اعتبار تصویر: استفانی رینولدز/ خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ
OpenAI می گوید که قصد دارد یک ردیف اشتراک جدید برای ChatGPT، چت ربات ویروسی مبتنی بر هوش مصنوعی خود، متناسب با نیازهای مشتریان سازمانی معرفی کند.
OpenAI که ChatGPT Business نامیده می شود، پیشنهاد آینده را به عنوان “برای حرفه ای هایی که به کنترل بیشتری بر روی داده های خود نیاز دارند و همچنین شرکت هایی که به دنبال مدیریت کاربران نهایی خود هستند” توصیف می کند.
OpenAI در یک پست وبلاگی که امروز منتشر شد نوشت: «ChatGPT Business از خطمشیهای استفاده از داده API ما پیروی میکند، به این معنی که دادههای کاربران نهایی برای آموزش مدلهای ما بهطور پیشفرض استفاده نمیشوند. “ما قصد داریم ChatGPT Business را در ماه های آینده در دسترس قرار دهیم.”
OpenAI قبلاً تلگراف کرده بود که در حال بررسی برنامه های پولی اضافی برای ChatGPT با رشد شدید این سرویس است. (نخستین سطح اشتراک، ChatGPT Plus، در فوریه راه اندازی شد، با قیمت 20 دلار در ماه.) طبق یک منبع، ChatGPT تخمین زده می شود که تنها دو ماه پس از راه اندازی به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه در ژانویه رسیده است – که آن را سریع ترین- کاربرد رو به رشد مصرف کننده در تاریخ
علیرغم جنجال ها و ممنوعیت های متعدد، ChatGPT ثابت کرده است که یک پیروزی تبلیغاتی برای OpenAI است، توجه رسانه های بزرگ را به خود جلب کرده و میم های بی شماری را در رسانه های اجتماعی ایجاد می کند. اما اجرای آن یک سرویس گران است. به گفته سام آلتمن، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل OpenAI، هزینه های عملیاتی ChatGPT «چشم انداز» است و به چند سنت در هر چت در مجموع هزینه های محاسبه می رسد.
فراتر از تجارت ChatGPT، OpenAI امروز ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به همه کاربران ChatGPT اجازه می دهد تاریخچه چت را خاموش کنند. به گفته OpenAI، مکالماتی که با غیرفعال شدن سابقه چت آغاز میشوند برای آموزش و بهبود مدلهای OpenAI استفاده نمیشوند و در نوار کناری تاریخچه ظاهر نمیشوند، اما به مدت 30 روز حفظ میشوند و «در صورت نیاز برای نظارت بر سوء استفاده، بررسی میشوند. ”
از امروز می توان داده های ChatGPT را نیز صادر کرد. کاربران می توانند درخواست کنند که داده های خود در یک فایل به آدرس ایمیل مرتبط با حساب OpenAI آنها ارسال شود.
قابلیتهای جدید با افزایش بررسیهای نظارتی بر روی شیوههای داده OpenAI ارائه میشوند. ایتالیا ماه گذشته ChatGPT را به دلیل نقض احتمالی حریم خصوصی ممنوع کرد و ادعا کرد که OpenAI به طور غیرقانونی داده های افراد را پردازش کرده و سیستمی را برای جلوگیری از دسترسی خردسالان به ChatGPT پیاده سازی نکرده است. فرانسه و اسپانیا و همچنین آلمان نیز بررسی ChatGPT را با تمرکز بر پایبندی به GDPR ChatGPT آغاز کرده اند.