ریچارد سوچر موسس و مدیر عامل You.com به Yahoo Finance Live میپیوندد تا در مورد دستیار جستجوی ChatGPT مانند شرکت، حریم خصوصی، رشد کاربر، نوآوری هوش مصنوعی و چشمانداز فضای هوش مصنوعی صحبت کند.
رونوشت ویدیویی
براد اسمیت: You.com در حال ورود به چت در مسابقه هوش مصنوعی است. این استارت آپ جوان اخیراً نسل بعدی You Chat خود را راه اندازی کرده است، دستیار جستجوی ChatGPT مانند خود. اما چگونه قصد دارد در اینجا در برابر غول های بزرگ فناوری قرار بگیرد؟ خوب، اینجا برای بحث، ریچارد سوچر را داریم که بنیانگذار و مدیر عامل You.com است. ریچارد، از اینکه در اینجا به ما ملحق شدید متشکرم. بنابراین ما را از طریق جاه طلبی در اینجا راهنمایی کنید تا واقعاً آنچه را که بسیاری از کسانی که به دنبال موتورهای جستجو هستند و آن مرحله بعدی رشد یا نوآوری، چیزی که با هوش مصنوعی به دنبال آن هستند، اضافه کنیم یا از آن بهره ببریم.
ریچارد سوچر: بله، You.com بهترین موتور جستجوی چت است که به شما امکان کنترل تمام این آخرین ویژگی های هوش مصنوعی را که شما به آن اشاره کردید و همچنین منابع محتوایی که ممکن است دوست داشته باشید را می دهد. این بهترین نوع ویژگی است که از یک ربات چت مانند Chat GPT و یک موتور جستجو مانند Google در یک رابط مدرن ترکیب شده است. به عنوان مثال، به عنوان یک بازاریاب، ممکن است یک تصویر جدید بدون حق چاپ برای شما ایجاد کند. به عنوان یک برنامه نویس، نه تنها لیستی از لینک ها را به شما می دهد، بلکه یک کد کامل را برای شما می نویسد. به عنوان یک دانش آموز، ممکن است بسته به آنچه که می خواهید، پیش نویس مقاله برای شما بنویسد. بنابراین، در نهایت، من فکر می کنم موتورهای جستجو بسیار بیشتر از موتورهای جستجو خواهند بود. ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا در واقع کارهای بیشتری انجام دهید.
براد اسمیت: در مورد کسب درآمد با ما صحبت کنید. منظورم این است که ما بر روی هوش مصنوعی به موتورهای جستجویی که معمولاً از دلارهای تبلیغاتی درآمد کسب می کنند، لایه لایه می کنیم. و بنابراین، اکنون، این کسب درآمد از کجا، آن مدل سودآوری واقعاً از کجا وارد عمل می شود؟
ریچارد سوچر: بله، ما همچنین تبلیغات خصوصی را بررسی خواهیم کرد که شما را در سراسر اینترنت در همه جا دنبال نمی کنند و به حریم خصوصی شما تجاوز می کنند. ما سعی می کنیم در حفظ حریم خصوصی بسیار بهتر عمل کنیم. اما 80 درصد از سیگنال موتور جستجو را در واقع از پرس و جو دریافت می کنید. کسی به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا میگردد، شما میتوانید همچنان یک آگهی خصوصی برای یک دستگاه تصفیه هوا به او نشان دهید. اما ما همچنین میخواهیم به مردم در انجام کارها کمک کنیم. و هنگامی که آنها واقعاً از این برنامه های هوش مصنوعی استفاده می کنند، می توانند فقط برای این برنامه های هوش مصنوعی که در موتور جستجو هستند، اشتراک بپردازند.
براد اسمیت: خوب، و بنابراین برای تعداد کاربرانی که پیشبینی میکنید واقعاً با این کار درگیر شوند، خود مدل چگونه است – زیرا اساساً این یک مدل یادگیری زبان است که ما از بسیاری از هوش مصنوعیهای مولد مختلف شنیدهایم. چگونه مدل خودتان با تعداد کاربرانی که با آن درگیر هستند به بهبود ادامه میدهد؟
ریچارد سوچر: بله، این یک سوال عالی است. ما در حال حاضر میلیون ها کاربر داریم. ما واقعاً از ماه دسامبر، زمانی که You Chat را راهاندازی کردیم، چوبهای ضرب المثل هاکی داشتیم. و دیدن و همچنین دریافت بازخورد از کاربران باورنکردنی بوده است. آنها می توانند به این رای دهند که بگویند این پاسخ برای آنها درست است یا نه. این به ما کمک کرد تا بسیار واقعی تر باشیم. ما اکنون پاسخهای چندوجهی داریم، همچنین، بهعنوان مثال، بهجای اینکه ربات چت چیزها را بسازد، میتوانید قیمت سهام را مستقیماً در رابط چت ببینید. و من فکر می کنم همه اینها قطعات بسیار مهمی هستند که باعث می شود این رابط چت برای یک موتور جستجو کار کند.
براد اسمیت: بنابراین پاسخ آن دسته از کاربرانی که تا کنون درگیر شده اند چه بوده است؟
ریچارد سوچر: فوق العاده مثبت بوده البته همیشه تعدادی از افراد هستند که پاسخی را پیدا می کنند که شما دوست ندارید و گاهی اوقات با این مدل ها سخت می شود. ممکن است ندانید که آیا کاربر میخواهد داستان جدیدی بسازد و چیزی بسازد یا واقعاً میخواهد فقط یک واقعیت خاص را بپرسد. و ما اکنون اطلاعات بیشتر و بیشتری را از ویکیپدیا و منابع محتوای متفاوتی که میتوانید کنترل کنید، مانند برنامههای سهام و آبوهوا و مواردی از این دست، به دست میآوریم. و بنابراین با ترکیبی از این برنامههایی که در صفحه نتایج جستجو داریم، قابلیتهای هوش مصنوعی و متن آزاد که میتوانید سؤالات بعدی از آنها بپرسید، بسیار بسیار مثبت بوده است.
براد اسمیت: بنابراین بیایید در مورد بازاری که در حال حاضر در آن هستید، به ویژه در بخش موتورهای جستجو، شفاف باشیم. شما غولهایی دارید، و بعید است که بتوانید از آنها بیشتر خرج کنید، زیرا جریان نقدی آنها در حال حاضر وجود دارد و جایی که میتوانند آن را مستقر کنند. اما شاید در نوآوری برخی از آن بازیکنان بزرگتر که در بازی موتور جستجو در اینجا حضور دارند، چگونه میتوانید عناصر مختلفی را لایهبندی کنید که کاربران بتوانند انتظار داشته باشند که واقعاً تجربه را کامل کنند یا تجربه را برای کاربران بسیار بهتر کنند؟
ریچارد سوچر: بله، شما چند تانکر بسیار بزرگ دارید که اینجا قایق تندرو کوچک ما را تعقیب می کنند. به خصوص از زمانی که You Chat را راه اندازی کردیم، شاهد تلاش بازیکنان بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت برای ورود به این فضا هستیم. دقیقا حق با شماست چیزی که ما بیشتر میخواهیم روی آن تمرکز کنیم این است که از نظر سرعت با آنها رقابت کنیم و هیجانانگیزترین ویژگیها را سریعتر وارد موتور جستجو کنیم.
و سپس امیدواریم که کمی از آنها نیز در دوراهی یک مبتکر گیر کرده باشند. میدانید، وقتی ۱۵۰ میلیارد دلار یا بیشتر در تبلیغات کسب میکنید، فکر نمیکنم بخواهید نیمی از این تبلیغات را با یک چت ربات زیبای هوش مصنوعی جایگزین کنید که فقط پاسخ درست را به شما میدهد و به شما کمک میکند کارهای بیشتری انجام دهید. شما به نوعی می خواهید مردم به کلیک روی آن تبلیغات ادامه دهند. در غیر این صورت، احتمالاً روزانه چند صد میلیون دلار درآمد از دست می دهید. و بنابراین این فرصتی است برای ما تا به سرعت حرکت کنیم و انواع روشهای جدیدی برای تعامل با محتوا و ایجاد و انجام کارهای آنلاین ایجاد کنیم.
براد اسمیت: 20 میلیون دلار برای you.com در سال 2021 جمع آوری شد. در سال 2022، شاهد جمع آوری 25 میلیون دلار برای شرکت و گسترش بیشتر بودید. آیا پیش بینی می کنید امسال نیاز به جذب سرمایه بیشتری داشته باشید؟
ریچارد سوچر: آره سوال خوبیه ما قطعاً علاقه زیادی از سوی VCها برای دستیابی به آنها داریم. ما در حال فکر کردن به آن هستیم. ارزان نیست و ما بیشتر روی رشد تمرکز کرده بودیم، مانند اکثر شرکت های مصرف کننده. ما اکنون به قویتر فکر میکنیم و روی کسب درآمد خود کار میکنیم تا تبلیغات خصوصی را اجرا کنیم، تا مدلهای اشتراک را برای پیشرفتهترین قابلیتهای هوش مصنوعی به کار ببریم. آره، ببینیم امسال چی میشه سال هیجان انگیزی برای جستجو خواهد بود. فکر نمیکنم در 10 سال گذشته اینقدر هیجان در مورد اینکه جستجو چقدر متفاوت و بهتر است را دیدهایم. و من میتوانم به شما تضمین دهم که در عرض سه تا شش ماه، بیشتر افراد در وب با 10 سال گذشته بسیار متفاوت جستجو میکنند.
براد اسمیت: بنیانگذار و مدیر عامل You.com، ریچارد سوچر، از اینکه امروز در اینجا به ما پیوستید، بسیار سپاسگزاریم. ما قدردان آن هستیم.