بزرگ مانند Chat GPT – در میان تیم های مالیاتی، حسابداری، حسابرسی و مشاوره خود سرمایه گذاری خواهد کرد. .
امروز اعلام شد، این برنامه سرمایهگذاری دارای یک “رابطه پیشرو در صنعت” با مایکروسافت است و در درجه اول وظایف کوچک و اداری را با هدف باز کردن پتانسیل کامل مهارتهای فنی نیروی کار هدف قرار میدهد.
محمد کاند، معاون رئیس راهحلهای مشاوره ایالات متحده و رهبر مشاوره جهانی PwC، میگوید: «ما در نقطه عطفی در تجارت و جامعه هستیم که هوش مصنوعی نحوه کار، زندگی و تعامل ما را در مقیاس بزرگ متحول خواهد کرد.
PwC مدتها پیشگام در هوش مصنوعی مسئول بوده است و این آخرین سرمایهگذاری و همکاری با مایکروسافت به افراد و مشتریان ما کمک میکند تا بهرهوری افزایشیافته و فرصتهای رشد جدید مرتبط با هوش مصنوعی مولد را درک کنند و این کار را به شیوهای مسئولانه و در عین حال نتایج درست انجام دهند.