ChatGPT، چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه یافته است، توسط Klarna AB راه اندازی شده است تا آنچه را که پلتفرم پرداخت آن را تجربه خرید شخصی و بصری می نامد ارائه دهد. خریداران آنلاین میتوانند از طریق چت بات از Klarna برای توصیههای محصول بپرسند و همچنین پیوندهایی را برای خرید محصولات پیشنهادی از طریق ابزار جستجو و مقایسه Klarna دریافت کنند.
در حالی که Klarna میگوید از ChatGPT برای پرداختها استفاده نخواهد کرد، این شرکت به Stripe Inc به عنوان یکی از اولین شرکتهای پرداخت میپیوندد که این فناوری را در هر ظرفیتی اتخاذ کرده است. راه راه اوایل این ماه اعلام کرد که از فناوری زبان طبیعی ChatGPT در محصولات و خدمات خود استفاده می کند.
Klarna پلاگین ChatGPT را برای کاربران ChatGPT فعال می کند که از مشترکین ChatGPT Plus در ایالات متحده و کانادا شروع می شود و به تدریج این فناوری را در مناطق دیگر عرضه می کند.
رئیس کلارنا گفت: “کلارنا در موقعیتی منحصر به فرد برای استفاده از بهترین فناوری و داده ها برای کمک به مردم برای کشف محصولات جدید و حل مشکلات مصرف کنندگان در هر مرحله از سفر است، و ما به نوآوری برای ارائه این خدمات به مشتریان خود ادامه خواهیم داد.” سباستین سیماتکوفسکی، اجرایی و یکی از بنیانگذاران، در بیانیه ای آماده می گوید.
Siemiatkowski اضافه می کند که Klarna، شناخته شده برای خود اکنون بخرید، محصولات را بعدا پرداخت کنید، این افزونه را به عنوان یک ویژگی ارزش افزوده می بیند که برای کمک به خریداران در نظر گرفته شده است.
ادغام ChatGPT که توسط آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو توسعه داده شده است، بر اساس استراتژی ای است که Klarna بیان کرده است که شرکت پرداخت خود را به عنوان نقطه شروعی برای خرید مصرف کننده می بیند. این شرکت مستقر در سوئد می گوید، Klarna با 500000 شریک خرده فروشی کار می کند و توسط 150 میلیون مصرف کننده و 26 میلیون کاربر برنامه در سراسر جهان استفاده می شود و روزانه 2 میلیون تراکنش انجام می دهد. شرکای خرده فروشی Klarna عبارتند از H&M، Saks، Sephora، Macys، IKEA و Nike.
کار با OpenAI اولین تلاش Klarna برای استقرار هوش مصنوعی نیست. اوایل این ماه، Klarna راه اندازی شد نشان های Klarnaدر ارتباط با Clarity AI، یک پلت فرم فناوری پایداری که از یادگیری ماشین و داده های بزرگ برای ارائه بینش های زیست محیطی و اجتماعی به سرمایه گذاران، سازمان ها و مصرف کنندگان استفاده می کند. برنامه نشان ها به کاربران Klarna این امکان را می دهد تا به چنین معیارهایی در مورد خرید لوازم الکترونیکی خود به عنوان اطلاعاتی در مورد انتشار گازهای گلخانه ای برندها و انرژی حاصل از منابع تجدیدپذیر دسترسی داشته باشند.