برنامه های کاربردی برای هوش مصنوعی برای مدتی در صنایع به آرامی و به طور پیوسته در حال افزایش است. در حال حاضر، OpenAI آن را دوباره در کانون توجه قرار داده است.
OpenAI به عنوان یک تلاش غیرانتفاعی برای جلوگیری از کنترل هوش مصنوعی توسط مشاغل و دولت ها تأسیس شد. هدف اولیه ایمن نگه داشتن هوش مصنوعی بود. اما سپس به یک سرمایه گذاری انتفاعی تبدیل شد.
پس چرا محصول OpenAI ChatGPT ناگهان ما را دوباره به هوش مصنوعی علاقه مند کرد؟
دسترسی بخش بزرگی از چیزی است که ChatGPT را بسیار جذاب می کند – اما این همان چیزی است که آن را خطرناک نیز می کند.
ChatGPT مقالاتی را به خوبی بیان می کند که دارای اقتدار و اعتبار است. اما با هوش مصنوعی، اطلاعات نادرست را میتوان خودکار کرد و به سطوح بسیار بالایی تقسیم کرد. ما نمی توانیم فرض کنیم که همه آن ها به طور پیش فرض درست شده اند.
اگرچه این نوع هوش مصنوعی برای تودهها خطرات و ایرادات خود را دارد، اما باید از برنامههای محدودتر فناوری جدا شود – برنامههایی که نه تنها خاصتر بلکه قابل اعتمادتر و کاربردیتر هستند.
در طول 25 سال گذشته، تنها بخش ثابت فناوری تبلیغاتی که برای انتقال داده بین دو پلتفرم طراحی شده است، Microsoft Excel بوده است. اما این پلت فرم دستی – که مستعد خطاهای انسانی، از دست دادن داده ها و بهینه سازی از دست رفته است – می تواند از طریق یک ربات خودکار شود. اگر ChatGPT را کنار بگذاریم، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که بازاریابی و فناوری تبلیغات را متحول کند و این زمینهها را قادر میسازد تا از اکسل به مجموعههای ابزار بسیار قدرتمندتر و مؤثرتر بروند.
اتوماسیون، بهینهسازی و برنامهریزی میوهای کمچسب هستند
تجزیه و تحلیل مبتنی بر ML، اتوماسیون وظایف و بهینه سازی کمپین های درون بازار تنها چند تاکتیک هستند که باید بخشی از استراتژی بازاریابی کلی در حرکت رو به جلو در نظر گرفته شوند، تا زمانی که توسط افراد برای تأیید صحت داده های ورودی تنظیم شوند. به هر حال، یادگیری کلید هوش است – انسانی یا مصنوعی. آموزش خروجی ها بر روی داده های تایید شده توسط انسان کلید اصلی است.
تجزیه و تحلیل های مبتنی بر یادگیری ماشینی می تواند نتایج سرمایه گذاری را بهتر پیش بینی کند. ML یک سیگنال کوچک اما معنیدار را از مقادیر انبوه نویز به اندازه کافی سریع جدا میکند تا گزینههای بهتری را برای تصمیمگیریهای سرمایهگذاری کارآمدتر و مؤثرتر در مورد اینکه کدام مخاطبان، کانالها و پیامها نتایج بهتری خواهند داشت، در اختیار ما قرار میدهد. مشخصات بسیار کامل تری از مصرف کننده ارائه می کند. همچنین می تواند یک برنامه عمل همه جانبه و دقیق را توصیه کند.
به طور مشابه، راهاندازی کمپین با استفاده از سرورهای تبلیغاتی، DSPها، پلتفرمهای اجتماعی و جستجو هنوز یک فرآیند دستی است که با صفحات گسترده پیچیده، شبکههای نامگذاری کنوانسیون، فرآیندهای ارتباطی چندبخشی و ارتش قاچاقچیان برونسپاری/برونساحلی مدیریت میشود. اما اکنون می توان بیش از 50 درصد از این فرآیند را از طریق ربات های قابل آموزش خودکار کرد.
با وجود این ربات ها، خطای انسانی به صفر می رسد و فرصت های جدیدی برای ارزیابی مجدد ساختار و مسئولیت های تیم ایجاد می کند. همچنین، زمانی که مقیاس اتوماسیون به اندازه کافی قابل توجه باشد، سرعت راهاندازی بهشدت بهبود مییابد، و همچنین در هزینههای برونسپاری صرفهجویی میشود. علاوه بر این، به تصمیم گیرندگان اجازه می دهد تا روی بخش های استراتژیک تر مدیریت پشته فناوری تبلیغات تمرکز کنند. و این آزادی به تیم ها اجازه می دهد تا مهارت های جدیدی در AI/ML بیاموزند.
یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی بهینه سازی برنامه ای کمپین های زنده است. مانند راه اندازی کمپین، این نیز هنوز یک فرآیند دستی است. معامله گران باید وارد DSP ها شوند تا ببینند کمپین ها چگونه اهداف را دنبال می کنند و مخاطبان، پیشنهادات و عرضه ها را برای بهینه سازی عملکرد برای اهداف مورد انتظار تنظیم می کنند. با دادههای عملکرد کافی و دسترسی بلادرنگ به آن، رباتهای بهینهسازی را میتوان آموزش داد تا از این دادهها برای تنظیم خودکار و بیشتر از هر انسانی استفاده کنند. این تاکتیک ها بسیار قابل اندازه گیری هستند و می توانند به سرعت ارزش این اتوماسیون ها را نشان دهند.
فناوری جدید، همان روش
استفاده از هوش مصنوعی در این نوع ابتکارات، منابع سازمان و مهارت های مورد نیاز برای تکامل را متحول می کند. این دانش را بالا می برد و فرصت های جدید و جالبی برای رشد ایجاد می کند زیرا نقش های تاکتیکی/ورود داده ها به نقش های هوش مصنوعی تبدیل می شوند.
اما، مانند هر چیز دیگری، ما باید روش آزمون، یادگیری و مقیاس را دنبال کنیم. و ما باید نظم و انضباط را حفظ کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که نتایج بلندمدت مبتنی بر دقت و نتایج قابل اندازه گیری است.
CMI Media Group را دنبال کنید و AdExchanger در لینکدین