“[AI] جرمی گلدمن، تحلیلگر ما، در پنل اخیر ما به نام «ChatGPT and Generative AI» گفت: واقعاً سطح را از نظر انتظارات مردم از شما بالا می برد.
همانطور که هوش مصنوعی بالغ می شود، تخصصی تر می شود، کارهای روزمره را خودکار می کند، شخصی سازی را آغاز می کند و روش استفاده مصرف کنندگان، خرده فروشان و بازاریابان از اینترنت را تغییر می دهد. در اینجا هشت پیش بینی برای آن آینده نه چندان دور وجود دارد.
1. شرکت های هوش مصنوعی رونق و رکود خواهند داشت
به گفته تحلیلگرمان یورام ورمسر، ما وارد «عصر جدید اینترنت» شدهایم، اما این بدان معنا نیست که تمام زرق و برقها طلا خواهند ماند.
-
هزینه های هوش مصنوعی در سراسر جهان امسال به 154 میلیارد دلار افزایش می یابد که جهشی بیش از 30 میلیارد دلار در سال است. اما شرکت های با عملکرد پایین را نیز از بین می برد.
- وورمسر گفت: «این غرب وحشی در حال حاضر در شرکتهای هوش مصنوعی است. اگر بتوانید نشان دهید که برنامه ای برای هوش مصنوعی دارید، در حال حاضر پول دریافت می کنید. و بسیاری از اینها بر روی پایه های بسیار کم عمقی ساخته شده اند که می توانند با نسل بعدی هوش مصنوعی جایگزین شوند.
2. مدل ها تخصصی تر می شوند
در حال حاضر، چند مدل هوش مصنوعی دارای طیف وسیعی از قابلیتها هستند، اما در آینده نزدیک، سیستمهای منفرد از بین خواهند رفت.
- وورمسر گفت: «من فکر میکنم نه بر ساخت مدلهای بزرگتر و بزرگتر، بلکه بر ساخت مدلهای بیشتر که با اهداف افرادی که با آنها در تعامل هستند، هماهنگی بیشتری داشته باشد.» برای مثال، یک سیستم هوش مصنوعی برای بازاریابان به طور خاص برای هدایت، اندازهگیری و پاسخ به KPIها مانند کلیکها یا تبدیلها کالیبره میشود.
- هوش مصنوعی تخصصی تغییری از آزمایش به افزایش کارایی را نشان میدهد، اما این میتواند منجر به از دست دادن شغل شود.
3. هوش مصنوعی وظایف دنیوی را بر عهده خواهد گرفت – مگر اینکه اینطور نباشد
هوش مصنوعی توانایی انجام وظایفی مانند ساخت صفحات گسترده، تهیه پیش نویس تغییرات کوچک برای پست های اجتماعی و فهرست های خرده فروشی و جمع آوری داده ها را دارد.
- وورمسر گفت: «من فکر میکنم که تأثیر زیادی بر نوآوری و بهرهوری خواهد داشت.
- اما ممکن است شرکتها برای خلاقیت به هوش مصنوعی متمایل شوند و انسانها را با کار سخت حمایت از هوش مصنوعی رها کنند.
- تمرکز بر کمک به افراد هوش مصنوعی به جای برعکس، ایده آل خواهد بود، اما در حال حاضر نتیجه مطمئنی نیست.
4. هوش مصنوعی شخصی سازی و توسعه محصول را افزایش می دهد
هوش مصنوعی این ظرفیت را دارد که اطلاعات مشتری را دریافت کند و آن را به توصیه های محصول فوق خاص تبدیل کند یا حتی محصولاتی را به طور خاص برای یک مصرف کننده خاص توسعه دهد.
شخصیسازی هوش مصنوعی میتواند گزینههای بسیار زیادی را به مصرفکنندگان ارائه دهد و در نتیجه باعث خستگی تصمیمگیری شود. یا میتواند با پیشبینی خواستههای مشتریان، آنها را از بین ببرد.
5. مهندسی سریع به کیفیت محتوای هوش مصنوعی اطلاع خواهد داد
به گفته تحلیلگر ما دن ون دایک، با مدل های فعلی هوش مصنوعی، نوشتن سریع یک مهارت ضروری است.
- ون دایک توصیه کرد که بازاریابان محتوا هنگام کار با هوش مصنوعی چارچوبها، انتخابهای فعل، دیدگاهها و جزئیات را مشخص کنند، مانند اینکه از ChatGPT بخواهند مانند یک بازاریاب با 20 سال تجربه بنویسد، یا اینکه کپی را مشخص کنند که باید مبهم و سبک باشد.
- او گفت: «این توصیفگرهای اضافی که میتوانید برای درخواست مهندسان از آنها استفاده کنید، در مورد کیفیت تفاوت ایجاد میکنند.
6. مصرف کنندگان انتظار افشای هوش مصنوعی را خواهند داشت
مصرف کنندگان در حال حاضر اعتماد کمی به فناوری بزرگ دارند. دبرا آهو ویلیامسون، تحلیلگر ما، گفت: «همه این کسبوکارها وظیفه بزرگی در پیش دارند تا مطمئن شوند که آنچه در هوش مصنوعی مولد انجام میدهند به وضوح برای مصرفکنندگانی که در حال تعامل با آنها هستند، افشا میشود».
هجوم هوش مصنوعی می تواند منجر به این شود که مردم انتظار داشته باشند که تمام محتوا به نحوی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می گیرد و اعتماد را بیش از پیش از بین می برد.
یا این احتمال وجود دارد که مصرف کنندگان محتوای کم کیفیت هوش مصنوعی را به کلی نادیده بگیرند. گلدمن میگوید: «اگر محتوای بیشتری در خارج وجود داشته باشد، شما حتی به عنوان یک مصرفکننده لزوماً متوجه آن نمیشوید، زیرا زمان بیشتری برای توجه به آن ندارید.
7. انسان ها برای کارهایی که هوش مصنوعی نمی تواند انجام دهد، شکاف ها را پر می کنند
هوش مصنوعی در نهایت بر بسیاری از کاستیهای خود غلبه خواهد کرد، اما همانطور که وجود دارد، انسانها همچنان نقشهای لازم را در تضمین حریم خصوصی، دقت و اصالت دادهها از طریق هوش مصنوعی ایفا میکنند.
یکی از محدودیت های ChatGPT حفظ حریم خصوصی است.
- «ChatGPT بسیار واضح است [it] خود[s] تمام دادههایی که شما به آن میدهید، گفت: ون دایک. این بدان معناست که کسب و کارها باید مراقب به اشتراک گذاری اطلاعات مشتری باشند.
- پرکینز گفت: «من فکر میکنم این موضوع بهویژه برای خردهفروشان در مناطقی با قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی دادهها، مانند اتحادیه اروپا نگرانکننده است و تنظیمکنندهها در حال حاضر کمی به آنجا علاقه نشان میدهند.
هوش مصنوعی همچنین خطر سرقت ادبی یا حتی “دروغگوی بیمارگونه” نامیده می شود.
- وورمسر گفت: «از نظارت خود استفاده کنید تا واقعاً مطمئن شوید که محتوایی تولید نمیکنید که مطابق با آنچه میخواهید انجام دهید، محتوا اطلاعات نادرست را در اختیار شما قرار نمیدهد، و اینکه محتوا چیز دیگری را سرقت نمیکند».
- ون دایک به کاربران هشدار داد که مراقب «توهم» یا دروغگویی کامل و «سوگیری الگوریتمی» در هوش مصنوعی باشند.
علاوه بر این، هوش مصنوعی نمیتواند خدمات مشتری با کیفیت بالا را برای همه موارد ارائه دهد. پرکینز میگوید: «این فناوری همچنین واقعاً فاقد آن نوع هوش هیجانی و همدلی برای مقابله با موقعیتهایی است که مصرفکننده ممکن است کمی ناامید شده یا با شکایات بسیار ظریف روبرو شود.
8. Auto-GPT همه چیز را روی سر خود می چرخاند
پیشبینی دقیق در مورد هوش مصنوعی در بازاریابی و خردهفروشی دشوار است، زیرا این زمینه به سرعت در حال تغییر است. با توجه به آنچه گفته شد، Auto-GPT، جایی که هوش مصنوعی بدون یا با ورودی اندک انسان به طور مستقل عمل می کند، نحوه استفاده افراد از هوش مصنوعی را تغییر خواهد داد. Auto-GPT می تواند نه تنها یک طرح تجاری ارائه کند، بلکه وظایف میانی را نیز انجام دهد، یا می تواند مجموعه ای از درخواست های تولید تصویر را ایجاد کند و سپس در واقع آن تصاویر را تولید کند.
ون دایک می گوید: «این مورد استفاده دور از دسترس شاید در آینده چندان دور نباشد. اکنون با این فناوری آزمایش کنید، اما نبض هوش مصنوعی را حفظ کنید.