خودروسازان فیات و کیا “امیدوارند تجربه خرید خودرو را متحول کنند” با اجازه دادن به مشتریان برای خرید وسایل نقلیه از طریق نمایشگاه های دیجیتال یکپارچه ChatGPT در متاورس، Axios گزارش ها.
فروشگاه Fiat Metaverse با همکاری مایکروسافت و شرکت نرم افزاری Touchcast است که ماه گذشته در نمایشگاه Consumer Electronics 2023 رونمایی شد. مایکروسافت اخیراً قراردادی 10 میلیارد دلاری با OpenAi، خالق ChatGPT امضا کرده است و روی ادغام این فناوری در محصولات خود کار می کند.
از آنجایی که فروشگاه همهجانبه با تیم های مایکروسافت ادغام شده است، Axios می گوید، مشتریان برای خرید در نمایشگاه دیجیتال فیات به هدست VR، آواتار یا سخت افزار تخصصی نیاز ندارند. اگر آنها نیاز به کمک داشته باشند، می توانند با یک انسان یا مصنوعی “Fiat Genius” که با کمک ChatGPT به سؤالات مربوط به اتومبیل ها پاسخ می دهد تعامل داشته باشند. “مشتریان می توانند ویژگی های یک وسیله نقلیه را بررسی کنند، سوالات فیات جنیوس را بپرسند و به طور بالقوه خرید خود را از خانه تکمیل کنند.” Axios می نویسد. سوالات پیچیده به دستیاران انسانی منتقل می شود، “کسانی که می توانند از هر نقطه روی زمین به نمایشگاه متاورس بروند.”
ادو سگال، مدیر عامل Touchcast گفت: تجربه دیجیتالی شبیه سازی می کند که چگونه یک فروشنده انسانی با شما در یک نمایندگی ملاقات می کند و شما از آنها سؤال می کنید. Axios. سگال افزود، در نهایت، این فناوری در داخل خودروها در دسترس خواهد بود تا مشتریان بتوانند پس از خرید وسیله نقلیه سؤال بپرسند. او گفت: “این وفاداری ارتباطات را افزایش می دهد.” این حتی بهتر از حضور در یک نمایندگی است.
کیا آلمان همچنین نمایندگی متاورس را راهاندازی کرده است که بر روی Engage، یک پلتفرم متاورس برای تجارت، اجرا میشود. این فروشگاه روی دستگاه های تلفن همراه یا رایانه در دسترس است، اما “بهترین تجربه در هدست VR است.” Axios می گوید. با استفاده از آواتارهای دیجیتال، مشتریان “می توانند در یک نمایشگاه مجازی قدم بزنند و با وسایل نقلیه ارتباط برقرار کنند، مراکز خدمات را بررسی کنند و با کلیک بر روی پیوندهایی که آنها را به وب سایت کیا می برند، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.”