چت ربات هوش مصنوعی OpenAI (AI) دنیا را در طوفان فرو برده است. در آموزش، معلمان و دانش آموزان بالقوه آن را به عنوان یک ابزار قدرتمند می شناسند.
یک معلم انگلیسی دبیرستانی در اورگان از این ربات چت هوش مصنوعی در کلاس های خود استفاده کرد طرح کلی برای مقالات خود ایجاد کنید در دو داستان کوتاه قرن نوزدهمی («داستان یک ساعت»، نوشته کیت شوپن و «کاغذ دیواری زرد» اثر شارلوت پرکینز گیلمن»).
دانشآموزان پس از اینکه طرح کلی را از چت بات دریافت کردند، لپتاپهای خود را کنار گذاشتند و مقالات خود را نوشتند.
معلم گفت: «آنها باید بفهمند، من به این نیاز دارم تا یک طرح کلی در مورد X، Y و Z ایجاد کنم، و باید با دقت در مورد آن فکر کنند. مجله نیویورک تایمز.
در مدرسه، یکی از دانشآموزان دبیرستان میدوسترن گفت واشنگتن پست او از چت بات برای دو تکلیف استفاده کرد: یک مسابقه علوم کامپیوتر و یک تکلیف کدنویسی.
از سوی دیگر دانش آموزان از چت بات برای امتحانات در سطوح مختلف استفاده کرده اند.
گزارش شده است که یکی از کاربران توییتر از چت بات استفاده کرده است در امتحان SAT شرکت کنید.
در دانشگاه مینه سوتا و دانشکده بازرگانی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، اساتید به اشتراک گذاشتند که چت بات امتحانات حقوق و امتحان دیگری را در مدرسه کسب و کار گذراند. کسب و کار CNN گزارش ها.
به نظر میرسد هیچ تکلیف، مقاله یا امتحانی وجود ندارد که ChatGPT نتواند انجام دهد – بنابراین مربیان چگونه باید به این پیشرفت فناوری نزدیک شوند؟
در حالی که مربیانی مانند دکتر رضا بر این باورند که هوش مصنوعی می تواند به دانش آموزان و مربیان بسیار سود برساند، برخی از مدارس دولتی در ایالات متحده ChatGPT را در شبکه مدرسه ممنوع کرده اند. منبع: دکتر رضا اعتماد سجادی
استاد می گوید ChatGPT یک دارایی است
قبل از طوفان ChatGPT، دکتر رضا اعتماد سجادی از فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی و پتانسیل آن آگاه بود.
او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد و کارشناسی (علوم کامپیوتر و ارتباطات) از Ecole Polytechnique Fédérale Lozanne (EPFL)، یکی از برترین دانشگاه های جهان است.
بیشتر وقت او در اینجا صرف یادگیری جنبه های مختلف علوم کامپیوتر مانند برنامه نویسی، هوش مصنوعی، آمار و بسیاری موارد دیگر می شد.
در آن زمان، اینترنت و موتورهای جستجو مانند گوگل شروع به توسعه کردند که باعث ایجاد مکالمه در مورد یادگیری ماشینی شد (اصطلاحی برای توصیف یادگیری توسط هوش مصنوعی).
رضا توضیح می دهد: «ما قبلاً درک درستی از ماشین چیست و چگونه یک ماشین می تواند یاد بگیرد داشتیم. “شما دو مرحله دارید: مرحله یادگیری و سپس داشتن فرصتی برای به کارگیری آنچه میآموزد.”
امروزه او دانشیار در مدرسه کسب و کار هتلداری EHL است. حوزه تحقیقاتی او شامل مدیریت ارتباط با مشتری، تعامل انسان و ماشین، بازاریابی استراتژیک و غیره است.
این استاد معتقد است که ChatGPT راه رو به جلو در آموزش است.
ChatGPT مطمئناً یک دارایی در مهمان نوازی خواهد بود، به ویژه برای بهبود مدیریت دانش و تجربه مشتری. EHL باید رهبران صنعت آینده را آموزش دهد تا از این فرصت ها استفاده کنند، انتقادی فکر کنند، سازگار باشند و محدودیت ها و سوگیری های هوش مصنوعی را تشخیص دهند.
ما با استاد صحبت کردیم تا در مورد چگونگی تغییر چشم انداز آموزش توسط ChatGPT، به ویژه در بخش مهمان نوازی بیشتر بدانیم:
در حالی که برخی از نرم افزارهای سرقت ادبی شروع به معرفی ویژگی های جدید برای مبارزه با سرقت ادبی توسط هوش مصنوعی کرده اند، همه واحدها قوانین خود را برای مبارزه با این نوع سرقت ادبی به روز نکرده اند. منبع: Melissa Sue Gerrits/Getty Images آمریکای شمالی/Getty Images/AFP
چالشها و/یا مسائل اخلاقی که دانشآموزان هنگام استفاده از ChatGPT باید به آن توجه کنند چیست؟
به عنوان یک مدرسه کسب و کار، ما مسئولیت زیادی داریم که تشخیص دهیم آیا استفاده از این ابزار برای دانش آموزان مناسب است یا خیر. با استفاده از این ابزار، برخی ممکن است فکر کنند که دیگر نیازی به یادگیری ندارند – و این همیشه چالش ماست.
هدف ما در اینجا این است که تضمین کنیم که دانش آموزان ما قادر خواهند بود نتایج ارائه شده توسط یک ماشین را تفسیر کنند و اعتبار پاسخ آن را تعیین کنند.
دانش آموزان نباید این احساس را داشته باشند [ChatGPT] جایگزین خلاقیت آنها خواهد شد. آنها همچنان باید در مورد پاسخ های داده شده توسط دستگاه فکر کنند تا بتوانند نتایج را با هم مقایسه کنند.
چگونه مدارس کسب و کار از ابزارهای مدل زبان هوش مصنوعی در ماهها و سالهای آینده استفاده خواهند کرد؟
می تواند برای ایجاد برخی مطالعات موردی یا ایجاد سؤالات چند گزینه ای مفید باشد. گزینه های زیادی برای استفاده از این نوع ابزار به عنوان معلم وجود دارد.
برای نمره دهی جایگزین معلمان نمی شود زیرا به این بستگی دارد [academic] مرحله. البته اگر این یک سوال مقاله باشد، اما برای uni اینطور نیست زیرا برای مدل یادگیری زبان پیچیده است.
دکتر رضا به ویژه در مورد آنچه دانش آموزان و معلمان می توانند با ChatGPT ایجاد کنند هیجان زده است. منبع: درو آنتونی اسمیت/ گتی ایماژ آمریکای شمالی/ گتی ایماژ/ خبرگزاری فرانسه
چگونه دانش آموزان می توانند برای این تغییرات آماده شوند؟
در مدرسه ما شروع به معرفی واقعیت مجازی در آموزش و مدل یادگیری HyFlex (Hybrid + Flexible) کرده ایم.
با این اوصاف، ما مسئولیتی حیاتی در قبال نسل جدید خود داریم. مسئولیت ما این است که این فناوری ها را وارد کلاس درس کنیم. در آستانه تکامل هوش مصنوعی، مهمترین چیزی که در آینده خواهیم دید، چیزی است که میتوانیم در کلاس تولید کنیم – ایجاد مشترک با دانشآموزان و معلمان.
آنها همچنین باید برای استفاده از ChatGPT و ابزارهایی مانند آن به عنوان بازاریابان جدید آینده آماده باشند. به عنوان مثال، آنها خواهند دید که چگونه می تواند به راحتی محتوا، مقالات وبلاگ و پیام ها را برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی تولید کند.
سه چالش اصلی دانشجویان بین المللی در دوره شما چیست و چگونه می توانند از ChatGPT برای غلبه بر این چالش ها استفاده کنند؟
درس من می تواند بیش از حد تئوری باشد. ChatGPT می تواند این شکاف را با ارائه یک مثال عملی پر کند.
شاگردانم گفته اند که دوست دارند بازخورد بیشتری از من داشته باشند. آنها دوست دارند این بازخورد را نه تنها در پایان امتحانات خود بشنوند [but] در طول ترم تحصیلی خود
متأسفانه، گاهی اوقات وقت کافی برای ارائه بازخورد شخصی ندارم. اینجاست که ChatGPT می تواند ابزار جالبی برای استفاده دانش آموزان باشد.
آنها میتوانند چند سؤال باز چندگزینهای را با ChatGPT ایجاد کنند و ببینند که در برابر این سؤالات چقدر خوب عمل میکنند.
به همین ترتیب، آنها همچنین می توانند از چت بات برای پیش نویس سوالات مرتبط با درس های قبلی استفاده کنند و کمی خود را آموزش دهند.