ChatGPT و ابزارهای مشابه می توانند کارهای زیادی را در 30 دقیقه انجام دهند و افزونه هایی مانند OpenAI که این هفته اعلام شد، هوش مصنوعی را حتی مفیدتر می کند. گرفتن
هوش مصنوعی امکانات جدیدی را در مورد نحوه انجام کار ارائه میکند و بسیاری از ناظران را در مورد اینکه شغل یقه سفیدها چه میشود عصبی میکند.
Ethan Mollick، استاد مدیریت در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، پیشرفتها را در ابزارهای هوش مصنوعی مولد که میتوانند مقالات، تصاویر، صداها، کد و بسیاری موارد دیگر را بر اساس درخواستهای متنی کاربر ایجاد کنند، از نزدیک دنبال کرده است.
او اخیراً تصمیم گرفت تا ببیند چنین ابزارهایی تنها در 30 دقیقه چقدر می توانند به انجام برسند، و نتایج این آخر هفته را در وبلاگ خود One Useful Thing شرح داد. او می نویسد که نتایج “فوق بشری” بود.
او می نویسد، در این مدت زمان کوتاه، ابزارها توانستند تحقیقات بازار انجام دهند، یک سند موقعیت یابی، نوشتن یک کمپین ایمیلی، ایجاد یک وب سایت، ایجاد یک لوگو و گرافیک «شات قهرمان»، ایجاد یک کمپین رسانه های اجتماعی برای چندین پلتفرم. ، و اسکریپت بنویسید و یک ویدیو بسازید.
این پروژه شامل بازاریابی برای راه اندازی یک بازی آموزشی جدید بود، و او می خواست ابزارهای هوش مصنوعی همه کارها را انجام دهند، در حالی که او فقط دستورالعمل ها را ارائه می داد. او برای اینکه بتواند کیفیت کار را بسنجد، بازی ای را انتخاب کرد که خودش نویسنده آن بود. بازی Wharton Interactive’s Saturn Parable، برای آموزش مهارت های رهبری و تیم در یک ماموریت خیالی به زحل طراحی شده است.
ابتدا، Mollick به نسخه Bing مجهز به GPT-4 روی آورد. بینگ، البته، موتور جستجوی مایکروسافت است – که مدت زیادی پس از گوگل در رتبه دوم قرار دارد – در حالی که GPT-4 جانشین ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی از OpenAI است که پس از انتشار در اواخر نوامبر، دنیا را در طوفان فرو برد. مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است.
Mollick به بینگ دستور داد تا در مورد بازی و بازار شبیهسازی تجاری که بخشی از آن است به خود آموزش دهد. سپس به آن دستور داد که «تظاهر کند که شما یک نابغه بازاریابی هستید» و سندی را تهیه کند که «یک کمپین بازاریابی ایمیلی و یک صفحه وب واحد را برای تبلیغ بازی ترسیم کند».
در کمتر از 3 دقیقه، چهار ایمیل در مجموع 1757 کلمه ایجاد کرد.
سپس از بینگ خواست تا صفحه وب شامل متن و گرافیک را مشخص کند و سپس از GPT-4 برای ساخت سایت استفاده کرد.
او از MidJourney، یک ابزار هوش مصنوعی مولد که تصاویر را از پیامهای متنی تولید میکند، خواست تا «تصویر قهرمان» را تولید کند (تصویر بزرگی که بازدیدکنندگان هنگام بازدید از یک وبسایت ابتدا با آن مواجه میشوند).
در مرحله بعد، او از بینگ خواست تا کمپین رسانه های اجتماعی را آغاز کند و این کار برای پنج پلتفرم از جمله فیس بوک و توییتر پست تولید کرد.
سپس از بینگ خواست تا یک اسکریپت برای یک ویدیو بنویسد، یک ابزار هوش مصنوعی به نام ElevenLabs برای ایجاد صدایی واقعی و دیگری به نام D-id تا آن را به ویدیو تبدیل کند.
در آن زمان، زمان مولیک تمام شد. اما، او خاطرنشان میکند، اگر پلاگینهایی را که OpenAI این هفته اعلام کرد را داشت، چت ربات هوش مصنوعی او که به نرمافزار اتوماسیون ایمیل متصل است، میتوانست کمپین ایمیل را برای او اجرا کند.
طبق گفته OpenAI، پلاگینهایی برای Slack، Expedia و Instacart جزو اولین پلاگینهایی هستند که ساخته میشوند و تعداد بیشتری نیز در راهند. این شرکت خاطرنشان می کند که مشکل چت ربات های هوش مصنوعی این است که “تنها اطلاعاتی که می توانند از آن بیاموزند داده های آموزشی آنها است.” پلاگینها میتوانند «چشم و گوش» آنها باشند و به آنها دسترسی به دادههای جدیدتر یا خاصتر بدهند.
مولیک می نویسد که برای انجام تمام کارهایی که ابزارهای هوش مصنوعی در 30 دقیقه انجام می دادند، به یک تیم و «شاید روزها کار» نیاز داشت.
بیل گیتس این هفته در وبلاگ خود نوشت که ChatGPT و ابزارهای مشابه “به طور فزاینده ای مانند داشتن یک کارگر یقه سفید برای کمک به شما در انجام کارهای مختلف خواهد بود.”
کارگران یقه سفید واقعی ممکن است به دلیل احساس اضطراب بخشیده شوند.