توسط آدیتی شاه و تیم هفر
دهلی نو (رویترز) – ایر ایندیا که تا همین اواخر به یک سیستم قیمتگذاری دستی قدیمی در هنگام تعیین نرخ بلیط هواپیما وابسته بود، به نرمافزار مبتنی بر الگوریتم تغییر میکند که مدتها توسط رقبا استفاده میشد تا به آن کمک کند درآمد بیشتری از هر پرواز کاهش دهد.
در نشانه دیگری از دگرگونی طوفانی شرکت حامل سابقاً دولتی تحت مالک جدید تاتا گروه، ایر ایندیا در حال آزمایش ChatGPT، چت ربات محبوب OpenAI، برای جایگزینی روشهای مبتنی بر کاغذ است.
فشار برای مدرنسازی، زوال ناشی از سالها سرمایهگذاری کم را نشان میدهد، زیرا ایر ایندیا به دنبال کنار گذاشتن فرآیندهای بوروکراتیک دههها و بازپسگیری مشتریان از امارات دبی و رقیب داخلی قدرتمند IndiGo است.
کمپبل ویلسون، مدیر اجرایی، هفته گذشته به مدیران خطوط هوایی هند گفت: صادقانه بگویم که سیستم تقریباً آنقدر بد است که خوب است، و افزود که این فرصتی را برای شروع از صفر به جای «دکل هیئت منصفه» ارائه میدهد.
ایر ایندیا نه تنها در حال بازنگری در همه جنبههای عملیات – از سیستمها تا زنجیرههای تامین – است، بلکه چهار شرکت هواپیمایی مرتبط با تاتا را ادغام میکند، با ایر ایندیا به دلیل ادغام با ویستارا در حالی که ایر ایندیا اکسپرس ارزان و ایرآسیا ایندیا همگرا میشوند.
این نیوزیلندی 52 ساله گفت که برخی از حوزهها مانند فناوری، یک رویکرد تمیز را امکانپذیر میکند، به همین دلیل است که او هوش مصنوعی (AI) و ابزارهای دیگر را در مرکز راهاندازی مجدد ایر ایندیا قرار میدهد.
هدف نرم افزار مدرن “مدیریت درآمد” این است که یک قدم جلوتر از تقاضا بماند و به طور مداوم پیش بینی کند که مردم به کجا می خواهند بروند و هر مسافر چقدر آماده است بپردازد، نه روش قدیمی برای داشتن یک کرایه برای هر بلوک صندلی.
نتیجه درآمد بیشتر در هر پرواز است که باعث میشود میوهای کم آویزان در تحول شرکت باشد.
ویلسون با انبوهی از ناوگان و کارکنان روبرو می شود که به اندازه ترافیک زیگ زاگ دهلی دلهره آور است و مسیر سودآوری شرکت هواپیمایی را پر از موانع می کند.
کیت مک مولان، شریک شرکت مشاوره ای Aviation Strategy مستقر در بریتانیا که تجربه در بازار هند دارد، گفت: «پیچیدگی نفرین خطوط هوایی است.
او گفت: “آنچه آنها می گویند کاملا درست است – آنها باید به یک تکه کاغذ خالی برگردند، اما گفتن آن و در واقع انجام آن دو چیز بسیار متفاوت هستند.” “خطر این است که شما به مبارزه با آتش سوزی های قدیمی ادامه دهید.”
موفقیت ایر ایندیا برای دولت نخست وزیر نارندرا مودی، که می خواهد از مقیاس خود استفاده کند و هند را به یک نیروی هوایی جهانی مانند دبی یا سنگاپور تبدیل کند، حیاتی است.
برنامه بازی فوری ویلسون این است که قبل از اینکه ایر ایندیا 470 جت سفارش داده شده در یک معامله بی سابقه در ماه گذشته را دریافت کند، با مشکلات مبرم برای پرواز هواپیماهای بیکار به پرواز درآید.
به عنوان مثال، این شرکت با Tata Technologies همکاری می کند تا به جای منتظر ماندن برای تامین کنندگان برای تحویل قطعات منسوخ شده، برخی از قطعات پلاستیکی را برای صندلی های کلاس اقتصادی بسازد.
و در حال تصاحب هواپیماهایی است که می تواند در اجاره پیدا کند و در عین حال استراتژی شبکه خود را برای جذب هندی ها در خارج از کشور بازسازی می کند.
ویلسون در مصاحبه ای در حاشیه کنفرانس CAPA هند در هفته گذشته گفت که هر گونه ناسازگاری را می توان با شتاب گرفتن چرخش برطرف کرد.
ویلسون که سال گذشته پس از بازپس گیری کنترل اپراتور توسط تاتا به عنوان رهبری این چرخش منصوب شد، گفت: “این یک تحول و همچنین یک استارتاپ است.”
او به رویترز گفت: «در یک استارتآپ، شما فقط کاری را انجام میدهید که برای شروع به کار نیاز دارید و سپس در طول مسیر اصلاح میشوید.
اما او گفت که رویکرد کلین شیت نمی تواند و نباید در همه جا اعمال شود.
تحلیلگران می گویند که با اجرای ادغام های دوقلو ایر ایندیا، طرح های چرخش سرسام آور ویلسون به شدت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
ادغام خطوط هوایی در هند موفقیت چندانی نداشته است، زیرا ایر ایندیا هنوز به دلیل ادغام نادرست خطوط هوایی هند در سال 2007 دچار مشکل شده است. تسخیر صحرا توسط جت ایرویز و ادغام کینگ فیشر با ایر دکن سال ها به آنها آسیب رساند.
جت و کینگ فیشر اکنون ورشکست شده اند.
هواپیماهای ایر ایندیا در حال حاضر ترکیبی از جت های ایرباس و بوئینگ با پیکربندی چند کابین هستند. هنگامی که حامل های جدید را جذب کند، این امر پیچیده تر خواهد شد.
وینود کانان، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی مشترک تاتا و سنگاپور ویستارا، به رویترز گفت: «مدیریت ناوگان مختلط یک کابوس است و با توجه به انتخابی که هیچ شرکت هواپیمایی نمیخواهد آن را انجام دهد.
ایر ایندیا که زمانی الهام بخش خطوط هوایی سنگاپور بود، اکنون بسیار عقب مانده است، به خصوص در زمینه خدمات و وقت شناسی – مناطقی که اگر می خواهد سهمی را از شرکت های هواپیمایی خلیج فارس که بیشتر ترافیک بین المللی هند را حمل می کنند، پس بگیرد، باید به سرعت بهبود یابد.
برخی نشانه های اولیه موفقیت وجود دارد: به گفته دولت، ترافیک بین المللی ایر ایندیا در سه ماهه اکتبر تا دسامبر 28 درصد نسبت به آوریل تا ژوئن افزایش یافت و سهم داخلی آن از 7.5 درصد در اواسط سال 2022 به 9 درصد در پایان فوریه افزایش یافت. داده ها.
زمانی که ایر ایندیا با ویستارا ترکیب می شود، این ارقام باید به طور قابل توجهی افزایش یابد، اما این معامله چالش های جدیدی را به همراه دارد.
کانان طی مصاحبه ای در دفتر ویستارا در نزدیکی دهلی، جایی که میانگین سنی کارکنان آن 29 سال است، گفت: “شما می توانید همه چیز را درست انجام دهید، به جز مردم و فرهنگ… رسیدن به این درست آسان نیست.”
در ایر ایندیا بیش از 50 است.
کانان درباره این ترکیب که قرار است تا مارس 2024 تکمیل شود، گفت: “هدف بسیار زیاد است.”
(گزارش توسط آدیتی شاه و تیم هفر در دهلی نو؛ ویرایش توسط جیمی فرید)
حق چاپ 2023 تامسون رویترز.