کاربران می توانند انتظار داشته باشند در آینده نزدیک نتایج و تبلیغات حمایت شده را در تجربه چت بینگ خود ببینند. برای بسیاری از افراد در این زمینه، تصمیم به ازدواج با تبلیغات و هوش مصنوعی مولد یک امر بدیهی است.
بینگ چت مایکروسافت که ماه گذشته با پایان گفتگو با ستون نویس نیویورک تایمز، کوین روز، به تیتر خبرها تبدیل شد، در حال معرفی تبلیغات در رابط کاربری خود است.
انتظار میرود این ربات چت که توسط مدل زبان چندوجهی بزرگ جدید OpenAI GPT-4 پشتیبانی میشود، به زودی نتایج و تبلیغات حمایتشده مختلفی را به کاربران نمایش دهد.
آزمایش با فرمت های تبلیغات در چت
یوسف مهدی، نایب رئیس شرکت مایکروسافت در امور زندگی مدرن، جستجو و دستگاهها در یک پست وبلاگی که چهارشنبه منتشر شد، گفت که این شرکت شروع به آزمایش با قرار دادن تبلیغات در چت کرده است.
مهدی در پست وبلاگ پیشنهاد داد که مایکروسافت تبلیغات را گامی ضروری در مسیری برای دستیابی به اهداف خود با بینگ چت و همچنین مرورگر مایکروسافت اج می داند. هدف اصلی در میان این اهداف، «در این دنیای جدید جستجو، ترافیک بیشتر برای ناشران است». مهدی توضیح داد که شرکت[measures] موفقیت تا حدی به میزان ترافیکی است که ما از Bing/Edge جدید ارسال می کنیم.” علاوه بر این، مایکروسافت میخواهد درآمد ناشران را افزایش دهد، که امیدوار است «هم از طریق ایجاد ترافیک بیشتر به آنها از طریق ویژگیهای جدید مانند چت و پاسخها و هم با پیشروی در آینده تبلیغات در این رسانههای جدید…»
مایکروسافت کار خود را با ارائه نتایج پولی همراه با سایر نتایج جستجوی ارگانیک هنگام پاسخ به سؤالات کاربر آغاز کرده است. مایکروسافت در پست وبلاگ خود نمونهای را برجسته میکند که در آن یک کاربر جستجو کرده است: «جدیدترین سرفصلهای مراقبتهای بهداشتی»» و سه نتیجه دریافت کرده است، یکی از آنها پیوند حمایتشده فوربس با عنوان «هوش مصنوعی نسل بعدی میتواند به طور چشمگیری مراقبتهای بهداشتی را به ۴ روش اصلاح کند».
علاوه بر این، طبق این پست، این شرکت در حال بررسی گزینه قرار دادن تبلیغات به طور مستقیم در تجربه چت است. برای این نوع تبلیغات، مایکروسافت قصد دارد “درآمد تبلیغات را با شرکای که محتوای آنها در پاسخ به چت کمک کرده است به اشتراک بگذارد.”
تایتان فناوری در حال بررسی قابلیت های اضافی برای ناشران است که شامل بیش از 7500 برند شریک می شود. مایکروسافت در حال مذاکره با تعدادی از این شرکا است تا مشخص کند کدام ایدهها از نظر ترافیک و درآمد تبلیغاتی با ارزشتر هستند. یکی از ایدههای اولیه گزینهای است که اگر کاربر روی یک پیوند از آن ناشر قرار بگیرد، پیوندهای اضافی را از یک ناشر خاص نمایش میدهد.
برخی از کاربران قبلاً گزارش داده اند که در تجربه بینگ چت خود با تبلیغات مواجه شده اند، اما به نظر می رسد که تاکنون تبلیغات فقط برای بخشی از کاربران قابل مشاهده بوده است. به زودی، کاربران بیشتری با تبلیغات در رابط های خود مواجه خواهند شد – اگرچه مایکروسافت هنوز جدول زمانی را مشخص نکرده است.
مزایای تبلیغات در بینگ چت
برای بسیاری از افراد در صنعت، این حرکت منطقی است. Parry Malm، مدیر اجرایی Phrasee، یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد که به طور خاص برای بازاریابان سازمانی طراحی شده است، میگوید: «ادغام راهحلهای تبلیغاتی و بازاریابی با هوش مصنوعی مولد، بیمعنی است. “این اجازه می دهد تا راه های منحصر به فردی برای غلبه بر مسائل بی ربط گذشته و ارائه تبلیغات مرتبط با زمینه تقریباً در هر محیطی وجود داشته باشد.”
مالم پیش بینی می کند که روند به سرعت گسترش خواهد یافت. پلتفرمهای سمت تقاضای متمرکز بر زیرساخت در سراسر جهان نقشه راه محصولات خود را در حین صحبت ما بازبینی خواهند کرد.
دیگران با ارزیابی موافق هستند. «اگر ChatGPT شکل جدید جستجو است، و اگر مردم از Google با پشتیبانی از تبلیغات مهاجرت میکنند، این فرصت طلایی برای مایکروسافت است تا از هجوم جدید کاربران و اطلاعاتی که از طریق لولههایشان به دنبال آن هستند، درآمد کسب کند. جرمی بلوم، کارشناس فناوری تبلیغات و کارآفرین در روند راهاندازی یک پلتفرم جدید شبکههای تبلیغاتی به نام OhHello، میگوید: «تبلیغات به رشد خود ادامه میدهد و فرصتهای تبلیغات در چت، دوران بعدی است.
بلوم پیشنهاد میکند که این امکانات تنها با GPT-4 گسترش مییابد، که میتواند اعلانهای متنی و تصویری را ارزیابی کند. “[If a user searches:] “در ماه اکتبر در کلمبوس، اوهنگتن، در کلمبوس، اوهینیا، چه چیزی بپوشم؟” به طور ناگهانی، Abercrombie & Fitch، مستقر در کلمبوس، در پاسخ با یک پیشنهاد لباس می آید. بینگ چت موج بعدی برنامهریزی است. از هدفگیری رفتاری و زمینهای عبور کنید.»
یک مزیت جدید در یک بازار رقابتی
برخی کارشناسان می گویند تصمیم مایکروسافت برای ادغام تبلیغات در بینگ چت و اج احتمالا بخشی از استراتژی گسترده تر آن برای رقابت با گوگل، غول انکارناپذیر جستجو است. دکتر راجکومار ونکاتسان، استاد دانشکده بازرگانی Darden در دانشگاه ویرجینیا که متخصص بازاریابی و بازاریابی است، میگوید: «بینگ عقب مانده است و GPT به تقویت آنها کمک کرده است. “و تبلیغات کلید کسب درآمد از چت بینگ هستند.”
مایکروسافت، طبق برآورد Venkatesan، کار خود را برای آن قطع کرده است. باید آزمایش کند تا مطمئن شود تبلیغات مرتبط هستند و قالب های تبلیغاتی خاص به طور یکپارچه در چت قرار می گیرند و در عین حال تعامل را نیز به همراه می آورند.
برخی کارشناسان معتقدند که مایکروسافت احتمالاً از این عرضه اولیه به عنوان مرحله آزمایش و یادگیری برای بهینه سازی تجربه تبلیغاتی به طور مکرر استفاده خواهد کرد. دکتر سامیر ماسکی، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت آموزشی هوش مصنوعی Fusemachines می گوید: «در حال حاضر ناشناخته های زیادی در مورد نحوه کسب درآمد از چت ربات های هوش مصنوعی و نحوه تعریف سهم درآمد با ارائه دهندگان محتوایی که محتوای آنها ممکن است برای ایجاد پاسخ استفاده شود، وجود دارد. و دانشیار در دانشگاه کلمبیا. شروع نمایش تبلیغات در اوایل چرخه عمر محصول، جمعآوری دادههایی از نحوه واکنش کاربران به آن است، نه فقط از روی ادراک تبلیغات، بلکه همچنین بر روی نرخ کلیک در روشهای مختلفی که تبلیغات به آنها نشان داده میشود. من فرض میکنم مایکروسافت از همه این دادههای تعامل کاربر با تبلیغات استفاده میکند تا مدل درآمدی خود را در کسب درآمد از چت بینگ شروع کند.
تا آنجایی که تبلیغات درون چت بینگ در مقایسه با تبلیغات جستجوی سنتیتر چگونه عمل میکنند، Venkatesan میگوید که باید منتظر بمانیم و ببینیم. با این حال، او این تصور را دارد که کاربران چت بینگ ممکن است برای مدت متوسط طولانیتری نسبت به یک صفحه وب از نتایج جستجو با چت درگیر شوند – که میتواند با گسترش مخاطبین در معرض تبلیغاتشان به برندها کمک کند.
برای اطلاعات بیشتر، در خبرنامه روزانه The Drum’s US اینجا ثبت نام کنید.