ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی، طوفانی جهان را در چند ماه گذشته به خود اختصاص داده است. نتفلیکس 3.5 سال طول کشید تا به یک میلیون کاربر برسد، فیس بوک ده ماه و اسپاتیفای پنج ماه. ChatGPT در پنج روز به اولین میلیون کاربر رسید. در دو ماه پس از آن، ChatGPT به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید.
اما اول از همه.
هوش مصنوعی (AI) چیست؟
هوش مصنوعی به سیستمهای رایانهای اطلاق میشود که برای انجام وظایفی که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند تشخیص گفتار، شناسایی الگوها یا تصمیمگیری طراحی شدهاند.
با توصیف خود، ChatGPT «یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI بر اساس مدل زبان GPT (تبدیل پیشآموزشدهی شده) ساخته شده است. از تکنیکهای یادگیری عمیق برای تولید پاسخهای انسانمانند به ورودیهای متنی به صورت مکالمه استفاده میکند.»
با 175 میلیارد پارامتر، GPT-4 (آخرین نسخه GPT) بزرگترین و قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی پردازش زبان تا به امروز است.
آیا استفاده از ChatGPT رایگان است؟
بله، استفاده از نسخه اصلی ChatGPT رایگان است. OpenAI یک نسخه پولی و پریمیوم به نام ChatGPT Plus نیز دارد که ماهیانه 20 دلار هزینه دارد. ChatGPT Plus دسترسی در زمان اوج مصرف و اولین دسترسی به ویژگی های جدید را فراهم می کند.
چگونه به ChatGPT دسترسی داشته باشم؟
می توانید در وب سایت آن به آن دسترسی داشته باشید. نیازی به دانلود نرم افزار یا اپلیکیشن نیست. صفحه اصلی با «نمونهها»، «قابلیتها» و «محدودیتها» از شما استقبال میکند. در ادامه این مقاله با جزئیات بیشتری به نمونه هایی خواهیم پرداخت. در حال حاضر، بیایید بر روی قابلیت ها و محدودیت ها تمرکز کنیم.
برخلاف موتور جستجویی مانند Google، که در آن هر جستجو باید از ابتدا شروع شود، ChatGPT میتواند دستورالعملهای بعدی را دریافت کند. به عنوان مثال، میتوانید از ChatGPT بپرسید: «سفر خود را از لندن به پاریس برنامهریزی کنید و اگر یک روز میمانم، مکانهای برتر را برای بازدید در نظر بگیرید». وقتی با طرح پاسخ داد، میتوانید از آن بخواهید که «تخمین هزینه سفر را ارائه دهد، اما بازدید از برج ایفل را حذف کنید». ChatGPT می داند که به عنوان بخشی از سؤال قبلی به چه چیزی پاسخ داده است و پاسخ را بر اساس آن تنظیم می کند.
در مورد «محدودیتها»، همیشه درست نیست و بسیاری از دادهها پس از سال 2021 بهروزرسانی نشدهاند.
ChatGPT برای وام دهندگان
چندین مورد استفاده برای شرکت های وام مسکن و افسران وام برای استفاده از ChatGPT و AI وجود دارد.
چت رباتهای هوش مصنوعی میتوانند با ارائه پشتیبانی 24 ساعته، کاهش زمان پاسخگویی و رسیدگی به سؤالات معمول، به بهبود خدمات مشتری کمک کنند.
هوش مصنوعی می تواند برای ارائه تجربه شخصی تر برای مشتریان وام مسکن استفاده شود. با تجزیه و تحلیل دادهها و رفتار مشتری، هوش مصنوعی میتواند ترجیحات و نیازهای فردی را شناسایی کند و به شرکتهای وام مسکن اجازه میدهد خدمات خود را با نیازهای منحصر به فرد هر مشتری تنظیم کنند.
هوش مصنوعی همچنین می تواند با افزایش دقت داده ها به مدیریت ریسک و کشف تقلب کمک کند.
و من می توانم به این موضوع ادامه دهم.
اما از آنجایی که من فضای محدودی دارم و شما زمان محدودی دارید، بیایید به دو کار اصلی بپردازیم که شما را کارآمدتر و پربازده تر می کند و به شما کمک می کند تا سرنخ های بیشتری ایجاد کنید.
وظیفه شماره 1 – مدیریت رسانه های اجتماعی
ChatGPT می تواند تقریباً هر کاری را در مورد رسانه های اجتماعی انجام دهد. بیایید با درخواست از آن برای ایجاد یک تقویم محتوا برای یک هفته شروع کنیم (شما می توانید این کار را برای یک ماه یا حتی یک سال انجام دهید)
این دو پست در روز برای هفت روز متوالی است. اما من چیزی بیشتر از ایده ها می خواستم. می خواستم کار بیشتری انجام دهد. بنابراین، در اینجا چیزی است که من از آن درخواست کردم.
من متوجه شدم که کمی خسته کننده است. بنابراین، من یک وظیفه پیگیری داشتم.
همچنین می تواند همان اسکریپت را به زبان اسپانیایی یا ده ها زبان دیگر بنویسد.
در اینجا برخی از قابلیت های ChatGPT با بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:
- این می تواند یک تقویم محتوا ایجاد کند تا به شما کمک کند برنامه ریزی کنید که چه نوع محتوایی برای شما بهترین کار را دارد
- بیشتر مطالب را برای شما خواهد نوشت
- اگر قبلاً آن را نوشتهاید، میتواند محتوا را با هر لحنی که میخواهید بازبینی کند، حتی به طنز اضافه کند
- برای ویدیوها، میتواند فقط عنوان و توضیحات را پیشنهاد کند، یا میتواند اسکریپت کل ویدیو را بنویسد (همانطور که در بالا نشان داده شد)
وظیفه شماره 2 – بازاریابی ایمیلی از طریق کپی رایتینگ متقاعد کننده
ChatGPT می تواند ایمیل های اصلی بنویسد و به ایمیل ها پاسخ دهد. اینها با ایمیل های خسته کننده ساده شما متفاوت هستند. آنها می توانند متقاعد کننده باشند، از تکنیک های بسته شدن فروش استفاده کنند و مانند یک پیش نویس قانونی به نظر برسند، همانطور که در یک مقاله خبری CNN در مورد نماینده ای به نام Asion اشاره شده است:
اخیراً یک مشتری با مشکلی به آسیون مراجعه کرد: زن به یک خانه پیش از ساخت نقل مکان کرده بود و نمی توانست پنجره هایش را باز کند. او ماهها تلاش کرده بود با توسعهدهنده تماس بگیرد و پاسخی دریافت نکرد. Asion یک کپی از یکی از ایمیل های خود را از طریق ChatGPT اجرا کرد و از آن خواست تا آن را با تاکید بر پیامدهای مسئولیت بازنویسی کند.
او گفت: «ChatGPT آن را به عنوان یک مشکل قانونی نوشت و به طور ناگهانی، توسعهدهنده در خانه او ظاهر شد.
بیایید به مثال دیگری نگاه کنیم.
سپس از آن خواستم که همان ایمیل را با استفاده از چارچوب متقاعدکننده متفاوت بنویسد. بنابراین، می توانید نسخه ای را که دوست دارید انتخاب کنید و انتخاب کنید.
چگونه از ChatGPT پاسخ های بهتری دریافت کنیم
در حالی که این کار به آسانی تایپ یک عبارت جستجو در گوگل است، ترفند برای گرفتن نتایج بهتر نوشتن دستورات (دستورالعمل) بهتر است.
در اینجا آناتومی یک اعلان کامل است:
شبیه سازی Persona -> Task -> Context and/یا Constraints -> Goal -> Format Output
از یک پیام خوب مانند «ایدههای بازاریابی رسانههای اجتماعی خوب به من بدهید» به یک پیام عالی مانند «برای یک افسر وام در دالاس، تگزاس، یک استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی برای یک هفته ایجاد کنید تا مخاطبان را با ایدههایی برای پستها، داستانها و داستانها درگیر کنید. ویدیوها» با استفاده از آناتومی یک دستور عالی که در بالا ذکر شد.
آیا می خواهید مطالعات موردی بیشتری ببینید؟ کتاب الکترونیکی رایگان «ChatGPT For Lenders» را در www.ChatGPTForLenders.com دانلود کنید