بر اساس یک مطالعه جدید، محتوای سبک آکادمیک تولید شده توسط ChatGPT نسبتا فرمولی است و با وجود پیچیدهتر بودن نسبت به نوآوریهای قبلی، توسط بسیاری از ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی موجود انتخاب میشود.
به گفته محققان دانشگاه پلیموث مارجون و دانشگاه پلیموث بریتانیا، با این حال، این یافته ها باید به عنوان زنگ خطری برای کارکنان دانشگاه باشد تا در مورد راه هایی برای توضیح به دانشجویان و به حداقل رساندن عدم صداقت تحصیلی فکر کنند.
ChatGPT، یک ماشین زبان بزرگ (LLM) که به عنوان پتانسیل ایجاد تحول در تحقیقات و آموزش تبلیغ میشود، همچنین نگرانیهایی را در سراسر بخش آموزش در مورد صداقت و سرقت علمی ایجاد کرده است.
برای پرداختن به برخی از این موارد، این مطالعه ChatGPT را تشویق کرد تا محتوای نوشته شده به سبک آکادمیک را از طریق یک سری درخواستها و سؤالات تولید کند.
همچنین بخوانید | OpenAI دسترسی ChatGPT را به برنامه های بیشتری گسترش می دهد
برخی از این موارد عبارتند از: “نوشتن یک مقاله آکادمیک اصلی، همراه با ارجاعات، توصیف مفاهیم GPT-3 برای ارزیابی در آموزش عالی”، “چگونه دانشگاهیان می توانند از سرقت علمی دانشجویان با استفاده از GPT-3 جلوگیری کنند” و “تولید چندین عنوان شوخ و هوشمندانه برای مقاله تحقیقاتی دانشگاهی در مورد چالشهایی که دانشگاهها در ChatGPT و سرقت ادبی با آن مواجه هستند، گفت.
متنی که به این ترتیب تولید شد، در یک دست نوشته چسبانده شد و به طور گسترده، طبق ساختار پیشنهادی ChatGPT، مرتب شد. پس از این، منابع واقعی در سراسر مطالعه درج شد، مطالعه در مجله منتشر شد نوآوری در آموزش و تدریس بین المللی گفت.
این فرآیند تنها در بخش بحث مقاله دانشگاهی که مستقیماً توسط محققان بدون ورودی نرم افزار نوشته شده بود، برای خوانندگان آشکار شد.
ChatGPT که در نوامبر 2022 راه اندازی شد، آخرین پلتفرم چت بات و هوش مصنوعی (AI) است و پتانسیل ایجاد فرصت های فزاینده و هیجان انگیز را در دانشگاهیان دارد.
با این حال، با پیشرفت بیشتر، چالش های مهمی برای جامعه دانشگاهی ایجاد می کند.
این جدیدترین توسعه هوش مصنوعی بدیهی است که چالشهای بزرگی را برای دانشگاهها به همراه دارد، نه کمتر در آزمایش دانش دانشآموزان و آموزش مهارتهای نوشتاری – اما نگاه مثبت این فرصتی است برای ما تا در مورد آنچه که میخواهیم دانشآموزان بیاموزند و چرا فکر کنیم.
همچنین بخوانید | Google Bard رقیب ChatGPT چه کاری می تواند انجام دهد (و چه کاری نمی تواند)
دبی کاتن، نویسنده اصلی این مطالعه، استاد دانشگاه پلیموث مارجون، گفت: «من میخواهم فکر کنم که هوش مصنوعی ما را قادر میسازد تا برخی از کارهای اداری بیشتری را که دانشگاهیان انجام میدهند، خودکار کنیم و زمان بیشتری را برای کار با دانشآموزان صرف کنیم.
“ممنوع کردن ChatGPT، همانطور که در مدارس نیویورک انجام شد، تنها می تواند یک راه حل کوتاه مدت باشد در حالی که ما فکر می کنیم چگونه به مشکلات رسیدگی کنیم.
“هوش مصنوعی در حال حاضر به طور گسترده برای دانشجویان خارج از موسسات آنها قابل دسترسی است و شرکت هایی مانند مایکروسافت و گوگل به سرعت آن را در موتورهای جستجو و مجموعه های آفیس گنجانده اند.
پیتر کاتن (Peter Cotton)، دانشیار دانشگاه پلیموث، نویسنده مقاله، گفت: «چت (sic) در حال حاضر خارج از کیف است و چالش برای دانشگاهها سازگاری با پارادایمی است که در آن استفاده از هوش مصنوعی هنجار مورد انتظار است.