همین یک سال پیش، اگر در مورد هر چیزی مرتبط با فناوری اطلاعات سؤالی داشتید، احتمالاً برای یافتن پاسخ به Google مراجعه می کردید. اکنون مردم به ChatGPT روی می آورند تا به جای آن توضیحات مکالمه ای و ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنند.
Electric از 1000 نفر نظرسنجی کرد تا بفهمد از کجا مشاوره IT خود را دریافت می کنند. بر اساس این مطالعه، 66 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که برای کمک به مشکلات IT خود به ChatGPT مراجعه کردند.
همچنین: این فناوری جدید می تواند GPT-4 و هر چیزی شبیه آن را منفجر کند
برخی از پرطرفدارترین سؤالات فناوری اطلاعات در ایالات متحده شامل سؤالات اساسی مانند نحوه تعمیر صفحه نمایش یخ زده رایانه، کندی اینترنت، کندی رایانه یا تلفن بیش از حد گرم است.
جای تعجب نیست که GenZ نسلی است که بیشتر به دنبال مشاوره فناوری اطلاعات از ChatGPT با 83 درصد است، پس از آن Millennials با 67 درصد قرار دارد. تولیدکنندگان GenX و Baby با 50% و 48% چندان عقب نماندند.
بنابراین آیا دریافت توصیه های فناوری اطلاعات از یک ربات چت هوش مصنوعی ایده خوبی است؟
الکتریک از 200 متخصص فناوری اطلاعات خواست تا پاسخهای ChatGPT را در مورد چهار مورد از پرجستوجوترین سؤالات فنی در ایالات متحده قضاوت کنند تا متوجه شوند.
همچنین: ChatGPT یا Google: کدامیک بهترین پاسخ ها را می دهد؟
پاسخ های ChatGPT امتیاز کلی صحت 39 از 100 را از کارشناسان IT به دست آورد. با توجه به اینکه ChatGPT تنها از نوامبر 2022 در دسترس بوده است، نرخ تایید کلی 39 درصد چندان هم ضعیف نیست.
برخی از پاسخهای ChatGPT حتی نمرات بالایی را برای آن به ارمغان آوردند، به عنوان مثال، پاسخ به “چگونه اینترنت خود را سریعتر کنم؟” نمره دقت 74 را به دست آورد.