در دوران نسبی تاریک چت رباتهای هوش مصنوعی (همه نیم سال پیش در آگوست ۲۰۲۲)، با دان وایت از آزمایشگاههای Satisfi که در آن زمان محصول نسبتاً جدیدی داشت – یک مدل زبان بزرگ آموزشدیده مبتنی بر هوش مصنوعی داشتیم. دستیار مکالمه، که می تواند برای اطلاعات زمینه ای و تجربیات غنی، به عنوان مثال، مکان های ورزشی یا سرگرمی بزرگ استفاده شود. از آن زمانهای بیگناه، هوش مصنوعی با ورود اول ChatGPT، سپس GPT4، سپس Bard و خیلی زود، به بهترین دوست همه تبدیل شده است.
پس از راه اندازی چندگانه ChatGPT و هوش مصنوعی مولد، دوباره با Don تماس گرفتیم تا در مورد حقیقت، عدالت و روش مصنوعی صحبت کنیم.
THQ:
بنابراین – ChatGPT. ما می دانیم که انتظارات صنعت از آنچه که می تواند انجام دهد وجود دارد، و شرکت های زیادی برای استفاده از آن (یا افراد نامطلوب آن) ثبت نام می کنند. و ما می دانیم که کاملاً متفاوت هستند عمومی انتظارات از آنچه می تواند انجام دهد. آیا هیچکدام از آنها واقع بینانه هستند که فناوری را همانطور که ما صحبت می کنیم استفاده کنند؟
پذیرش آسان جام مقدس.
DW:
یک قطع ارتباط بزرگ در فناوری وجود دارد. موضوع این است که است درخشان، و آن را است شگفت انگیز. اما برنامه های کاربردی آن، مردم به طور کامل درک نمی کنند.
من اخیراً با یک تجارت بزرگ در دنیای ورزش صحبت کردم و آنها گفتند: “خب، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که این را روشن کنیم و اساساً می توانیم یک سری دارایی را که داریم حذف کنیم، این مانند جام مقدس است.”
مسئله این است که همانطور که ما آن را به مشتریان نشان میدهیم، میتوانم آن را وادار به فحش دادن به شما کنم، با نام تجاری شما دقیقاً در کنار آن در وب سایت شما. نکته این است – درخشان و جذاب است، اما از برند شما محافظت نمی کند و برای آن طراحی نشده است.
بنابراین انتظارات زیادی وجود دارد. اما درک درستی از این موضوع وجود ندارد ابزار توسعه دهنده، همانطور که امروز وجود دارد، یک محصول خارج از جعبه نیست که قرار است در 100 وب سایت وجود داشته باشد، و کسی که در حال حاضر در آنجا کار می کند فقط آن را پرت می کند.
THQ:
با توجه به اینکه بین آنچه مردم انتظار دارند قادر به انجام آن باشد و آنچه در حال حاضر است، گسست وجود دارد می توان آیا ما انتظار داریم که از نظر اشتیاق شرکت ها و مردم، تعدیل بازار را تجربه کند؟
DW:
آره من فکر میکنم چیزی که واقعاً سرگرمکننده بوده این است که اکنون مردم میپذیرند که فناوری اینجا باقی مانده است، ما وارد گفتگوهای واقعی میشویم، و ChatGPT آنقدر خوب ساخته شده است که حتی به شما میگوید چه کاری انجام نمیدهد یا نبود. طراحی شده برای انجام. می توانید از آن سؤالات واقعاً هدفمند بپرسید، به این معنی که می توانید به شرکت ها و برندها بگویید: “ببین، من می دانم که شما علاقه مند به کار با این هستید. به شما خواهد گفت چگونه نه برای استفاده از آن.» و معمولاً این روشی است که می خواهید از آن استفاده کنید. اینجاست که قطع ارتباط شروع می شود.
THQ:
یکی از چیزهای مهمی که امثال OpenAI در تلاش هستند به آن اشاره کنند – تقریباً برای فرونشاندن اشتیاق برای ChatGPT و سایر هوش مصنوعی های مولد همانطور که این جام مقدس که شما اشاره کردید، این است که می تواند کاملاً اشتباه باشد، اما می تواند انجام دهد. آن را به روشی متقاعد کننده، پس مگر اینکه شما دانستن الف) اشتباه است، و ب) اینکه در کدام ویژگی اشتباه است، می تواند شما را به گمراهی نسبتاً زیادی هدایت کند. چگونه منبعی از حقیقت به دست آوریم که این شکاف درک را پر کند؟
حقیقت چیست؟ و چطور می دانی؟
DW:
این جایی است که من فکر میکنم توسعه وارد میشود. زیرا اکثر شرکتهایی که من ارزیابی کردهام واقعاً بیشتر بر روی برخی از معیارها متمرکز هستند، مانند تبدیل، انحراف، قیف. تعداد زیادی واقعاً این پایگاه های دانش عمیق را ایجاد نکرده اند که نمایه سازی دارند و قادر به کشیدن محتوا از مکان های مختلف هستند. برخی از آنها، اگر به فضای مدیریت دانش نگاه کنید – مطمئناً اکنون فضای داغی خواهد بود.
بزرگترین شکاف در حال حاضر درک این موضوع است که برندها چگونه داده های خود را به گونه ای قالب بندی می کنند که منبعی از حقیقت وجود داشته باشد. من اخیراً با شهری صحبت میکردم، زیرا محصولی ساختیم که میتواند مردم را از طریق تجربه شهری و کارهایی که میخواهند انجام دهند و غیره راهنمایی کند. و اولین دیدگاه آنها این بود که “خب، ChatGPT فقط همه چیز را در مورد شهر من می داند.”
و من گفتم: “خوب، خوب، از کجا یاد گرفته است؟” و آنها گفتند: “اینترنت؟”
بدیهی است که سوال بعدی این است که “از کجا می داند که شما چه کاری انجام می دهید؟ خواستن گفتن؟”
فرض کنید من از آن بهترین بارهای لیورپول را خواستم. بنابراین با پرس و جو برای «بهترین میلهها در لیورپول»، میتوان به معنای واقعی کلمه تعداد میلههای ذکر شده آنلاین از سال 2018 تا 2021 را بررسی کرد. مثل اینکه الگوریتمی برای تصمیمگیری دارد، و بدیهی است که راهی برای فهمیدن اینکه چگونه به نتیجه رسیده است وجود دارد. نتایج.
اما آیا آنها نتایجی هستند که می خواهید در حال حاضر به نمایش بگذارید؟ در مورد نوار جدید داغی که ماه گذشته افتتاح شد چطور؟ آیا قرار است جایی را در بر گیرد – یا به جلو ببرد – جایی که صدای جدید شگفتانگیزی داشته باشد اما هنوز سالها بررسی برای من وجود نداشته باشد؟
وقتی واقعاً به این موضوع می پردازید، این سوال پیش می آید که چگونه می خواهید برای این تکامل آماده شوید؟
تفکرات متفاوت
در حال حاضر، ما مشاغلی داریم که با یکی از دو طرز فکر متفاوت به سراغ ما می آیند، و تفاوت در جایی است که گسست بزرگ بین انتظارات و واقعیت ایجاد می شود.
شرکتهایی هستند که به ما مراجعه میکنند و میگویند: «من فقط میخواهم این را به تنظیمات فعلیام وصل کنم».
این یک طرز فکر غیر واقعی است که می توان با آن به این فناوری نزدیک شد.
THQ:
زیرا در حال حاضر، همانطور که اشاره کردید، این ابزار کم و بیش یک ابزار توسعه دهنده است تا یک راه حل خارج از جعبه برای x-problem یا y-problem؟
DW:
درست.
سپس مشتریانی داریم که به ما نزدیک میشوند و میگویند: «خوب، چطور؟ آماده شدن برای این؟”
در مقابل، این یک طرز فکر عالی است. این ایده که باید برای استفاده از آن در زمانی که سیستمهایتان در یک خط هستند آماده باشید، منطقی است – آماده باشید، زیرا واقعاً جهان را تکان خواهد داد. اما اگر می خواهید از نام تجاری خود محافظت کنید، هنوز آن جا نیست.
THQ:
سوال فقط این نیست که “آیا می توانم اکنون از آن استفاده کنم؟” اما همچنین «آیا کاری را که من میخواهم اکنون انجام میدهد؟ و اگر نه، چگونه می توانم به جایی برسم که در آنجا کاری را که من می خواهم انجام دهد؟»
شیر را با چوب نزن.
DW:
ChatGPT در حال حاضر تا حدی مانند یک حیوان وحشی زیبا است، اما بدون نرده های محافظ خاص، می تواند از کنترل خارج شود. شیرها زیبا هستند. اما بدون محافظت و اقدامات احتیاطی، شیرها می توانند ترسناک باشند، درست است؟ بنابراین آنچه شما باید درک کنید این است که چگونه می توانید بفهمید که حقیقت را می گوید، مگر اینکه چیزی برای سنجش آن داشته باشید.
بنابراین با بسیاری از پیشرفت های ما، ما دانستن پاسخ درست بنابراین میتوانیم ChatGPT را برای اندازهگیری یا نشان دادن اعتبارسنجی دریافت کنیم. اگر شرکتی هستید که نمی کند پاسخ درست را بدانید، شما به معنای واقعی کلمه میتوانید منتشر کنید… خوب، دروغ یک کلمه قوی، اما محتوای تایید نشده است. محتوای تأیید نشده ای که به همان اندازه واقعی و قانع کننده به نظر می رسد که محتوای تأیید شده به نظر می رسد – با فرض اینکه شما بهتر از این نمی دانید.
روز دیگر، با چند استادیوم تست میکردیم. و ما یک سوال در مورد یک چتر یا چیز دیگری پرسیدیم، مانند اینکه آیا می توانی چترها را به استادیوم ببری یا چیز دیگری.
آی تی کاملا آن را ساخته است. مثل اینکه حقیقت این بود مقابل از پاسخ آن اما واقعی به نظر می رسید. و سپس چیزی خلاقانه اضافه کرد. مانند «بله، میتوانید یک چتر بیاورید، اما امنیت ممکن است آن را از شما بگیرد» یا چیزی دیگر. یه جورایی خنده دار بود، اما قضیه همینه.
THQ:
اگر پاسخ خندهداری دریافت کنید، انتظار دارید که یک انسان پشت این سرگرمی وجود داشته باشد؟ بنابراین شما به انتظار پاسخهای تأیید شده توسط انسان میروید.
DW:
و اگر فقط ChatGPT را به تنظیمات موجود خود متصل میکنید، در اصل کاری که انجام میدهید این است که به شهرت برند خود اعتماد کنید.
که هنوز آماده رسیدگی به آن نیست.
در قسمت 2 این مقاله، ما عمیقتر به جستجوی حقیقت خواهیم پرداخت – و معنای آن در عصر هوش مصنوعی مولد چیست.