ChatGPT یک ابزار مفید برای ایجاد محتوای متنی انبوه است، به ویژه برای پست های رسانه های اجتماعی با استفاده از نقل قول ها یا تکه هایی از اطلاعات عمومی. همراه با ChatGPT، این آموزش به شما نحوه عملکرد برنامه Bulk Create Canva را نشان می دهد. وقتی متوجه شدید که می توانید در عرض چند دقیقه محتوای چند ماهه ایجاد کنید، هرگز به گذشته نگاه نخواهید کرد.
این یک فرآیند بسیار ساده است و شما می خواهید آن را بارها و بارها انجام دهید.
1. یک درخواست در ChatGPT بنویسید
اگر برای تولید ایده برای محتوا تلاش می کنید، ChatGPT می تواند مقداری قدرت مغز شما را ذخیره کند و تمام محتوا را برای شما فراهم کند. اگر نمی دانید چت بات چگونه کار می کند، راهنمای ما را برای نحوه استفاده از ChatGPT ببینید. در وب سایت OpenAI ثبت نام کنید و یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. در دورههای تقاضای بالا، ایجاد یک حساب کاربری یا حتی دریافت نتایج چت بات ممکن است بیشتر طول بکشد.
در صفحه چت بات ChatGPT، درخواست خود را بنویسید. استفاده از ربات چت برای جمعآوری اطلاعاتی که در غیر این صورت آن را ندارید، با آن مشکل دارید، یا برای تحقیق و تولید خودتان خیلی طول میکشد، بهترین کار را انجام میدهد. برخی از ایده های فوری مفید عبارتند از:
- 15 حقیقت در مورد حیوانات خانگی بنویسید.
- 20 نقل قول در مورد طراحی گرافیک، به استثنای طراحی محصول بنویسید.
- 10 شعر معروف از آهنگ های R&B را به همراه نام هنرمندان بنویسید.
- خنده دارترین جملات تینا بلچر از باب برگرز.
پس از اینکه ChatGPT دستورات شما را ایجاد کرد، آنها را بخوانید. یکی از مشکلات استفاده از ChatGPT گاهی اوقات اطلاعات نادرست تولید می کند. اگر محتوایی تولید میکنید که به مردم اطلاع میدهد، باید مطمئن شوید که درست است.
2. متن را در یک صفحه گسترده کپی کنید
اگر ذهن برنامه نویسی دارید، می توانید از برنامه افزودنی GPT برای Sheets و Docs استفاده کنید، یا می توانید محتوای خود را در هر برنامه صفحه گسترده کپی و جایگذاری کنید – مانند Microsoft Excel یا Google Sheets. سپس یک صفحه خالی باز کنید.
تمام متن را از ChatGPT برجسته کنید و با استفاده از آن کپی کنید Cmd + سی در مک یا Ctrl + V روی ویندوز در صفحه گسترده خود، کادر را انتخاب کنید A2. فعلاً ردیف بالا را خالی بگذارید، بعداً به آن برچسب اضافه می کنید.
با استفاده از آن، محتوای خود را در A2 قرار دهید Cmd + V در مک یا Ctrl + V روی ویندوز با وجود انتخاب تنها یک کادر، هر خط از متن در یک ردیف جدید وارد می شود.
3. محتوا را مرتب کنید
ابتدا ستون A را به سمت راست باز کنید. نشانگر خود را روی لبه اتصال A و B نگه دارید تا زمانی که مکان نما به فلش تبدیل شود، سپس روی ستون A کلیک کنید و بکشید تا بتوانید انتهای محتوای خود را در عرض ستون ببینید.
اگر محتوای تولید شده شما دارای برچسبهای انتساب است، مانند نقل قولهایی با نام گویندگان یا آهنگهایی با نام هنرمندان، سپس انتسابها را از انتهای نقلقولها حذف کنید و آنها را در ستون B تایپ یا جایگذاری کنید. اندازه ستونها را در صورت نیاز تغییر دهید.
در صورت لزوم می توانید عناصر بیشتری اضافه کنید، اما برای اکثر پست های رسانه های اجتماعی، نمی خواهید اطلاعات را بیش از حد شلوغ کنید.
4. به ستون های خود برچسب بزنید
حالا نوبت به گذاشتن برچسب ها در ردیف اول است. این به Canva اجازه می دهد تا بعداً مقادیر صفحه گسترده شما را به سیستم ایجاد انبوه خود نسبت دهد.
برچسب A1 با «نقلها» یا نوع محتوای موجود، مانند «آهنگها»، «بخشها» یا «تصادمین». که در B1-و هر ستون دیگر- آن را با نوع محتوا برچسب گذاری کنید، مطمئن شوید که برچسب متفاوت است. ما از «ATTRIBUTION» استفاده میکنیم، اما میتوانید از «CREDIT»، «CustomER»، «ARTIST» یا هر چیزی که مناسب محتوایتان است استفاده کنید.
5. برگه خود را به عنوان یک فایل CSV ذخیره کنید
CSV مخفف عبارت Comma-Separated Values است که به محتوای شما اجازه می دهد تا در یک جدول ساختاریافته برای ورود به برنامه های دیگر ذخیره شود.
بسته به اینکه از کدام نرم افزار صفحه گسترده استفاده می کنید، ذخیره ممکن است متفاوت عمل کند. اگر از Google Sheets استفاده می کنید، به فایل > دانلود > مقادیر جدا شده با کاما (csv.).
برای مایکروسافت اکسل، به فایل > ذخیره به عنوانو زیر File Format را انتخاب کنید CSV UTF-8 (محدود شده با کاما) (csv.). اما بسته به اینکه از کدام نسخه مایکروسافت آفیس استفاده می کنید، این ممکن است متفاوت باشد.
6. طراحی خود را در Canva انجام دهید
به Canva بروید و برای طرح های حجیم خود سایز انتخاب کنید. چه از یک الگوی از پیش ساخته شده استفاده می کنید یا از یک صفحه خالی طراحی می کنید، مطمئن شوید که طرح شما بیش از حد شلوغ نباشد و فضای کافی برای متن شما وجود داشته باشد.
اگر قبلاً قالبهای Canva را ساخته و منتشر کردهاید، یکی از آنها را انتخاب کنید، یا اگر از ابتدا طراحی میکنید، میتوانید از ویژگی Canva’s Brand Kit برای گنجاندن نام تجاری خود در طراحی خود استفاده کنید. هر دوی این ویژگیها به اشتراک Canva Pro یا نسخه آزمایشی رایگان نیاز دارند.
عناصر را در اطراف لبه های طرح خود اضافه کنید و فضای خالی کافی برای متن خود باقی بگذارید. می توانید لوگو، تصاویر، پس زمینه یا الگوهای تزئینی خود را اضافه کنید.
7. Text Placeholders را اضافه کنید
انتخاب کنید متن ابزار کنید و متغیرهایی را برای برچسب های خود بنویسید. آنها را در جایی قرار دهید که متن شما روی طرح قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که به خودتان فضایی برای گنجاندن مطالب مختلف در نظر بگیرید.
یک فونت برای متن نقلقولشده و فونت دیگری برای متن انتساب انتخاب کنید. اندازه و رنگ فونت کلی را تنظیم کنید، اما ممکن است لازم باشد بعد از ایجاد طرحها اینها را تغییر دهید.
اگر می خواهید طرح های مختلفی برای یک محتوا داشته باشید، می توانید بیش از یک طرح قالب را در اینجا ایجاد کنید. انتخاب کنید یک صفحه اضافه کنید در زیر تخته هنری خود برای اضافه کردن یک طرح جدید.
8. محتوای خود را به صورت انبوه ایجاد کنید
انتخاب کنید برنامه ها در منوی سمت چپ Canva و عبارت Bulk Create را در نوار جستجو تایپ کنید. انتخاب کنید ایجاد انبوه برنامه
انتخاب کنید CSV را آپلود کنید و فایل CSV ذخیره شده خود را برای باز کردن پیدا کنید. Canva دو بخش از محتوای شما را شناسایی می کند و آنها را در این مورد به بخشی از محتوای نقل قول و بخشی دیگر از محتوای Attribution جدا می کند.
متن مکانگردان Quotes خود را انتخاب کنید، سپس روی > کلیک راست کنید اتصال داده ها > [QUOTES]. این دادههای شما را به Canva وارد میکند که توسط برچسب شما که اکنون در براکتهای فرفری نوشته شده است نشان داده میشود. این کار را دوباره برای مجموعه دوم خود و هر محتوای دیگری که اضافه می کنید انجام دهید. انتخاب کنید ادامه هید.
فهرستی از تمام محتوایی که باید اعمال شود را میبینید که در کنار هر مورد، کادرهای تأیید قرار دارند. برای حذف موارد متنی، علامت کادر کنار آن را بردارید. اگر از همه محتوا راضی هستید، همه آنها را بررسی کرده و انتخاب کنید ایجاد صفحات. اطمینان حاصل کنید که مسدود کننده پاپ آپ را ندارید زیرا طرح های شما در یک برگه جدید باز می شوند.
9. طرح های خود را بررسی و ویرایش کنید
پس از تولید، طرح های شما در صفحه خود در یک برگه جدید ظاهر می شوند. برای مشاهده همه آنها ورق بزنید. اگر «ایجاد انبوه» را برای بیش از یک طرح اعمال کنید، طرحهای جایگزینی برای هر مجموعه متن خواهید داشت.
در حال حاضر پر زحمت ترین بخش ایجاد فله است. برای بررسی و ویرایش هر طرح، آن را مرور کنید. اگرچه هر کدام تحت پارامترهای یکسانی ایجاد شدهاند، برخی از متنها ممکن است به درستی یا به روشهای زیباییشناختی مناسب نباشند. اندازه متن را تغییر دهید یا حرکت دهید تا به بهترین شکل با هر طرحی مطابقت داشته باشد.
در این مرحله میتوانید روی کلمات تکی با رنگهای اضافی، پررنگ یا مورب تأکید کنید یا فونت کلمات یا عبارات خاص را تغییر دهید. این کار با ایجاد انبوه امکان پذیر نیست.
10. طرح های انبوه ایجاد شده خود را ذخیره کنید
اگر از ظاهر همه چیز راضی هستید، وقت آن است که طرح های خود را ذخیره کنید. رفتن به اشتراک گذاری > دانلود و بهترین قالب را برای طرح های خود انتخاب کنید. PNG چیزی است که ما برای بهترین کیفیت توصیه میکنیم، اما برخی از برنامههای رسانههای اجتماعی ممکن است PNG را قبول نکنند، یا شاید قالب دیگری برای طرحهای شما بهتر عمل کند.
میتوانید محتوای انبوه خود را به یک برنامه زمانبندی رسانههای اجتماعی، مانند Hootsuite یا Later اضافه کنید تا در زمان بیشتری صرفهجویی کنید و از ارسال منظم آن اطمینان حاصل کنید. طرح های انبوه برای پست های هفتگی یا ماهانه از نوع مشابه، به عنوان مثال، دوشنبه انگیزه یا پست های تقویم ماهانه عالی هستند.
ایجاد انبوه محتوا با Canva و ChatGPT
چه از ChatGPT، یک ربات چت هوش مصنوعی دیگر استفاده کنید، یا به صورت دستی محتوای نوشته شده را تولید کنید، ویژگی ایجاد انبوه Canva یکی از مواردی است که نباید از دست داد. شما می توانید به سرعت و به راحتی طرح های ماه ها را برای رسانه های اجتماعی یا موارد دیگر ایجاد کنید. سیستم آسان Canva هر گونه عارضه ای را که ممکن است در نرم افزارهای دیگر بیابید حذف می کند و در زمان و انرژی برای تولید انبوه صرفه جویی می کند.