پاسخ مولنبرگ به ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی
اساتید و کارکنان در این ترم گرد هم آمدند تا در مورد امکانات و محدودیت های این فناوری به سرعت در حال پیشرفت و راه هایی که از طریق آن آموزش خوب می تواند با تهدیدات فرضی آن مقابله کند، بحث کنند.
نویسنده: مگان کیتا
سه شنبه 18 آوریل 2023 ساعت 09:55 ق.ظ
استادیار زبان انگلیسی و مدیر برنامه نویسندگی جاشوا بارسچوسکی در گفتگو با معلمان نویسندگی کالج در مرکز نویسندگی. عکس های جو رومانو ’23
احتمالاً سرفصلهای نفسگیر را دیدهاید که چگونه پیشرفتهای هوش مصنوعی (مانند ChatGPT) تقلب کردن را برای دانشآموزان آسانتر و گرفتن آنها را برای معلمانشان سختتر میکند. جاشوا بارسچوسکی، استادیار زبان انگلیسی و مدیر برنامه نویسندگی، هنوز نگران نیست.
او میگوید: «کسانی از ما که وقت خود را صرف استفاده از آن کردهایم، در حال حاضر کمتر نگران هستیم، زیرا محدودیتهای بسیار شدیدی در مورد کاری که میتواند انجام دهد وجود دارد. وقتی از آن سوالی میپرسید، از طریق آرشیو اینترنت تا سال 2021 نگاه میکند و به نحوه صحبت افراد دیگر در مورد آن موضوع نگاه میکند. از آنجا، نثری قانعکننده تولید میکند… کسی که تخصص در سطح محتوا دارد باید بتواند چیزی را که این تولید میکند بخواند و بداند که این یک تحلیل سطحی است، همان چیزی است که مردم دههها میگویند.»
Barsczewski در اوایل این ترم کارگاهی درباره ابزارها و آموزش نوشتن برای جامعه Muhlenberg ترتیب داد. در آنجا، او و سایر اساتید و کارکنان درباره راهبردهای جلوگیری از این نوع سرقت ادبی و ایدههایی برای نحوه استفاده از این ابزارهای نوظهور در کلاس بحث کردند.
گردهمایی معلمان نویسندگی دانشجویی
برای مثال، تنها انواع خاصی از اعلانهای انتساب میتوانند بهطور قانعکنندهای توسط هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرند. تکالیفی که از دانشآموزان میخواهد در بحثهای کلاس درس تأمل کنند، یا با متون مبهم یا اخیر کار کنند، یا تکالیف قبلی را که در پاسخ به بازخورد عمیق اساتید نوشتهاند، اصلاح کنند، همگی خارج از محدوده عملکرد فعلی هوش مصنوعی هستند.
Barsczewski میگوید یکی از راههای ممکن برای استفاده از این فناوری در کلاس درس، وارد کردن یک درخواست در ابزار هوش مصنوعی و بحث با دانشآموزان است که چه چیزی در پاسخی که تولید میکند خوب است (و چه چیزی خوب نیست). به طور کلی، هوش مصنوعی در تفکر عمیق کوتاهی می کند، اما در نوشتن واضح برتری دارد، بنابراین خروجی ممکن است به عنوان نمونه ای از نحوه ساختار یک پاراگراف یا مقاله استفاده شود.
گرچن گوتارد، رئیس زندگی آکادمیک، میگوید، از آنجایی که کالج مطمئن نیست که اساتید چگونه از این ابزارها در کلاس استفاده میکنند، از ایجاد یک سیاست رسمی در مورد استفاده از آن خودداری میکند. احتمالاً کارگاههای بیشتری برگزار میشود تا اساتید بتوانند به بحث درباره این ابزارها ادامه دهند. دکلان کلسی ’24 (تصویر زیر)، استاد راهنما، دستیار نویسندگی، میگوید، معلمان اصلی مرکز نوشتن همچنین یک کارگاه آموزشی برای دانشجویانی که در این ترم به عنوان معلم و دستیار نویسندگی کار میکنند برگزار کردند، با محوریت چگونگی تشخیص نوشتار تولید شده توسط هوش مصنوعی. و تاریخ و ایتالیایی دو رشته.
او میگوید: «در مورد تجزیه و تحلیل واقعی و ترکیب منابع، ChatGPT هنوز بسیار کم است. برای پاسخهای کوتاه و پستهای بحثی ممکن است از آن استفاده شود، اما برای مقالههای طولانی، واقعاً بسیار محدودتر از آن است که بتوان از نزدیک مطالعه کرد.»
در همین حال، اساتید و کارکنان دانشجو در مرکز نویسندگی همچنان به فناوری به سرعت در حال تغییر و اینکه چگونه ممکن است بر کار آنها تأثیر بگذارد، نگاه خواهند داشت.
Barsczewski میگوید: «چیزهایی که این فناوری میتواند به خوبی انجام دهد – مانند خلاصه کردن یک متن – اینها مهارتهایی هستند که در سطح دبیرستان و دبیرستان آموزش داده میشوند. در چند سال آینده، ما آن دانش آموزان را خواهیم گرفت. بالاخره مشکل ما خواهد شد. ما نمی توانیم سرمان را در شن ها فرو کنیم.»