پس از انتشار موتور جدید GPT-4 و Whisper API در ماه مارس، OpenAI روز پنجشنبه اعلام کرد که شروع به معرفی پلاگین ها برای ChatGPT کرده است. اینها ربات چت را قادر میسازد تا با APIهای شخص ثالث تعامل داشته باشد و پاسخهای خود را مطابق با شرایط خاص که توسط توسعهدهندگان تعریف شده است تنظیم کند و در عین حال دامنه اقدامات توانمند ربات را گسترش دهد.
فرض کنید می خواهید یک ربات چت ایجاد کنید که کاربران بتوانند با آن ورزش صحبت کنند. قبل از آخرین بهروزرسانی GPT-4، ربات چت فقط میتوانست در مورد بازیها و امتیازاتی که در گذشته اتفاق افتاده است صحبت کند، بهویژه در سال 2021 که دادههای آموزشی GPT-3 جمعآوری شد. این داده ها را در زمان واقعی جمع آوری نمی کند یا حتی از وجود سال 2022 آگاه نیست. با یک افزونه chatGPT، میتوانید عملکرد ChatGPT را روی پشته کد موجود خود قرار دهید، جایی که میتواند هر کاری از بازیابی تماسهای اطلاعاتی همزمان (نمرات ورزشی، قیمت سهام، اخبار فوری) تا ایجاد پایگاه دانش خاص را انجام دهد. اطلاعاتی مانند اسناد داخلی شرکت یا از ابر شخصی شما. حتی میتواند از طرف کاربر اقداماتی مانند رزرو پرواز یا سفارش خروج از خانه انجام دهد – فکر کنید، یک دستیار Google قابل نصب که توسط افراد OpenAI ساخته شده است.
تیم OpenAI نوشت: “مدل هوش مصنوعی به عنوان یک فراخوان هوشمند API عمل می کند. با توجه به مشخصات API و توضیح زبان طبیعی در مورد زمان استفاده از API، مدل به طور فعال API را برای انجام اقدامات فراخوانی می کند.” به عنوان مثال، اگر کاربر بپرسد، “کجا باید چند شب در پاریس بمانم؟”، مدل ممکن است انتخاب کند که یک API افزونه رزرو هتل را فراخوانی کند، پاسخ API را دریافت کند و یک پاسخ رو به روی کاربر با ترکیب API ایجاد کند. داده ها و قابلیت های زبان طبیعی آن.”
این شرکت همچنین خاطرنشان میکند که استفاده از پلاگینها برای پر کردن شکاف دانش بین آنچه که مدل بر روی آن آموزش دیده است و آنچه که از آن زمان تاکنون اتفاق افتاده است، میتواند به کاهش تمایل هوش مصنوعی به توهم زدن حقایق در هنگام پاسخ دادن به سؤالات پیچیده کمک کند. این تیم نوشت: «این مراجع نه تنها کاربرد مدل را افزایش میدهند، بلکه کاربران را قادر میسازند تا قابلیت اطمینان خروجی مدل را ارزیابی کنند و دقت آن را مجدداً بررسی کنند و به طور بالقوه خطرات مربوط به اتکای بیش از حد را کاهش دهند.»
قابلیتها و اطلاعات اضافهشده به مدل از طریق پلاگین آن نیز شانس بازگشت پاسخهای مشکلساز مدل را تا حد زیادی افزایش میدهد. گزارشها حاکی از آن است که برای جلوگیری از ضربه ۱۰۰ میلیارد دلاری Google Bard، OpenAI این افزونهها را بهطور گسترده آزمایش کرده است. این تیم نوشت: «ما تمرینات تیم قرمز را، هم در داخل و هم با همکاران خارجی انجام دادهایم، که تعدادی از سناریوهای احتمالی را آشکار کرده است. آنها قصد دارند از این یافتهها برای «اطلاع از کاهش ایمنی با طراحی» برای بهبود شفافیت و جلوگیری از مشارکت در رفتارهای مخاطرهآمیز استفاده کنند.
خود پلاگین هنوز در آلفای اولیه با در دسترس بودن محدود است. OpenAI به تعدادی از شرکتهای شریک از جمله Expedia، Instacart، KAYAK، OpenTable، Shopify، Slack، Wolfram و Zapier دسترسی زودهنگام را برای استفاده در برنامههای موجودشان اعطا کرد. شما باید نام خود را به لیست انتظار اضافه کنید تا خودتان آن را امتحان کنید.
همه محصولات توصیه شده توسط Engadget توسط تیم تحریریه ما، مستقل از شرکت مادر انتخاب می شوند. برخی از داستان های ما شامل پیوندهای وابسته است. اگر چیزی را از طریق یکی از این پیوندها خریداری کنید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم. تمامی قیمت ها در زمان انتشار صحیح می باشد.