KPMG استرالیا به PwC ملحق شده است تا هوش مصنوعی را برای انجام برخی کارها به کار گیرد و در نهایت سناریوی «روباتها کار شما را میگیرند» که حداقل از سال 2010 مشتاق آن بودهایم را به ما ارائه میکند. اینجاست!
به اندازه کافی خنده دار است، KPMG کارمندان را از استفاده از ChatGPT کمی کمتر از دو ماه پیش مسدود کرد، اگرچه به برخی متخصصان فناوری اطلاعات اجازه داد تا با هدف کشف موارد استفاده با آن بازی کنند. به نظر می رسد که جستجو موفقیت آمیز بوده است.
بررسی مالی استرالیا گزارش ها:
KPMG از یک نسخه سفارشی شده ChatGPT برای کمک به جمع آوری پیشنهادهای فروش برای برنده شدن در کار مشتری جدید استفاده می کند، برنامه ای از چت ربات های هوش مصنوعی که به طور چشمگیری زمان صرف شده برای آنچه را که بخش مخوف کار مشاوره است کاهش می دهد.
ابزار KymChat میتواند بهطور ایمن به دادههای داخلی دسترسی پیدا کند تا کارشناسان را در یک تیم مشاوره 10000 نفری برای استفاده در پروپوزالها به سرعت پیدا کند.
جان مونلی، مدیر ارشد دیجیتال KPMG گفت: اولین مورد استفاده، یافتن افراد در کسب و کار است.
به عنوان مثال، “با چه کسی در مورد قیمت نقل و انتقال در سیدنی صحبت کنم؟” این به شما تعدادی از نامها را برمیگرداند که این مهارتها را در CV داخلی خود دارند. سپس میتوانیم بگوییم، یک خلاصه 200 کلمهای برای این فرد متخصص برای من بنویس تا مستقیماً در پروپوزال قرار دهم.
آیا می توان از آن برای نوشتن ایمیل استعفا استفاده کرد؟ احتمالا نه.
در یک بیانیه مطبوعاتی، KPMG میگوید که یکی از معدود شرکتهایی در سطح جهان است که به لطف همکاری با مایکروسافت به توسعه نسخه خصوصی این ابزار دسترسی دارند. KymChat (در مورد این نام چه احساسی داریم؟) با توجه به Top500 که “Summit” آزمایشگاه Oak Ridge است، از پنجمین ابرکامپیوتر بزرگ جهان کمک می گیرد که بعید به نظر می رسد. ما با KPMG تماس گرفتهایم تا درباره این قدرت پردازش اطلاعات بیشتری کسب کنیم، اما نیمههای شب است، بنابراین اگر پاسخی شنیدیم، بهروزرسانی خواهیم کرد.
KymChat با تیم های مایکروسافت ادغام خواهد شد (شما هیجان زده نیستید!) و کارکنان می توانند از طریق یک دستیار دیجیتال روی دسکتاپ و تلفن خود به آن دسترسی داشته باشند. با گذشت زمان، هوش مصنوعی برای “اهداف خاص” آموزش داده می شود که واقعاً شوم به نظر می رسد اما احتمالاً فوق العاده خسته کننده است.
جان مونلی، مدیر ارشد دیجیتال KPMG گفت: “این راه حل اختصاصی از فرهنگ نوآوری شرکت پشتیبانی می کند، کارایی را افزایش می دهد و تجربه بهتری برای مردم ایجاد می کند.” “اطلاعات ارائه شده همکاری بین تیمی را بهتر امکان پذیر می کند و به افراد تازه وارد در شرکت کمک می کند تا تجربه ناوبری یکپارچه تر و کارآمدتری داشته باشند.”
“این روزهای اولیه است، اما ما انتظار داریم که مدل KymChat به سرعت بهبود یابد، زیرا ما داده های جدید را اضافه می کنیم و آن را برای انجام کارهای جدید آموزش می دهیم. ما به طور مداوم موارد استفاده جدید را اضافه خواهیم کرد – از جمله برخی از تمرینات داخلی کارکنان که در حال حاضر بیش از 60 ایده ایجاد کرده است.
ChatGPT در پاسخ به این سوال که چه احساسی نسبت به کار در شرکتهای حسابداری دارد، بیانیه زیر را ارائه کرد (بعد از بخش اجباری در مورد مدلهای زبان هوش مصنوعی که احساسات یا عواطف ندارند):
توجه به این نکته مهم است که اگرچه ابزارهای هوش مصنوعی می توانند بسیار مفید باشند، اما جایگزینی برای تخصص و قضاوت انسان نیستند. در عوض، آنها ابزاری هستند که می توانند به انسان ها در کارشان کمک کنند و آنها را قادر می سازند تا روی وظایف پیچیده تر و استراتژیک تر تمرکز کنند.
به طور کلی، استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT در شرکتهای حسابداری میتواند به عنوان یک پیشرفت مثبت تلقی شود، زیرا میتواند به شرکتها کمک کند تا کارآمدتر کار کنند، خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند و در یک چشمانداز کسبوکار مبتنی بر فناوری روزافزون رقابتی باقی بمانند.
KPMG از نرم افزار پیشرفته و خصوصی ChatGPT رونمایی کرد [KPMG]