خلاصه غواصی:
- طبق یک بیانیه مطبوعاتی، Expedia در حال آزمایش بتای یکپارچه سازی ChatGPT OpenAI در برنامه تلفن همراه خود است.
- مصرفکنندگانی که از این ویژگی استفاده میکنند میتوانند یک مکالمه با پایان باز در داخل برنامه داشته باشند تا توصیهها و بینش شخصیشده سفر را به دست آورند. این ویژگی همچنین هتلهایی را که در طول مکالمه مورد بحث قرار گرفتهاند را در یک «سفر» ذخیره میکند تا برنامهریزی آسانتر در آینده انجام شود.
- این ویژگی در حال حاضر محدود به مکالمات انگلیسی است اما در سطح جهانی در حال گسترش است. آخرین اقدام Expedia به دنبال دیگر تلاشهای اخیر پیرامون ChatGPT است و بر اساس ویژگیهای هوش مصنوعی موجود در پلتفرم خود ساخته شده است.
بینش غواصی:
ChatGPT OpenAI همچنان تخیل بازاریابان را جرقه میزند و بسیاری را به این فکر میاندازد که چگونه ابزار مکالمه میتواند تلاشهای آنها را افزایش دهد. در جدیدترین اقدام Expedia که برای فرصت ها آماده شده است، این شرکت می بیند که شکاف بین فناوری پرهیاهو و صنعت مسافرت را پر می کند و به مشتریان در هنگام برنامه ریزی ماجراجویی بعدی خود کمک بیشتری ارائه می دهد.
با استفاده از ویژگی بتا، مصرفکنندگان در برنامه Expedia اکنون میتوانند در یک مکالمه با هوش مصنوعی شرکت کنند تا توصیههای شخصی سفر در مورد محل اقامت، کارهایی که باید انجام دهند و ببینند و نکاتی در مورد نحوه رفت و آمد دریافت کنند. با لایهبندی خرید هوشمند، کاربران همچنین متوجه خواهند شد که هتلهای مورد بحث در چت در برنامه ذخیره میشوند تا در هنگام رزرو اقامت بعدی، راحتی بیشتری ارائه دهند.
آخرین اقدام این برند مسافرتی به دنبال تلاش اخیر دیگری در زمینه ChatGPT است که شامل مشارکت با Kayak برای ایجاد یک افزونه مستقیماً از طریق ربات چت برای کمک به ساخت برنامههای سفر شخصی با استفاده از دادههای این دو شرکت است. ادغام ChatGPT Expedia که اکنون از طریق برنامه تلفن همراه آن قابل دسترسی است، می تواند به شرکت کمک کند تا نبض قوی تری بر وفاداری مصرف کننده و تأثیر مستقیم ابزار داشته باشد.
از آنجایی که بازاریابان همچنان علاقه شدیدی به ChatGPT نشان میدهند، OpenAI توجه کرده است و اخیراً پلتفرم ChatGPT خود را از طریق API در دسترس قرار داده است تا به کسبوکارها اجازه دهد راحتتر نرمافزار را در برنامهها و وبسایتهای خود لایهبندی کنند. شرکتهایی مانند اسنپ، اینستاکارت و شاپیفای به سرعت از این قابلیت پیشرفته استفاده کردهاند.
Expedia در انتشار خود اشاره کرد که در حال حاضر از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ارائه گزینه های سفر شخصی و مرتبط از مجموعه ای از 1.26 کوادریلیون متغیر استفاده می کند. از این ابزارها برای مقایسه قیمت ها نیز استفاده می شود، به عنوان مثال، همراه با یک نماینده مجازی برای خدمات مشتری.
با این حال، چنین آزمایشی بدون چالش نیست. تجربیات اولیه با هوش مصنوعی مکالمه پاسخگو به تعاملات گهگاهی وحشتناک منحرف شده است، با برخی از آنها، مانند اسنپ، در حال حاضر اقدامات حفاظتی جدیدی در مورد ادغام های آن مشخص شده است. در طول مرحله آزمایش بتا، Expedia هشدار داد که با وجود اقداماتی که برای محدود کردن چنین اقداماتی انجام شده است، نتایج نادرست و پاسخهای نامناسب ممکن است. این شرکت همچنین گفت که از بازخورد کارمندان و کاربران استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که پاسخ ها با استانداردهای خود مطابقت دارند.