وزارت آموزش هشدار داده است که مدارس و کالجها ممکن است بخواهند سیاستهای تکالیف خود را در میان ترس از استفاده از هوش مصنوعی مانند ChatGPT بررسی کنند.
این وزارتخانه در بیانیه ای که صبح امروز منتشر شد، موضع خود را در مورد هوش مصنوعی مولد اعلام کرده است.
هیئت های آزمون دیروز دستورالعمل خود را در مورد “حفاظت از یکپارچگی مدارک تحصیلی” از هوش مصنوعی منتشر کردند.
DfE گفت که وقتی «بهدرستی» استفاده شود، پتانسیل کاهش بار کاری در بخش آموزش و آزاد کردن وقت معلمان را دارد.
اما مدارس و کالجها گفتهاند «ممکن است بخواهند سیاستهای تکالیف را بازبینی کنند، رویکرد تکالیف خانه و سایر اشکال مطالعه بدون نظارت را برای در نظر گرفتن در دسترس بودن هوش مصنوعی مولد ضروری در نظر بگیرند».
این به دنبال گزارش هایی از مدارس است که انشاهای تکالیف را به دلیل هوش مصنوعی رها می کنند.
مدارس و کالجها همچنین باید امنیت سایبری خود را «بازبینی و تقویت کنند» زیرا هوش مصنوعی میتواند پیچیدگی و اعتبار حملات را افزایش دهد.
DfE گفت: دانش آموزان باید در برابر محتوای مضر آنلاین محافظت شوند و داده های شخصی و حساس نباید در ابزارهای هوش مصنوعی وارد شوند.
این بخش هشدار داد که کیفیت و محتوای اسناد نهایی – مانند طرحهای اداری – همچنان “مسئولیتهای حرفهای شخصی که آن را تولید میکند و سازمانی که به آن تعلق دارند” است.
بخش آموزش «در پذیرش فناوری عقب مانده است»
DfE اکنون کارشناسان را برای همکاری با بخش آموزش و «به اشتراک گذاشتن و شناسایی بهترین شیوه ها و فرصت ها برای بهبود آموزش و کاهش حجم کار با استفاده از هوش مصنوعی مولد» دعوت خواهد کرد.
آنها می گویند برای “بهره گیری از پتانسیل” هوش مصنوعی، دانش آموزان باید “دانا باشند و توانایی های فکری خود را توسعه دهند”.
“سیستم آموزشی باید از دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان جوان، برای شناسایی و استفاده از منابع مناسب برای حمایت از آموزش مداوم خود حمایت کند.
“این شامل تشویق استفاده موثر از منابع متناسب با سن (که در برخی موارد ممکن است شامل هوش مصنوعی باشد) و جلوگیری از اتکای بیش از حد به تعداد محدودی از ابزارها یا منابع است.”
جیلیان کیگان، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در کنفرانس فناوری Bett Show ed گفت که بخش آموزش “اغلب در پذیرش فناوری عقب مانده است” و ابزاری است که مدارس و کالج ها “هنوز نتوانسته اند از آن بیشترین بهره را ببرند”.
او گفت که فناوری که کار نمی کند یک “اشتباه گران قیمت و بالقوه خطرناک” است و ارائه دهندگان آموزش “نمی توانند انجام دهند”.
کیگان معتقد است که کار معلمان می تواند توسط هوش مصنوعی “تبدیل” شود، اما هنوز در حد استاندارد مورد نیاز نیست.
بخش “خیلی کند حرکت می کند” در هوش مصنوعی
کارشناسان آموزش و پرورش صبح امروز در کمیته علم و فناوری توسط نمایندگان مجلس در مورد استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مورد پرسش قرار گرفتند.
رز لاکین، استاد طراحی مبتنی بر دانش در دانشگاه کالج لندن، هشدار داد که بخش آموزش «دانش عمیقی در مورد هوش مصنوعی ندارد تا بتواند یک کار واقعاً خوب انجام دهد.
“فناوری با سرعت در حال حرکت است، به طور فزاینده ای پیچیده است. حتی افرادی که آن را توسعه می دهند همیشه پیامدهای کاری که انجام می دهد را درک نمی کنند.
دیزی کریستودولو، مدیر آموزش No More Marking، گفت: «سرعت در واکنش به تغییرات هوش مصنوعی مهم است و بسیاری از سازمانها «بسیار بسیار آهسته حرکت میکنند».
“من فکر می کنم ما باید یک نگاه خوب و دقیق به نحوه ارزیابی خود داشته باشیم. من فکر می کنم که ChatGPT پیامدهای زیادی برای ارزیابی مداوم و دوره های آموزشی دارد.
من چند پیشنهاد در مورد کارهای مختلفی که میتوانید انجام دهید شنیدهام… اما برخی از افرادی که این پیشنهادات را ارائه میکنند کاملاً نمیدانند ابزاری مانند ChatGPT چقدر قدرتمند است.
قادر به تولید پاسخهای اصلی، بسیار سخت، با کیفیت نسبتاً بالا به هر نوع سؤالی است. ما باید به ارزیابیهایی نگاه کنیم که در محیطهای کنترلشدهتری هستند.»