شما 4 مقاله رایگان در این ماه دارید.
تصور کنید که در دبیرستان هستید و به شما محول می شود که مقاله ای درباره جنگ جهانی دوم بنویسید. معمولاً از طریق کتابها و مقالات علمی تحقیق میکنید و آنچه را که آموختهاید در یک قطعه تمام شده با نقل قول جمعآوری میکنید. برای تکمیل تکلیف ساعت ها، اگر نه روزها طول می کشد.
اما اکنون، به لطف اختراع یک نرم افزار هوش مصنوعی به نام ChatGPT، می توانید مقاله را در عرض چند دقیقه برای خود بنویسید. و شما نیازی به انجام یک ثانیه تحقیق ندارید.
این همان چیزی است که مدارس سراسر کشور شروع به پرداختن به آن کردهاند، از جمله مدارس لین، لینفیلد، پی بادی، ساگس و سوامپسکات.
اما ChatGPT چیست؟
ChatGPT که در نوامبر 2022 توسط OpenAI، یک استارت آپ در سانفرانسیسکو راه اندازی شد، یک سیستم هوش مصنوعی است که می تواند متن را بر اساس درخواست های وارد شده توسط کاربران تولید کند. به سرعت به مدارس راه پیدا کرد.
با توجه به یک آسوشیتدپرس در مقاله ای در ژانویه، اداره آموزش در شهر نیویورک «دسترسی به شبکه ها و دستگاه های مدرسه را محدود می کند، زیرا نگران تأثیرات منفی بر یادگیری دانش آموزان، و همچنین «نگرانی در مورد ایمنی و دقت محتوا» است.
در لین، مربیان در مورد اینکه آیا ChatGPT تهدیدی برای آموزش عمومی خواهد بود یا ابزاری برای آن، اختلاف نظر دارند.
دن توهیگ تاریخ جهان را در دبیرستان کلاسیک لین تدریس می کند. در این سال، او شروع به الزام دانش آموزان کرد تا تمام تکالیف خود را با دست بنویسند تا مطمئن شوند که کار آنها توسط شخص دیگری یا یک نرم افزار هوش مصنوعی نوشته نشده است.
او میگوید در گذشته، گرفتن دانشآموزانی که از ویکیپدیا یا سایر منابع آنلاین در حال انجام کار هستند، آسان بوده است، زیرا نوشتههایی که آنها ارائه کردهاند با سبک یا توانایی معمولی آنها مطابقت ندارد.
Twohig گفت: “با ChatGPT، بسیار بیشتر محاوره ای است و می تواند بیشتر شبیه سبک های خود باشد.”
او گفت که معلمان باید برای یافتن کاربردهای مناسب برای این نرم افزار در مدارس همکاری کنند. او گفت که مانند هر پیشرفت فناوری جدید دیگری، ChatGPT پتانسیل تبدیل شدن به یک ابزار یادگیری را دارد، تا زمانی که مربیان بتوانند راهی برای استفاده صحیح از آن بیابند.
راه حل من احتمالا فقط یک توقف است. من فکر نمیکنم که واقعاً بتوانیم از حرکت رو به جلو جلوگیری کنیم، بنابراین فقط باید بفهمیم که چگونه میتوانیم آن را به شیوهای سازنده ترکیب کنیم.» توهیگ گفت.
سایر مربیان، مانند معلم مطالعات اجتماعی Lynn Classical، جاش گورین، پتانسیل سرقت ادبی این نرم افزار را بی خطر می دانند. یکی از دانشآموزان او اخیراً با استفاده از ChatGPT تکلیفی را انجام داد و گورین گفت که بلافاصله توانسته سرقت ادبی را تشخیص دهد.
گورین گفت که تکلیف به موضوعاتی اشاره دارد که قبلاً در کلاس به دانشآموزان آموزش نداده بود و او مطمئن است که اگر از دانشآموز خواسته شود نمیتواند بیشتر کلمات مورد استفاده در نوشتار را تعریف کند. هنگامی که گورین با دانش آموز روبرو شد، به گورین گفت که چیزی از اینترنت نگرفته، بلکه از ChatGPT استفاده کرده است.
پس از آن نمونه سرقت ادبی که به راحتی قابل شناسایی بود، گورین با ChatGPT آزمایش کرد و از آن برای طراحی مسابقه ای برای دانش آموزان استفاده کرد تا در روز تعطیل خود شرکت کنند. او گفت که این یک چارچوب کیفی به او داد که فقط باید کمی آن را تغییر می داد.
گورین استدلال کرد که با خودکار کردن برخی از جنبه های پیش پا افتاده یک پروژه، این نرم افزار می تواند به کاربران فرصت بیشتری برای تفکر انتقادی بدهد.
گورین گفت: “خطر استفاده از آن برای سرقت ادبی وجود دارد، اما من فکر می کنم که این خطر، به ویژه در سطح دبیرستان، بیش از حد است.” “این یک کامپیوتر است. اگر آشغال را تایپ کنید، زباله ها بیرون می آیند. این کامل نیست، اما من فکر میکنم در دنیایی که فناوری در خط مقدم است، ما باید تمایل بیشتری داشته باشیم تا نحوه استفاده مؤثر از آن ابزارها و نحوه استفاده از آن ابزارها را به دانشآموزان آموزش دهیم.»
در حالی که او گفت که هنوز مطمئن نیست که چگونه می توان از این نرم افزار برای آموزش استفاده کرد، او پیشنهاد کرد که می تواند برای کمک به دانش آموزان برای بررسی ساختار نوشته خود استفاده شود.
در Saugus، دنیس گولد، عضو کمیته مدرسه گفت که با مدیران هر یک از سه مدرسه شهر در مورد استفاده از هوش مصنوعی ملاقات کرده است. او گفت که منطقه “نرم افزار را زیر نظر دارد”.
گولد این پیشنهاد را رد کرد که این نرم افزار می تواند برای کمک به دانش آموزان در مهارت های نوشتاری استفاده شود.
گولد گفت: “ما در تلاشیم تا آنها را وادار کنیم که از سر خود استفاده کنند.”
در پی بادی، بورلی گریفین دان، عضو کمیته مدرسه گفت که او به تازگی مقالهای درباره هوش مصنوعی و ترس از استفاده از آن در مدارس میخواند.
دان گفت: «ما همیشه برنامههایی داشتهایم که سرقتهای ادبی قدیمی را شناسایی میکنند، اما به نظر میرسد که سرقت علمی است. برای من همین است. آن چیزی را به عنوان ساخته خودت می گذراند در حالی که اینطور نیست. برای مربیان باید خسته کننده باشد که سعی کنند به بچه ها یاد دهند چگونه تحقیق کنند و مقاله بنویسند [the students] باید یک دکمه را فشار دهید یا روی یک کلید کلیک کنید.”
Dunne دانشآموزانی را که از برنامههایی مانند ChatGPT برای تکمیل تکالیف برای خرید مقاله استفاده میکردند، مقایسه کرد.
او گفت: “این همه در فیس بوک است، این تبلیغات برای انجام مقالات ورودی دانشگاه یا سایر مقالات شما.” “باز هم، ما می دانیم که این اتفاق می افتد و این دقیقاً همان است – این کار اصلی دانش آموز نیست.”
دان گفت که نمی بیند مشکل از بین برود.
او گفت: «مطمئناً، شرکتها برنامههای تشخیص فناوری ارائه خواهند کرد، اما متأسفانه، به محض اینکه کسی برنامههای تشخیص را اختراع کرد، شخص دیگری فقط راه جدیدی برای دور زدن آنها اختراع خواهد کرد.
کالین مک کورمیک، دبیرستان لینفیلد، ChatGPT را به عنوان «پروژه تحقیقاتی غولپیکری توصیف کرد که به کتابخانهای عظیم از اطلاعات تبدیل میشود که میتوانید اساساً با صحبت کردن با آن از آن استخراج کنید».
مک کورمیک گفت: “اما این یک شمشیر دولبه است که در حالی که مزیت آن این است که به ما کمک می کند کارآمدتر کار کنیم و چیزهای شگفت انگیزی خلق کنیم، من همچنین فکر می کنم می توان از آن به طور مخرب استفاده کرد.” “من موافقم که اگر چیزی را در آن چت بدون محتوای اصلی ارائه دهید، سرقت ادبی است، اما اگر از چت یا هوش مصنوعی دیگر به عنوان پیشنویس برای سازماندهی افکار خود استفاده میکنید، واقعا خوب است.”
دانشآموزی که خود را «مایل به فناوری» توصیف میکند، گفت که ChatGPT حدود یک ماه پیش در دبیرستان او محبوب شد، اما از آن زمان استفاده از آن کاهش یافته است زیرا دانشآموزان آن را «حیلهبازی» میدانند.
مک کورمیک مجذوب این سوال است که چه کسی حقوق مالکیت معنوی محصولات تولید شده توسط هوش مصنوعی را در اختیار دارد.
این مانند چیزی است که شما در رایانه ایجاد می کنید. رایانه «مالک» آن نیست زیرا قادر به ساخت آن محصول بدون نظر شما نبود. اما با این وجود، به جای اینکه بگوییم «از آن استفاده نکنید زیرا تقلب است»، باید بگوییم که «در اینجا نحوه استفاده از آن برای انجام کارهای مؤثرتر در تلاشهای شخصیتان آمده است.» مک کورمیک گفت.
دستیار ناظر مدارس کوین سیر با مک کورمیک موافق است. او گفت که ChatGPT را بررسی کرده و با آن “بازی کرده است” و می داند که دانش آموزان به آن دسترسی دارند.
سیر گفت: “هوش مصنوعی از بین نمی رود و ما نمی خواهیم سرقت ادبی را برطرف کنیم، اما باید خود را با آن وفق دهیم.” این دنیایی است که ما اکنون در آن زندگی میکنیم و فکر نمیکنم معلم دبیرستانی وجود داشته باشد که به آن نپردازد، بنابراین ما باید هرچه پیش میرویم یاد بگیریم.»
سیر گفت که این موضوع در یک جلسه توسعه حرفه ای اخیر مورد بحث قرار گرفت و این منطقه قصد دارد در آینده تاکید بیشتری بر هوش مصنوعی داشته باشد.
“این به شما چارچوبی برای شروع می دهد، بنابراین برای ما، ما مزایای آن را می بینیم. بنابراین ما در تلاش هستیم تا هم دانشآموزان و هم معلمان را در مورد نحوه استفاده از آن آموزش دهیم.» “یک چیزی که می توانم بگویم این است که این موضوع بخش بزرگی از آموزش توسعه حرفه ای ما در سال آینده خواهد بود.
لیتانیا مکی ناولز، مدیر فناوری، کتابخانهها و نوآوری مدارس دولتی سوامپسکات (SPS) و مدیر آموزش عاطفی اجتماعی، کریگ هریس، گفت که هوش مصنوعی برای مدتی در برنامههای تلفن همراه بوده است. با ChatGPT، اکنون در رادار معلمان قرار دارد.
مکی نولز و هریس در این مقاله نوشتند: «این منجر به نگرانیهای زیادی شد، اما شنیدن این نکته جالب بود که نیمی از کارکنان درباره معنای این موضوع و آینده کاری که هوش مصنوعی میتواند در کلاسهایشان و برای درسهایشان انجام دهد، هیجانزده بودند. بیانیه ای به مورد روزانه.
آنها گفتند که در ابتدای درک نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای کارکنان و دانش آموزان هستند. آنها نوشتند که تیم فناوری SPS، کتابخانه ها و نوآوری در حال یافتن منابعی در هوش مصنوعی برای به اشتراک گذاشتن با معلمان هستند.
آنها نوشتند: “علاوه بر این، ما در حال طراحی توسعه حرفه ای تابستانی برای کارکنان خود در مورد نحوه عملکرد هوش مصنوعی و نحوه استفاده کارکنان از آن برای طراحی ابزارهای آموزشی بهتر برای آموزش و یادگیری هستیم.”
این دو نوشتند که می خواهند اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان در مورد استفاده مناسب و اخلاقی از هوش مصنوعی برای کارشان در مدرسه آموزش می بینند.
مکی نولز و هریس نوشتند: «ابزارهایی وجود دارد، اما ما میخواهیم به دانشآموزان خود از شک و تردید بهره ببریم و به آنها بیاموزیم که چگونه از آن به طور مؤثر و در چه مواردی استفاده کنند». ما هنوز در حال یادگیری خودمان در مورد آن هستیم، اما اگر در سال 2024 دوباره از ما بپرسید، مطمئن هستم که بسیار متفاوت به نظر می رسد!
چارلی مک کنا، آنتونی کامالری، و آن ماری توبین، خبرنگاران آیتم در گزارش این مقاله مشارکت داشتند.