بر اساس گزارشها، عناوین مکالمات قابل مشاهده بود اما محتوای صحبتهای سایر کاربران قابل مشاهده نبود.
OpenAI، مالک ChatGPT میگوید که باگی را برطرف کرده است که باعث «مشکل مهم» مجموعه کوچکی از کاربران میشد که بتوانند عناوین سابقه مکالمه دیگران را با چت بات ویروسی ببینند.
سام آلتمن، مدیر اجرایی، روز چهارشنبه در توییتی گفت: در نتیجه این اصلاح، کاربران در 20 مارس نتوانستند به تاریخچه چت خود دسترسی داشته باشند.
آلتمن گفت: «ما در ChatGPT به دلیل اشکال در یک کتابخانه منبع باز با مشکل مهمی روبرو شدیم. “ما در مورد این احساس وحشتناکی داریم.”
یکی از سخنگویان OpenAI به بلومبرگ نیوز گفت: «عناوین در نوار کناری تاریخچه کاربر که معمولاً در سمت چپ صفحه وب ChatGPT ظاهر میشود، قابل مشاهده بودند. [but] محتوای مکالمات سایر کاربران قابل مشاهده نبود.
از زمان راهاندازی ChatGPT، میلیونها نفر از این نرمافزار برای فعالیتهای مختلف – از سادهسازی فرآیند کدنویسی یا توسعه طرحهای معماری گرفته تا نحوه استفاده از موتورهای جستجو، نوشتن مقاله، پیامهای پیشنویس، آهنگها، رمانها و جوکها، رشد چشمگیری داشته است.
هر مکالمه به طور خودکار ذخیره می شود و ChatGPT برگه را بر اساس موضوع اولین درخواست برچسب گذاری می کند.
روز دوشنبه، کاربران تاکید کردند که مکالمات در تاریخچه آنها ظاهر می شود، اگرچه نمی توانند محتوا را ببینند.
آلتمن گفت که شرکت “با یک پس از مرگ فنی پیگیری خواهد کرد”.
اگر استفاده می کنید #ChatGPT مراقب باش! این خطر وجود دارد که چت شما با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود!
امروز تاریخچه چت کاربر دیگری به من ارائه شد.
من نمی توانستم محتویات را ببینم، اما می توانستم عنوان چت های اخیر آنها را ببینم.#امنیت #حریم خصوصی #openAI #AI pic.twitter.com/DLX3CZntao— جردن ال ویلر (@JordanLWheeler) 20 مارس 2023
هفته گذشته، OpenAI با پشتیبانی شرکت مایکروسافت، مدل هوش مصنوعی GPT-4 خود را معرفی کرد، ارتقاء یافته از GPT-3.5، که از طریق ChatGPT در 30 نوامبر در دسترس کاربران قرار گرفت.
بر اساس داده های شرکت تحلیلی Similarweb، ادغام فناوری GPT OpenAI در بینگ مایکروسافت، مردم را به سمت موتور جستجوی کم استفاده سوق داده است.
انتشار ChatGPT در سال گذشته باعث شد تا در بخش فناوری سرعتی برای هوش مصنوعی در اختیار کاربران بیشتری قرار گیرد. امید این است که نحوه کار افراد و کسب و کار را در این فرآیند دوباره شکل دهیم.
هفته گذشته، گوگل و مایکروسافت به فاصله دو روز، اخبار متعددی را درباره هوش مصنوعی اعلام کردند. این شرکتها فناوری نوشتن پیشنویس را در پردازشگرهای کلمه و سایر نرمافزارهای همکاری و همچنین ابزارهای مرتبط با بازاریابی برای توسعهدهندگان وب قرار میدهند تا اپلیکیشنهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را بسازند.
عرضه بارد
گوگل روز سه شنبه انتشار عمومی چت ربات Bard خود را آغاز کرد و به دنبال کاربران و بازخورد آن بود.
جک کراچیک، یکی از مدیران ارشد محصول، در پاسخ به این سوال که آیا پویایی رقابتی پشت عرضه بارد است یا خیر، گفت که گوگل بر روی کاربران تمرکز کرده است. او گفت که آزمایشکنندگان داخلی و خارجی به دلیل «افزایش بهرهوری، تسریع ایدههایشان، و واقعاً برانگیختن کنجکاوی آنها» به بارد روی آوردهاند.
دقت همچنان یک نگرانی است. ماه گذشته، یک ویدیوی تبلیغاتی نشان داد که این برنامه به یک سوال اشتباه پاسخ میدهد و 100 میلیارد دلار ارزش بازار آلفابت را کاهش میدهد.
کراوچیک گفت: «ما محدودیتهای این فناوری را میدانیم و بنابراین میخواهیم با سرعتی که این فناوری را به کار میبریم، بسیار آگاهانه عمل کنیم.