هوش مصنوعی مدتی است که وجود داشته است، اما Chat GPT در بین صاحبان مشاغل پیشرفت کرده است. رابط کاربر پسند، پاسخهای روشنگر و اغلب غافلگیرکننده، کارآفرینان را جذب میکند تا ببینند چه کاری میتوانند انجام دهند. تعداد محصولات مبتنی بر Chat GPT در Product Hunt افزایش یافته است و قرار است افزایش یابد. ابزارها در صدها نفر ایجاد می شوند و میلیون ها کارآفرین از آنها استفاده می کنند.
نحوه استفاده کارآفرینان از هوش مصنوعی
بیشتر جذب هوش مصنوعی در میان کارآفرینان در استفاده از ابزارهایی است که از قبل وجود دارد تا در زمان انجام کارهایی که قبلا انجام داده اند صرفه جویی شود. بیشتر اینها در قالب محتوا بوده است. آنها از ابزارهای کپینویسی و تولید تصویر با هوش مصنوعی استفاده میکنند و از Chat GPT میخواهند سرفصلها و زیرنویسها و حتی کل صفحات فروش، دنبالههای ایمیل بازاریابی و فراخوانها را ایجاد کند. آنها در حال نوشتن پست های وبلاگ برای سئو با کمک یک دستیار رباتی هستند که به نظر می رسد همه پاسخ ها را دارد و می تواند در کمترین زمان یک کپی از هر سبکی را جمع آوری کند.
برخی از کارآفرینان از هوش مصنوعی می ترسند. آنها آن را به عنوان رقابت خود می بینند، و نگران هستند که حواشی خود و USP ها توسط این فناوری تحت فشار قرار گیرند. شبیه به 19هفتم هنرپیشههای قرن انقلاب صنعتی که ماشینهای خیاطی را در هم شکستند، هوش مصنوعی دشمن قسم خورده آنهاست و آنها انرژی خود را صرف برجسته کردن معایب آشکار آن میکنند تا ثابت کنند که چگونه بهتر هستند. آنها در حال نوشتن خط مشی هایی هستند تا هوش مصنوعی را از استخدام، تولید محتوا و مجوزهای هنری دور نگه دارند، فراموش می کنند که انسان ها نیز دارای نقص و تعصب هستند.
دسته جداگانه ای از کارآفرینان به کارآگاه تبدیل شده اند. آنها به دنبال کشف این موضوع هستند که چه چیزی واقعی است و چه چیزی توسط هوش مصنوعی تولید شده است. دوستی صاحب یک سایت محتوایی است که با استفاده از پیوندهای وابسته درآمدزایی می کند و کپی رایترها را برای تولید بیش از صد مقاله در هفته استخدام می کند. او مشکوک است که برخی از کپیرایترهای او مقالهها را با دست نمینویسند، او روی ابزارهای سرقت ادبی هوش مصنوعی سرمایهگذاری میکند تا آنها را کشف کند. دانشگاهیان در حال توسعه روشهای سختگیرانهتری هستند تا اطمینان حاصل کنند که دانشآموزان مقالههای نوشته شده توسط ابزارهای کپینویسی هوش مصنوعی را ارسال نمیکنند.
هر یک از این گروه ها پتانسیل خود را از دست داده اند و در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی را در تجارت خود بگنجانند فکر می کنند.
چگونه کارآفرینان باید از هوش مصنوعی استفاده کنند
در سال 2015، مولی روباتیک را تماشا کردم که نمونه اولیه آشپزخانه ربات خود را راه اندازی کرد. یک جفت دست انیماترونیک توسط یک سرآشپز آموزش داده شد تا سبزیجات را برش دهد، مواد لازم را تهیه کند و پاستا را هم بزند. میتوانست غذای کل خانواده را با فشار دادن یک دکمه درست کند، و حتی بعد از آن ماشین ظرفشویی را بار میکرد. من به این فکر کردم که برندگان در این سناریو چه کسانی بودند، اگر در آینده به طور گسترده مورد پذیرش قرار گیرد. برندگان: صاحبان Moley Robotics، سرآشپزی که از دستانش برای آموزش ربات استفاده میشود، و افرادی که غذا را مصرف میکنند و مجبور نبودهاند خودشان آن را درست کنند یا به انسان پولی بدهند تا آن را برایشان بپزد.
بازندگان چه کسانی بودند؟ همه سرآشپزهای دیگر که از دستانشان برای آموزش ربات استفاده نمی شد و اکنون توسط ربات سرآشپز از مشتریانشان مراقبت می شود. شکاف بین برنده و بازنده اینجا بسیار زیاد است. پس ترجیح می دهید کدام طرف باشید؟
آینده هوش مصنوعی برنده همه چیز است. اما این در مورد نوشتن سرفصل ها و ارسال مقالات جعلی نیست، بلکه در واقع ساخت ابزارهایی است که میلیاردها نفر از آنها استفاده خواهند کرد. اگر به دنبال ایجاد تغییرات تدریجی در کسب و کار فعلی خود هستید، اتخاذ یک برنده تمام ذهنیت را می طلبد. پتانسیل هوش مصنوعی را نمی توان در برنامه و خدمات انسان ساخته شما قرار داد. بزرگتر فکر کنید یا منسوخ شوید.
یکی از ابزارهای حل مسئله مورد علاقه ایلان ماسک، تفکر در مورد ایده آل افلاطونی است. این بدان معناست که به جای اینکه هوش مصنوعی را در آنچه که در حال حاضر وجود دارد بپوشانید، به آنچه می توان از ابتدا ایجاد کرد فکر کنید. تصور کن هیچ چیز وجود نداشت وانمود کنید که کسبوکاری ندارید که به روشی ثابت کار میکند، اما یک لوح خالی برای تصور مجدد اینکه چگونه با استفاده از هوش مصنوعی نتیجهای مشابه را برای مشتریان خود ارائه میدهید، ندارید. فکر کردن در مورد آنچه در حال حاضر وجود دارد فقط تفکر شما را محدود می کند و نتایج شما را محدود می کند.
پتانسیل هوش مصنوعی برای تجارت چیست؟
به جای اینکه یک شرکت حقوقی تجاری به این فکر کند که چگونه از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای مرتب کردن قراردادها و حذف اشتباهات تایپی استفاده کند، باید به این فکر کنند که چه چیزی می توانند بسازند تا مشتری هنگام اجرای تجارت خود احساس امنیت و محافظت قانونی کند. به جای اینکه یک دستیار شخصی نگران این باشد که وقتی مشتریانشان متوجه می شوند که برای هر کاری که انجام می دهند یک ابزار موجود وجود دارد، بیکار می شوند، می توانند از تخصص خود برای طراحی ابزارها و ایجاد ابزارهای جدید که بهتر کار می کنند استفاده کنند.
یک آرایشگر شخصی نباید نگران این باشد که Chat GPT میتواند به مشتریانش توصیههای سبکی متناسب با آنها بدهد، آنها باید به این فکر کنند که چگونه میتوانند در کمد لباس هر حرفهای ظاهر شوند، به عنوان فردی که از آنها میپرسند هر روز چه لباسی بپوشند. فناوری این امکان را فراهم میکند، اما بیشتر کارآفرینان روی چیزهای اشتباه متمرکز شدهاند و از پتانسیل آن برای خود ناتوان هستند.
پتانسیل هوش مصنوعی این است که ما در کنار آن هماهنگ هستیم و از آن برای پیشرفت زندگی خود استفاده می کنیم. در آینده، محتوای تولید شده توسط انسان فقط در دسته بندی متفاوتی قرار خواهد گرفت. در ورزش پاورلیفتینگ فدراسیونهای آزمایششده و غیرداروآزمایی وجود دارند. اگر آزمایش دارویی ندارید، فرض بر این است که از داروهای تقویتکننده عملکرد استفاده میکنید. این مورد در مورد هوش مصنوعی خواهد بود: اگر به طور خاص اعلام نکرده اید که از ابزارها استفاده نمی کنید، فرض بر این است که شما از این ابزار استفاده نمی کنید. و چرا این کار را نمی کنید؟ آنچه را که وجود دارد را در آغوش بگیرید تا زمان بیشتری را صرف انجام کارهایی کنید که فقط خود انسانی شما می تواند انجام دهد.
در آینده چه خبر است؟
در آینده Chat GPT 3.5 و 4 و مجموعهای از گزینههای جایگزین بهعلاوه هر ابزاری که توسط کارآفرینان رویایی در حال طراحی و تبدیل شدن به واقعیت است، وجود دارد. بین کسانی که سرشان در شن است و کسانی که هوش مصنوعی را با هر دو دست می گیرند، شکاف بزرگی وجود دارد. اگر از فناوری بدون محدودیت هایی که تاکنون در آن کار کرده اید استفاده کنید، کسب و کار شما ممکن است در چند ماه غیرقابل تشخیص باشد. فهمیدن اینکه چگونه این کار را انجام دهید کار آسانی نیست.
در حالی که استفاده از ابزارهایی که از قبل وجود دارد مزایایی دارد، انجام این کار به تنهایی ممکن است به این معنی باشد که تا زمانی که از شما سبقت گرفته شود، آب را زیر پا می گذارید. اگرچه یک استراتژی کارآمد در کوتاه مدت است، اما اگر کل صنعت شما توسط چند بازیگر کلیدی که چندین قدم جلوتر فکر میکنند، تغییر کند، مهم نیست. تفکر رویایی خود را ارتقا دهید و خود را یکی از آنها بسازید.
من را دنبال کنید توییتر یا لینکدین وارسی وب سایت من.