با پذیرش روزافزون ابزارهای پیام رسانی که توسط هوش مصنوعی (AI) تقویت شده اند، مانند ChatGPT، زمان زیادی است که این فناوری در ارتباطات تنظیم شده رایج شود. عملکرد و قابلیت های هوشمند خودکار ابزارهایی مانند ChatGPT را جذاب می کند. با این حال، اگر یک مشتری خدمات مالی از طریق چت تعامل داشته باشد، به طور فزاینده ای محتمل می شود که هوش مصنوعی بتواند اقداماتی را پیشنهاد دهد که یک معامله گر یا مشاور انجام نمی دهد. خطر در اینجا به مشتریانی خلاصه می شود که توصیه های تنظیم شده ای را دریافت می کنند که یک مشاور واجد شرایط ارائه نکرده است.
شرکتها در صنایع تحت نظارت باید برای خطرات جدیدی که موتورهای مجهز به هوش مصنوعی ایجاد میکنند، آماده شوند. واقعیت این است که اگرچه هرگونه مشاوره یا تعامل دیگری ممکن است توسط یک ابزار هوش مصنوعی ایجاد شده باشد، این احتمال وجود دارد که بار مسئولیت بر عهده یک بانک یا شرکت خدمات مالی باشد – بسته به حوزه قضایی. بنابراین، برای محافظت از مشتریان و کسب و کار ارائه خدمات با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، باید رویکردهای اندیشیده شده به دقت اتخاذ شود.
افزایش استفاده از هوش مصنوعی در ارتباطات، درها را به روی تهدیدها و خطرات جدید باز می کند زیرا کاربران به ابزارهایی مانند چت بات ها برای پاسخ به سؤالات اعتماد می کنند. در حالی که چنین ابزارهایی می توانند در ارائه پاسخ به سؤالات معمول یا اقدام بر روی نگرانی های پیش پا افتاده مشتری سودمند باشند، بزرگترین تهدید این است که ابزار هوش مصنوعی تصمیم می گیرد سرمایه گذاری یا توصیه های دیگری را بر اساس آموخته های خود ارائه دهد. خطر دیگری که در مورد هوش مصنوعی وجود دارد این است که یک مشتری می تواند تصور کند که توصیه هایی که به آنها داده می شود به جای اینکه توسط یک هوش مصنوعی فاقد صلاحیت، توسط شخصی با شرایط مناسب، مانند مشاور سرمایه گذاری، به دقت در نظر گرفته شده و ارائه شود.
سازمانها باید با ذخیرهسازی تمام تعاملات از خود محافظت کنند تا در صورت لزوم بتوان آنها را کنترل و جستجو کرد. هر موردی که در آن اطلاعات یا توصیه های غیرمنطبق به اشتراک گذاشته شده است باید شناسایی و کاهش یابد. با توجه به تعداد زیاد تعاملات در چندین کانال و رسانه، حجم عظیمی از داده ها باید ذخیره شوند. علاوه بر این، سازمان ها باید بتوانند به سرعت آن داده ها را تجزیه و تحلیل و جستجو کنند.
طبق مقررات رایج، بانک ها یا سایر ارائه دهندگان خدمات باید این حجم عظیم از داده ها را مدیریت کنند، اما باید به گونه ای انجام شود که بتوان از داده های ذخیره شده استفاده کرد. مقیاس مطلق به این معنی است که هوش مصنوعی برای ردیابی ارتباطات و تعاملات پشتیبانی شده از هوش مصنوعی ضروری است. بنابراین، سازمان ها به یک سیستم کارآمدتر برای ذخیره، جستجو، تجزیه و تحلیل و اقدام بر اساس حجم پیام ها و گستره ابزارهای مورد استفاده نیاز دارند. اسمارش، با میراث خود که از انطباق در صنایع تحت نظارت حمایت می کند، نیاز به ذخیره و کشف در مقیاسی را که قبلاً در پلتفرم های مختلف و انواع ارتباطی که اکنون معمولاً استفاده می شود دیده نشده است، پیش بینی کرده است.
توانایی افزایش مقیاس و پشتیبانی از این دوره جدید و در عین حال به حداقل رساندن هزینه و پیچیدگی برای کاهش خطرات، اطمینان از انطباق و جلوگیری از تلاش ابزارهای هوش مصنوعی برای ارائه پاسخ یا مشاوره به سوالات بسیار فنی و تنظیم شده مشتری ضروری است.