ChatGPT و هوش مصنوعی مولد بازاریابی را متحول خواهند کرد. اکنون تبلیغکنندگان میتوانند از این فناوری برای کمک به ایجاد کمپینها، از تحقیق گرفته تا خروجی و تکرار استفاده کنند. هیچ کس نباید انجام دهد [marketing campaigns] مایک کاپوت، مدیر ارشد اجرایی مؤسسه هوش مصنوعی بازاریابی، گفت: کاملاً دستی. در اینجا مراحل استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد کمپین آورده شده است.
ایده پردازی: یکی از قوی ترین کاربردهای ChatGPT در حال حاضر طوفان فکری است. کاپوت گفت: “من به طور جدی آن را برای ایجاد نسخه تبلیغاتی برای سرفصل های تبلیغاتی یا حداقل دریافت یکسری ایده های مختلف که می توانید از آنها جدا کنید، در نظر می گیرم.”
از ChatGPT برای ایدهپردازی مفاهیم کمپین، سرفصلها، کپی ایدهها یا حتی پیشنهادهای لحن استفاده کنید. سپس برای تعیین بهترین جهت با انسان ها کار کنید.
پیش نویس: هنگامی که یک ایده کمپین را ترسیم کردید، هوش مصنوعی مولد می تواند آن را زنده کند. کاپوت گفت: «از لحاظ نظری، میتوانید از ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای انجام هر نوع کار نوشتن محتوا یا کپی تبلیغاتی که فکرش را بکنید، استفاده کنید، و من میتوانم به خوبی این کار را امروز انجام دهیم.»
اینجا جایی است که کاپوت در مورد خطر توهم هشدار می دهد، جایی که ChatGPT با اطمینان اطلاعات نادرست و همچنین مشکلات کپی رایت را بیان می کند. بازاریابان محتوا همچنین باید راههایی برای برجستهتر شدن بیابند، زیرا اگر بتوانید از هوش مصنوعی برای تولید صدها مقاله بهینهشده برای سئو استفاده کنید، بقیه هم میتوانند.
تکرار: از ترکیبی از هوش مصنوعی کپی رایتینگ و هوش مصنوعی تولید تصویر برای ایجاد نسخه های مختلف تبلیغات استفاده کنید. حالت و لحن را تنظیم کنید تا بتوانید چندین آگهی را در مکانهای مختلف آزمایش کنید تا ببینید کدام بهترین نمونه است.
تست: پلتفرم هایی مانند AiAdvertising می توانند از هوش مصنوعی برای پیش بینی عملکرد تبلیغات از قبل استفاده کنند. Kaput اشاره کرد که این نوع پلت فرم ها سرمایه گذاری بالاتری دارند، بنابراین مارک های کوچکتر ممکن است شانس بیشتری با استفاده از ابزارهای برنامه نویسی فیس بوک و گوگل داشته باشند.
بدانید چه زمانی باید برون سپاری کنید: بازاریابان خودشان می توانند تبلیغات زیادی را با هوش مصنوعی مولد انجام دهند، اما محدودیت هایی وجود دارد.
- پلاگین ها: تعدادی از شرکت ها در حال حاضر به صورت آزمایشی از افزونه های ChatGPT استفاده می کنند. Expedia یکی برای برنامه ریزی سفرها دارد، Instacart می تواند به پیشنهاد ایده های دستور پخت و ایجاد لیست خرید کمک کند، و Klarna می تواند فروشگاه های آنلاین را تجزیه کند و قیمت ها را مقایسه کند. Kaput پلاگین ها را به عنوان اپ استور بعدی و فضایی برای سرمایه گذاری برند می بیند. او گفت: «این ممکن است اولین کسی باشد که شروع به پرداخت می کنم.
- شخصی سازی: هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که کمپین های فوق شخصی را باز کند. «هوش مصنوعی مولد، اگر درست مدیریت شود، این توانایی را خواهد داشت که بفهمد شما کی هستید، در مرحله سفر کجا هستید، مشخص کند به چه چیزی علاقه دارید و به شما خدمت کند. [you] دروو گروال، دکترا، استاد تجارت الکترونیک و بازاریابی در کالج بابسون، گفت: یک زمینه» یا تصاویر و کپی شخصی شده. اما این سطح از ویژگی به فناوران و کارشناسان نیاز دارد.
- ادغام: کارشناسان فناوری می توانند به تیم شما کمک کنند تا محصولات هوش مصنوعی را با هم کار کنند. این مکان مخصوصاً برای سرمایهگذاری روی افرادی است که مایل به آزمایش هستند، زیرا ابزارها آنقدر سریع در حال تغییر هستند که آنچه امروز کار میکند ممکن است فردا به آن اندازه مؤثر نباشد.
ابزار: کاپوت گفت: «ChatGPT به نوعی شبیه یک شی درخشان است. اما تعدادی ابزار دیگر وجود دارد که ارزش بررسی دارد. کاپوت Writer.com، Jasper و Copy.ai را برای متن پیشنهاد کرد. گروال Stable Diffusion و Dall-E 2 را برای تولید تصویر پیشنهاد کرد. دانستن اینکه از چه ابزارهایی استفاده کنید نیاز به آزمایش دارد، اما بازاریابان کاملاً قادر به انجام این آزمایش هستند بدون اینکه متخصص فناوری باشند.
این در ابتدا در خبرنامه روزانه eMarketer ارائه شد. برای اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی، آمار و روندها، در اینجا مشترک شوید.