تکرار فعلی ربات چت هوش مصنوعی Chat Generative Pre-trained Transformer (Chat-GPT)، GPT-4، به سرعت به چیزی تبدیل شده است که نادیده گرفتن آن در زندگی روزمره دشوار است. فناوریهای هوش مصنوعی مانند GPT-4 به حوزههای متنوعی مانند هنر، کدنویسی و احتمالاً آموزش نفوذ کردهاند.
هنگامی که یوشی سالاوری، معلم انگلیسی انتخاب آکادمیک (AC) از هوش مصنوعی خواست تا مقالهای با موضوع عشق نافرجام در «گتسبی بزرگ» برای او بنویسد، که او بارها آن را خوانده و درباره آن بحث کرده است، او تحت تأثیر تحلیلهای حاصل قرار گرفت. سالاوری که معتقد است GPT-4 در پاسخگویی به درخواستهای گستردهتری مانند او بسیار خوب است، گفت: «این نسبتاً مؤثر بود. من با برخی از همکارانم در مورد این موضوع صحبت کرده ام، و چیزی که برخی از آنها به آن اشاره کرده اند این است که اگر … الزامات خاص (یا) محدودی دارید … برای Chat-GPT بسیار سخت است که راه خود را در همه موارد طی کند. آن شرایط بسیار خاص، “او گفت. سالاوری علاوه بر حرکت به ارزیابیهای یک روزهتر در کلاس، تنظیم مجدد سؤالات مقالهاش را بسیار دقیقتر در نظر میگیرد.
بروک مککینی، همچنین یک معلم انگلیسی AC، ظهور هوش مصنوعی را به عنوان زنگ خطری برای معلمان میبیند تا به دستورهایی که به دانشآموزان ارائه میکنند نگاهی دقیقتر بیندازند. او گفت: «Chat-GPT واقعاً ماهیت فرمولی بسیاری از مقاله نویسی را بیان می کند. این به ما این فرصت را می دهد که دوباره فکر کنیم … چگونه دانش آموزان می توانند خلاقانه تر به چیزی واکنش نشان دهند.”
به نظر او، این مقالات از قبل به فرمول و شبه کامپیوتری نزدیک شده بودند. GPT-4 این را یک قدم جلوتر می برد. صفحه 11
ژاکت از مککینی خواسته شد تا چهار نمونه مقاله را بخواند و نمره دهد، که هر کدام به همان دستورات خواندن و نوشتن پاسخ میدهند. دو نمونه توسط دانشآموزان نوشته شدهاند، یکی توسط GPT-4 که همان دستور دانشآموزان داده شده بود، و دیگری توسط GPT-4 با دستور تجدیدنظر شده برای پاسخ بهتر از موتور. دو پاسخ هوش مصنوعی یک حرف بالاتر از پاسخهای دانشآموز توسط مککینی، که نمیدانست چه کسی کدام مقاله را نوشته است، امتیاز گرفتند. با این حال، او همچنین میتوانست پاسخهای تولید شده توسط کامپیوتر و پاسخهای انسانی را به درستی تشخیص دهد.
جایی که سالاوری در GPT-4 پتانسیل را می بیند، نه به عنوان یک نویسنده ارواح کامل، بلکه به عنوان یک بازنگری کننده. او گفت: «فکر نمیکنم کسی با دریافت پیشنهادهایی برای بازبینی از یک ربات چت هوش مصنوعی، از یک نویسنده خوب به یک نویسنده بزرگ ارتقا یابد… (اما) این به طور بالقوه مفید است». این ربات از متن در سراسر اینترنت استفاده میکند، – نوشتهاش قرار نیست نشاندهنده هنر عالی باشد – اما به طور بالقوه میتواند به کسی کمک کند تا به مهارت برسد. McKinney همچنین در مورد توانایی های GPT-4 برای خدمت به عنوان دستیار هیجان زده است، به ویژه برای کسانی که در غیر این صورت به منابعی که می تواند ارائه دهد دسترسی نداشته باشند. او گفت: «در یک دنیای ایدهآل، Chat-GPT برای بهبود برابری هم در کلاس درس و هم در شرایطی که دانشآموزان در خانه با مشکل مواجه هستند، استفاده میشود. دانشآموزانی که امتیاز بیشتری دارند به معلمان و فنآوریها دسترسی دارند – از نظر مککینی، GPT-4 میتواند زمین بازی را هموار کند.
بحث در مورد GPT-4 و آنالوگهای آن بر روی کاربردهای احتمالی دانشآموزان متمرکز است، اما اتوماسیونی که ارائه میکند میتواند به معلمان کمک کند تا به جای تولید حجم عظیم مطالب مورد نیاز برای اجرای یک کلاس موفق، بیشتر بر روی آموزش واقعی تمرکز کنند. مککینی از آموزشهای متفاوتی در کلاس درس خود استفاده میکند، جایی که او محتوایی را که تدریس میکند به بهترین نحو با علایق دانشآموزانش هماهنگ میکند. این استراتژی زمانی بهترین کار را انجام می دهد که مک کینی به مواد متنوع زیادی دسترسی داشته باشد که ایجاد آنها زمان زیادی را برای فرد می گیرد. او گفت: «(GPT-4) یک نقطه شروع عالی برای من برای تولید این نمونه ها خیلی سریع است. در دنیای ایدهآل مککینی، فناوریهای هوش مصنوعی میتوانستند برخی از کارهای غرغروکننده آموزش را انجام دهند، و به او اجازه میداد بر روی چیزهایی تمرکز کند، مانند برنامهریزی دروس و ارائه بازخورد. «کارهای زیادی وجود دارد که معلمان انجام می دهند که ما همیشه برای انجام آنها وقت نداریم. مککینی گفت و این به ما پتانسیل میدهد که بتوانیم این کار را انجام دهیم.
برخی از ترس، این فناوریها سریعتر از قوانین و مقررات در حال گسترش هستند. سالاوری که از آنچه به عنوان فقدان کنترل در داخل میداند گیج شده است، میگوید: «میدانم که هوش مصنوعی ظاهراً کار بسیار خوبی انجام میدهد… (اما) میتوانم بگویم که از برخی از چیزهایی که میشنوم بسیار نگران هستم. کل صنعت فناوری او گفت: «آنها واقعاً نمیدانند که چه چیزی را در جهان آزاد میکنند. مککینی موافق است و فکر میکند آنچه امروز میبینیم آغاز یک انفجار هوش مصنوعی است. او گفت: “من (باور دارم) اجتناب ناپذیر است… این نگران کننده است، اینکه بفهمیم چگونه آژانس خود را حفظ می کنید و در عین حال ابزارهایی را که در دسترس شما هستند نادیده نمی گیرید.” این پرسشها اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند پاسخ هستند.