Gillian Keegan از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT به عنوان یک «تغییر بازی» برای مدارس استقبال کرده است، اما هشدار داده است که باید کارهای بیشتری برای مقابله با خطرات احتمالی مانند تقلب انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش در آستانه انتشار برگه سفید استفاده از هوش مصنوعی در مدارس در اواخر روز چهارشنبه، گفت که هوش مصنوعی “قدرت تغییر کار روزانه” را برای معلمان و دانش آموزان خواهد داشت.
او گفت که ورود ناگهانی هوش مصنوعی باید مانند سایر نوآوری های بزرگ از جمله “ماشین حساب و گوگل” رفتار شود.
ما می دانیم که معلمان هنوز زمان زیادی را صرف مدیریت، برنامه ریزی درسی و علامت گذاری می کنند. او در کنفرانس فناوری آموزش Bett گفت: میخواهم برای مدارس و کالجها راحتتر بدانم چه چیزی کار میکند.
هوش مصنوعی این قدرت را خواهد داشت که کار روزانه معلم را متحول کند. ما افرادی را دیدهایم که از آن برای نوشتن طرحهای درسی و چند آزمایش جالب در مورد علامتگذاری استفاده میکنند.»
خانم کیگان اضافه کرد که در حالی که ابزارهایی مانند ChatGPT هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، مدارس باید به زودی آماده شوند تا هوش مصنوعی را برای انجام “وظایفی که واقعا وقت معلمان را هدر می دهد” اتخاذ کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: “رسیدن به آن نقطه سفری است که باید با هم پیش ببریم – و همانطور که به نوآوری های دیگر مانند ماشین حساب پاسخ داده ایم، از آن برای ارائه نتایج بهتر برای دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.”
با این حال، او همچنین نسبت به خطراتی که هوش مصنوعی برای آموزش به ارمغان می آورد، هشدار داد، در میان ترس های فزاینده مبنی بر اینکه نرم افزارهایی مانند ChatGPT در حال حاضر به طور گسترده توسط دانش آموزان برای تقلب استفاده می شود.
او گفت: «این دم نیست که سگ را تکان میدهد»، و افزود که وزارت آموزش به زودی «طرحی را برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی در آموزش و همچنین محافظت از بخش در برابر خطرات» منتشر خواهد کرد. .
این در حالی است که امروز صبح به نمایندگان پارلمان در کمیته علم و فناوری هشدار داده شد که ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی یک تهدید وجودی برای سیستم ارزیابی فعلی هستند.
چت ربات رایگان و با کاربری آسان که توسط OpenAI غیرانتفاعی فناوری تحت حمایت مایکروسافت ایجاد شده است، بخش وسیعی از اینترنت را برای پاسخ به سوالات کاربران جستجو می کند. مدارس و دانشگاه ها هشدار داده اند که در حال حاضر فاقد ابزار لازم برای تشخیص آن هستند.
دیزی کریستودولو، مدیر آموزش No More Marking، به نمایندگان مجلس گفت که “ChatGPT پیامدهای بزرگی برای دوره های ارزیابی مداوم دارد” زیرا او هشدار داد که “بسیار سخت است که ببینیم چگونه ادامه می یابد”.
او گفت: «مردم متوجه نمیشوند که ابزارهایی مانند ChatGPT چقدر قدرتمند هستند، که قادر به تولید پاسخهای اصلی و با کیفیت نسبتاً بالا به هر نوع سؤالی است.
“آنها کامل نخواهند بود، اما به اندازه کافی برای بسیاری از دانش آموزان خوب هستند و من فکر می کنم این بدان معنی است که ارزیابی های کنترل نشده… بسیار بسیار مشکل ساز می شود. من فکر می کنم ما باید به این فکر کنیم که برگزاری امتحانات سنتی ارزش دارد – [because] میدانی که این کار خودشان است، که فکر خودشان است.»
این امر پس از آن صورت می گیرد که دستورالعمل جدید هیئت امتحانی که دیروز منتشر شد بیان کرد که مدارس باید اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان در کلاس های درس “تحت نظارت مستقیم” درس می خوانند، در میان نگرانی های فزاینده مبنی بر اینکه ابزارهای هوش مصنوعی جدید مانند ChatGPT می تواند به دانش آموزان کمک کند تا تقلب کنند.
شورای مشترک صلاحیت ها (JCQ) – که نماینده هیئت ها است – توصیه های جدیدی را برای مدارس در مورد “حفاظت از یکپارچگی مدارک تحصیلی” منتشر کرد و هشدار داد که چت بات ها ممکن است “خطرات قابل توجهی” در صورت استفاده توسط دانش آموزان در تکمیل ارزیابی ها ایجاد کنند.
JCQ گفت که “در صورت اقتضا”، مدارس باید “زمانی را برای انجام بخش های کافی از کار در کلاس تحت نظارت مستقیم اختصاص دهند تا به معلم اجازه دهد تا کل کار هر دانش آموز را با اطمینان تایید کند”.
این به دنبال گزارشهایی است مبنی بر اینکه مدارس تکالیف خود را به دلیل ترس از تقلب کنار میگذارند، زیرا دانشگاههای برتر استفاده از هوش مصنوعی را در درسها و امتحانات ممنوع کردهاند.
من ماه گذشته فاش کرد که تقریباً 40 درصد از همه دانشگاهها در سراسر بریتانیا ChatGPT را ممنوع کردهاند یا در حال بازنگری در سیاستهای خود برای غیرقانونی کردن چتبات هستند.
این رقم شامل 8 دانشگاه از 24 دانشگاه نخبه گروه راسل، از جمله منچستر، بریستول، ادینبورگ و آکسبریج است که به دانشجویان اطلاع داده اند که استفاده از ربات هوش مصنوعی برای انجام تکالیف به عنوان تخلف تحصیلی محسوب می شود.