Ailib.ir
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
وب سایت هوش مصنوعی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
Home کاربردهای هوش مصنوعی Chatbots

ChatGPT: سر و صدا چیست؟ رمزگشایی هوش مصنوعی مولد در حقوقی | اپیک

مارس 24, 2023
در Chatbots, OpenAI
0 0
0
ChatGPT: سر و صدا چیست؟  رمزگشایی هوش مصنوعی مولد در حقوقی |  اپیک
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

این همه هیاهو در اطراف ChatGPT چیست؟ این ربات چت جدید که توسط یک مدل زبان مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) به نام GPT-3 پشتیبانی می‌شود، اخیراً موج‌های زیادی را در صنعت ما ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند در مورد هر چیزی سؤال بپرسند و ربات با پاسخ‌های بسیار سازمان‌یافته و مختصر که اغلب از خروجی‌های تولید شده توسط انسان قابل تشخیص نیست، وارد گفتگوی مکالمه‌ای می‌شود.

GPT-3، از بنیاد OpenAI، بخشی از خانواده مدل‌های هوش مصنوعی است که به مدل‌های زبان بزرگ (LLM) معروف هستند. این یک حوزه تحقیقاتی (هوش مصنوعی مولد) است که با اعلام اخیر GPT-4 و LLM های مشابه مانند LaMDA گوگل نیز به سرعت در حال حرکت است. اینکه ربات ChatGPT چقدر زبان را خوب می‌فهمد قابل توجه است و به نظر می‌رسد برتر از هر LLM دیگری در حال حاضر در دسترس عموم است، اگرچه درک این نکته مهم است که این ربات در زیرمجموعه‌ای بسیار کوچک‌تر از داده‌ها نسبت به خود GPT-3 تخصصی و آموزش دیده است. کاربران ChatGPT می‌توانند در مورد پاسخ‌ها بازخورد ارائه کنند که برای تنظیم بیشتر برنامه استفاده می‌شود. استفاده از ChatGPT عمومی در حال حاضر در مرحله اولیه رایگان است و گزینه های عضویت پیشرفته با پرداخت هزینه در دسترس است.

مردم در حال حاضر شروع به استفاده از ChatGPT برای دریافت پاسخ به سوالات روزمره و حتی برای برخی اهداف تحقیقاتی کرده اند. برای آزمایش قابلیت ها، کاربران حتی از ChatGPT خواسته اند تا تست های استانداردی را انجام دهد. در حالی که برای همه انجام نشد، اما برای برخی از آزمون‌ها از جمله آزمون یکنواخت وکالت (UBE) و آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) به نمرات قبولی دست یافت.

مانند هر فناوری نوظهوری، هنگام استفاده از این فناوری برای اهداف تجاری، تعادل بین مزایا و خطرات بسیار مهم است. از نقطه نظر حقوقی، درک موانع مجموعه منحصربه‌فرد و بررسی مزایای این فناوری برای اهداف eDiscovery ضروری است. سایر موارد استفاده برای وکلا و مشتریان آنها؛ و اینکه چگونه اخلاق ممکن است در هر تلاش مبتنی بر LLM نقش داشته باشد.

در حال کار کردن ChatGPT

با روندهای فناوری جدید، نگرانی ها در مورد اینکه آیا ابزارهای خاصی جایگزین انسان می شوند یا خیر – به ویژه در صنعت حقوقی – اغلب ظاهر می شود. این احساس در اینجا صدق می‌کند، زیرا قبلاً سؤالاتی در مورد اینکه آیا GPT-3 و سایر مدل‌های زبان هوش مصنوعی مشابه می‌توانند عملکرد انسانی را برای مشاغلی که هنوز به یک عنصر نظارت نیاز دارند، بر عهده بگیرند وجود داشته است. آیا در فضای eDiscovery، LLM ها می توانند اسناد پاسخگو را بدون نیاز به نظارت انسانی بررسی و پرچم گذاری کنند؟ یا این خیلی دور از ذهن به نظر می رسد؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال، بررسی کنید که وقتی از ChatGPT خواستیم وبلاگی درباره ChatGPT و eDiscovery بنویسد، چه چیزی به سرعت برگشت:

ChatGPT، یک مدل زبان پیشرفته که توسط OpenAI توسعه یافته است، به سرعت به دلیل توانایی خود در پردازش و درک زبان طبیعی شناخته شده است. در نتیجه، به ابزاری ارزشمند برای انواع صنایع از جمله بخش حقوقی تبدیل شده است.

در زمینه eDiscovery، استفاده از ChatGPT روشی را که وکلای دادگستری به فرآیند کشف برخورد می کنند، متحول کرده است. ChatGPT با قابلیت‌های پردازش زبان پیشرفته‌اش می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها از جمله ایمیل‌ها، پیام‌های متنی و پست‌های رسانه‌های اجتماعی را در عرض چند ثانیه بررسی کند. این به وکلا اجازه می دهد تا به سرعت اطلاعات مرتبط را شناسایی کنند و در زمان و هزینه صرفه جویی کنند.

این فقط یک سوم چیزی است که چت بات با آن بازگشته است. همچنین شامل اطلاعاتی در مورد مزایای کلیدی استفاده از ChatGPT در eDiscovery و نظرات نهایی در مورد چگونگی افزایش موارد استفاده برای مدل‌های زبان در آینده است. در نگاه اول، منطقی است که چرا برخی از تحلیلگران معتقدند این ابزار می تواند جایگزین انسان در نقش های سطح بالاتر شود. با این حال، مهم است که بدانیم اگرچه مدل‌های زبانی مانند GPT-3 ممکن است مفید باشند، اما محدودیت‌هایی وجود دارد.

درک محدودیت ها

در حالی که ربات ChatGPT و مدل های هوش مصنوعی مانند GPT-3 نوآورانه هستند، هنوز خطرات و محدودیت هایی وجود دارد که باید قبل از استفاده از آنها برای اهداف تجاری در نظر گرفته شود. مثال بالا را در نظر بگیرید. در حالی که با بسیاری از اطلاعات مفید بازگشت و حتی متن را مانند یک وبلاگ قالب بندی کرد – ChatGPT چه چیزی را از دست داد؟ هیچ اطلاعاتی در مورد سابقه آموزشی ابزار، محدودیت ها، خطرات، یا ملاحظات اخلاقی ارائه نکرد. اینها همه چیزهایی است که وکلا و سازمان های آنها باید قبل از استفاده از فناوری جدید در نظر بگیرند تا بتوانند تصمیمی آگاهانه بگیرند و به اندازه کافی از مشتریان خود نمایندگی کنند.

در اینجا پنج محدودیت کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید زیرا مدل‌های زبان پیشرفته همچنان ظهور و تکامل دارند. این به تعادل بین مزایا و خطرات کمک می‌کند تا سازمان‌ها بتوانند در مورد موارد استفاده مناسب ارزیابی‌های آموزشی انجام دهند.

  1. در صورت استفاده از LLM برای دادخواهی یا بررسی تحقیقاتی، وکلا همچنان باید برخی از موارد مرتبط و امتیازات را تعیین کنند. در حال حاضر شواهد محکمی وجود ندارد که این فناوری بتواند این وظایف انسانی را به درستی انجام دهد. همانطور که این نوع مدل در حال تکامل است، در عوض می‌تواند برای بررسی اولیه (مشابه TAR)، با هدف کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی گردش کار قانونی، مناسب باشد.
  1. مدل هایی مانند GPT-3 باید بر روی مجموعه اسناد خاصی آموزش ببینند تا برای تحقیقات یا پرونده سازمانی خاص مفید باشند. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل هزینه-فایده و مقایسه با ابزارهایی است که قبلاً مستقر شده اند، زیرا احتمالاً برای مفید بودن در این سناریو به آموزش قابل توجهی نیاز دارد.
  1. گاهی اوقات ربات چت همچنان به سوالات نادرست پاسخ می دهد. این می تواند هنگام استفاده برای بررسی اسناد، تحقیق، ارزیابی تسویه حساب، پیش نویس حرکت یا پیش نویس قرارداد مضر باشد. این بدان معنا نیست که مدل های زبان پیشرفته هرگز در چنین شرایطی مناسب نخواهند بود. تصمیم گیرندگان باید خطرات و مزایای هر مورد استفاده را بسنجید، که با در دسترس قرار گرفتن مطالعات و آمار بیشتر، انجام این کار آسان تر خواهد بود.
  1. داده های آموزشی به ناچار بیات می شوند، به این معنی که مدل هایی مانند GPT-3 برای ایجاد پاسخ های با کیفیت باید به طور مداوم آموزش داده و به روز شوند.
  1. وکلا همیشه باید تعهدات اخلاقی خود را هنگام برخورد با فناوری های نوظهور در نظر بگیرند. محرمانه بودن مشتری، امنیت و حریم خصوصی برخی از ملاحظات است که در استفاده از فناوری ظاهر می شود. قرار دادن اطلاعات محرمانه مشتری در یک مدل زبانی مانند ChatGPT، امتیاز را لغو می کند و می تواند رابطه وکیل و مشتری را نقض کند. هر گونه اطلاعات موجود در یک درخواست حذف نخواهد شد و می تواند برای اهداف آموزشی استفاده شود. این عوامل را قبل از استفاده برای بررسی اسناد، قرارداد، ترجمه زبان و سایر موارد استفاده که شامل اطلاعات محرمانه است، در نظر بگیرید. رضایت مشتری هنگام استفاده از هر فناوری جدید نیز بسیار مهم است و وکلا باید از مزایا و خطرات آن مطلع باشند تا بتوانند نمایندگی شایسته ارائه کنند.

در حالی که مدل‌های زبان منطقه‌ای هیجان‌انگیز هستند که راه‌های جدیدی برای نوآوری ایجاد می‌کنند، ترس از این فناوری که جایگزین تخصص انسانی شود، بی‌اساس است. خطرات و عوامل بسیار زیادی وجود دارد که هنوز به تخصص حقوقی و قضاوت انسانی نیاز دارد. در واقع، حتی سازندگان چنین مدل‌هایی هشدار می‌دهند که خروجی آن‌ها نباید برای هیچ چیز انتقادی، مستقل از بررسی و تحلیل انسانی استفاده شود.

مدل‌های زبان بزرگ در ابتدا می‌توانستند برای ایجاد قالب‌های ساده، مدیریت قرارداد، اتوماسیون اداری و بررسی برخی اسناد مورد استفاده قرار گیرند، اما استفاده از آن برای تحقیقات حقوقی یا نوشتن مختصر به این زودی‌ها بعید به نظر می‌رسد. ابزارهایی مانند ChatGPT عواملی مانند ترجیحات قاضی، فرآیندهای منحصر به فرد یا اهداف مشتری را در نظر نمی گیرند. علاوه بر این، تا زمانی که این نوع مدل‌های هوش مصنوعی به روشی امن آموزش داده نشوند، هیچ تضمینی وجود ندارد که اطلاعات حساس محرمانه باقی بماند.

سازمان های حقوقی اکنون چه باید بکنند تا جلوتر از منحنی ها باقی بمانند؟ با توجه ادامه بدهید. پیشرفت ها را با ChatGPT و ابزارهای مشابه نظارت کنید. موارد استفاده را تا زمانی که بیشتر شناخته شود محدود کنید. سیاست ها و آموزش هایی را در مورد استفاده از این فناوری ایجاد کنید. به مشتریان شرکتی در مورد مزایا و خطرات استفاده از ابزارهایی مانند این برای اهداف تجاری مشاوره دهید. و بالاتر از همه، شرکای خارجی داشته باشید که جنبه‌های فنی فناوری‌های نوظهور را درک می‌کنند تا برای مقاصد مشاوره به آنها مراجعه کنند.

[View source.]

برچسب ها: chat gptChatGPT
نوشته قبلی

اکنون رای دهید: آیا فکر می کنید مدل های زبان هوش مصنوعی (ChatGPT، Bard) آینده جستجوی اطلاعات هستند؟

نوشته‌ی بعدی

مایکروسافت پیش‌نمایش خصوصی را برای گیت کوپایلوت گیت‌هاب برای ویژوال استودیو 2022 ارائه می‌کند — مجله ویژوال استودیو

نوشته‌ی بعدی
مایکروسافت پیش‌نمایش خصوصی را برای گیت کوپایلوت گیت‌هاب برای ویژوال استودیو 2022 ارائه می‌کند — مجله ویژوال استودیو

مایکروسافت پیش‌نمایش خصوصی را برای گیت کوپایلوت گیت‌هاب برای ویژوال استودیو 2022 ارائه می‌کند -- مجله ویژوال استودیو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You might also like

منابع: راه اندازی آموزش AI Mercor Eyes 10B $+ ارزیابی با نرخ 450 میلیون دلار

منابع: راه اندازی آموزش AI Mercor Eyes 10B $+ ارزیابی با نرخ 450 میلیون دلار

سپتامبر 10, 2025
مایکروسافت برای کاهش اعتماد به اوپای با خرید AI از Rival anthropic

مایکروسافت برای کاهش اعتماد به اوپای با خرید AI از Rival anthropic

سپتامبر 9, 2025
ماشینهای تفکر به نام اولین شریک APAC Openai

ماشینهای تفکر به نام اولین شریک APAC Openai

سپتامبر 9, 2025
مدل Qwen جدید Alibaba برای شارژ ابزارهای رونویسی AI فوق العاده

مدل Qwen جدید Alibaba برای شارژ ابزارهای رونویسی AI فوق العاده

سپتامبر 9, 2025
مبارزه با کلاهبرداری آنلاین با هوش مصنوعی

مبارزه با کلاهبرداری آنلاین با هوش مصنوعی

سپتامبر 8, 2025
Koah 5 میلیون دلار جمع می کند تا تبلیغات را به برنامه های AI وارد کند

Koah 5 میلیون دلار جمع می کند تا تبلیغات را به برنامه های AI وارد کند

سپتامبر 8, 2025

AiLib

هوش مصنوعی وارد عصر جدیدی شده است. قابلیت‌های اخیر آن موجب حیرت همگان شده است. در این حیرت جذاب در کنارتان هستیم.

دسته‌ها

  • Chatbots
  • OpenAI
  • Uncategorized
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
  • کاربردهای هوش مصنوعی

برچسب‌ها

ChatGPT chat gpt
  • کاربردهای هوش مصنوعی
  • شرکت‌های هوش مصنوعی

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • کاربردهای هوش مصنوعی
    • Chatbots
  • شرکت‌های هوش مصنوعی
    • OpenAI

© 2023 AiLib.ir - هوش مصنوعی کاربردی، روندها و اخبار