ChatGPT پتانسیل ایجاد فرصتهای فزاینده و هیجانانگیز را دارد – اما همچنین چالشهای مهمی را برای جامعه دانشگاهی ایجاد میکند.
ChatGPT که در نوامبر 2022 راه اندازی شد، آخرین پلتفرم چت ربات و هوش مصنوعی (AI) است که به عنوان پتانسیل ایجاد تحول در تحقیق و آموزش تبلیغ می شود.
با این حال، با پیشرفت بیشتر، این فناوری همچنین نگرانی هایی را در سراسر بخش آموزش در مورد صداقت دانشگاهی و سرقت ادبی ایجاد کرده است.
برای پرداختن به برخی از این موارد، مطالعه جدید مستقیماً از ChatGPT استفاده میکند تا نشان دهد ماشینهای زبان بزرگ (LLM) چقدر پیچیده شدهاند و همچنین اقداماتی را که میتوان برای اطمینان از مثبت ماندن تأثیر آن انجام داد، انجام داد.
منتشر شده در مجله معتبر نوآوری در آموزش و تدریس بین المللیاین تحقیق توسط دانشگاهیان دانشگاه پلیموث مارجون و دانشگاه پلیموث انجام شد.
برای اکثر مقاله، آنها از یک سری درخواست ها و سوالات برای تشویق ChatGPT برای تولید محتوا به سبک آکادمیک استفاده کردند. اینها عبارت بودند از:
- یک مقاله آکادمیک اصلی با ارجاعات بنویسید که مفاهیم GPT-3 را برای ارزیابی در آموزش عالی شرح دهد.
- چگونه دانشگاهیان می توانند از سرقت علمی دانش آموزان با استفاده از GPT-3 جلوگیری کنند؟
- آیا فن آوری وجود دارد که بررسی کند آیا کار توسط یک ربات چت نوشته شده است؟
- چندین عنوان شوخ و هوشمندانه برای یک مقاله تحقیقاتی دانشگاهی در مورد چالش هایی که دانشگاه ها در ChatGPT و سرقت ادبی با آن مواجه هستند، تهیه کنید.
هنگامی که متن تولید شد، آنها خروجی را کپی و در دستنوشته چسباندند، آن را به طور کلی طبق ساختار پیشنهادی ChatGPT سفارش دادند و سپس ارجاعات واقعی را در سراسر آن درج کردند.
این فرآیند فقط در بخش بحث مقاله که مستقیماً توسط محققان بدون ورودی نرم افزار نوشته شده بود برای خوانندگان آشکار شد.
در آن بخش، نویسندگان این مطالعه تاکید میکنند که متن تولید شده توسط ChatGPT – در حالی که بسیار پیچیدهتر از نوآوریهای قبلی در این زمینه است – میتواند نسبتاً فرمولی باشد، و تعدادی از ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی موجود میتوانند از آن استفاده کنند.
با این حال، آنها می گویند که یافته های آنها باید به عنوان زنگ خطری برای کارکنان دانشگاه باشد تا با دقت در مورد طراحی ارزیابی های خود و راه هایی فکر کنند تا اطمینان حاصل شود که عدم صداقت تحصیلی به وضوح برای دانشجویان توضیح داده می شود و به حداقل می رسد.
پروفسور دبی کاتن، مدیر بخش آکادمیک و استاد آموزش عالی در دانشگاه پلیموث مارجون، نویسنده اصلی این مطالعه است. او گفت: “این جدیدترین توسعه هوش مصنوعی بدیهی است که چالش های بزرگی را برای دانشگاه ها به همراه دارد، به ویژه در آزمایش دانش دانشجویان و آموزش مهارت های نوشتاری – اما نگاه مثبت این فرصتی است برای ما تا در مورد آنچه می خواهیم دانش آموزان یاد بگیرند و چرا فکر کنیم. دوست دارم فکر کنم که هوش مصنوعی ما را قادر میسازد تا برخی از کارهای اداری بیشتری را که دانشگاهیان انجام میدهند خودکار کنیم، و اجازه میدهد زمان بیشتری برای کار با دانشآموزان صرف شود.
نویسنده مسئول، دکتر پیتر کاتن، دانشیار بوم شناسی در دانشگاه پلیموث، افزود: “ممنوع کردن ChatGPT، همانطور که در مدارس نیویورک انجام شد، تنها می تواند یک راه حل کوتاه مدت باشد، در حالی که ما فکر می کنیم چگونه به مشکلات رسیدگی کنیم. هوش مصنوعی در حال حاضر وجود دارد. به طور گسترده ای برای دانشجویان خارج از موسسات آنها قابل دسترسی است و شرکت هایی مانند مایکروسافت و گوگل به سرعت آن را در موتورهای جستجو و مجموعه های آفیس گنجانده اند. چت (sic) در حال حاضر خارج از کیف است و چالش برای دانشگاه ها تطبیق با الگوی است که در آن استفاده از هوش مصنوعی هنجار مورد انتظار است.”
دکتر روبن شیپوی، مدرس زیستشناسی دریایی در دانشگاه پلیموث، گفت: «با هر فناوری انقلابی جدید – و این یک فناوری انقلابی است – برندگان و بازندگان وجود خواهند داشت. بازندهها کسانی هستند که نتوانند خود را با یک فناوری تطبیق دهند. مناظر به سرعت در حال تغییر است. برندگان یک رویکرد عملگرایانه اتخاذ کرده و از این فناوری به نفع خود استفاده خواهند کرد.”