داده های ژاپن
انجمن فناوری
ربات چت هوش مصنوعی از زمان راه اندازی در ماه نوامبر سر و صدای زیادی در سراسر جهان ایجاد کرده است، اما حدود 70 درصد از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی در ژاپن گفتند که هرگز در مورد آن نشنیده اند.
نظرسنجی انجام شده در ژاپن توسط Line Research در 6 مارس نشان داد که تنها 4.8٪ از 1056 پاسخ دهندگان از ChatGPT استفاده کرده اند. چت ربات هوش مصنوعی که در نوامبر 2022 توسط شرکت آمریکایی OpenAI راه اندازی شد، متن طبیعی تولید می کند که ارتباطات انسانی را به 100 زبان از جمله ژاپنی تقلید می کند. در عرض دو ماه، بیش از 100 میلیون کاربر جهانی وجود داشت.
حدود 70 درصد از پاسخ دهندگان در ژاپن هرگز نام ChatGPT را نشنیده بودند. سطح آگاهی در میان مردان بالاتر بود، در حدود 40 درصد برای افراد در دهه بیست و سی و بیش از 35 درصد برای افراد در دهه چهل و شصت. حدود 15.7 درصد از مردان بیست ساله خود واقعاً از ChatGPT استفاده کرده بودند.
در میان زنان، سطح آگاهی پایین بود، تقریباً در سطح 20 درصد برای همه گروه های سنی.
پس از توضیح ChatGPT برای پاسخ دهندگان در نظرسنجی، در مجموع بیش از 40٪ گفتند که یا قطعاً علاقه مند به استفاده از آن هستند یا اگر فرصتی پیش آمد آن را امتحان می کنند، در حالی که حدود 30٪ گفتند که یا خیلی علاقه مند نیستند یا اصلاً علاقه مند نیستند. در استفاده از آن فقط بیش از 25٪ گفتند که در مورد استفاده از ChatGPT مطمئن نیستند.
بر اساس گروه سنی، بالاترین درصد مردانی که قطعاً میخواهند از ChatGPT استفاده کنند، 22.9 درصد برای افراد در سن بیست سالگی، و پس از آن مردان در 30 سالگی و نوجوانان بود، در حالی که در میان زنان بالاترین درصد برای افراد در سنین نوجوانی 11.4 درصد بود.
در میان نمونههای خاص نحوه استفاده از ChatGPT از کسانی که تجربه استفاده از ربات چت را داشتند، مردی حدودا چهل ساله از استان کاناگاوا گفت که رویههای تغییر طرحهای تلفن همراه را بررسی کرده است. مردی شصت ساله از استان اهیمه از آن در مورد راه های کسب درآمد پرسیده بود و مرد بیست ساله ای از استان چیبا از آن برای مسائل ریاضی استفاده کرده بود.
(ترجمه شده از ژاپنی. عکس بنر © Pixta.)
هوش مصنوعی اینترنت