Chat GPT میتواند یک انشا بنویسد، یک مسئله ریاضی را حل کند یا تنها با یک دستور ساده به یک سوال پاسخ دهد. به علاوه، رایگان است. به عبارت دیگر، تقلب در کار آکادمیک آسان تر از همیشه است.
Chat GPT توسط سازمان تحقیقاتی Open AI ایجاد شده است. ده ها مورد وجود دارد برنامه های کاربردی برای Chat GPT، مانند پاسخ دادن به سؤالات اساسی، ایجاد دستور العمل یا تبدیل یادداشت ها به خلاصه. اما این سؤال پیش میآید که چنین ابزار قدرتمندی چگونه بر یکپارچگی تحصیلی تأثیر میگذارد و آیا میتوانیم ظرفیت آن را به عنوان ابزاری برای یادگیری کاهش دهیم؟
از ابتدای ورود به دانشگاه، دانش آموزان راه هایی برای تقلب پیدا کرده اند. از نگاهی اجمالی به آزمون همسایه تا پرداخت پول به دیگری برای انجام کارشان، متقلبان همیشه راهی برای پیشرفت پیدا کرده اند. آ نظرسنجی مرکز بین المللی صداقت تحصیلی بیان می کند که بیش از 60 درصد از دانشجویان کالج گفته اند که در مقطعی در تلاش های تحصیلی خود تقلب کرده اند.
بر اساس پایگاه داده آموزش را باز کنید، 95 درصد از متقلبان هرگز دستگیر نمی شوند. اکنون Chat GPT را وارد کنید، که در سطح جدیدی از تقلب قرار دارد. این صرفا سرقت ادبی نیست – بلکه تمام محتوای آن را جعل می کند.
دانشآموزی که میخواهد ناشناس بماند، گفت که استفاده از این برنامه به آسانی قرار دادن سؤال تکلیف در کادر متنی بود و سپس به سؤالات کاملاً پاسخ داد. نمرات دانش آموز As و Bs بود و استاد آنها هرگز عاقل تر نبود.
دانشجوی ناشناس دیگری استراتژی پیچیده تری داشت. آنها اعلان مقاله را به Chat GPT متصل کردند، زبان پیچیده را کمکم کردند و آن را از طریق Grammarly اجرا کردند تا به لحن مکالمهای بیشتری دست یابند. با این حال، دانش آموز ادعا می کند که آنها فقط یک C در این مقاله دریافت کرده اند.
اتفاقی مشابه در تاریخ ابزارهای آموزشی، ظهور ماشین حساب در کلاس درس بود. آ مقاله لس آنجلس تایمز از سال 1986 نشان می دهد که وقتی ماشین حساب برای اولین بار وارد کلاس شد، گفتمان زیادی در مورد اینکه چگونه بر دانش آموزان تأثیر می گذارد وجود داشت. طرفداران استدلال میکردند که تنها تأثیرات مثبتی روی دانشآموزانی که از ماشینحساب استفاده میکنند، دیده میشود، تا زمانی که آنها قبلاً درک مناسبی از ریاضیات داشته باشند. کسانی هم بودند که ماشین حساب را یک عصا تقبیح کردند. ما اکنون می دانیم که در نهایت، ماشین حساب برنده شد، و اکنون عملاً در هر کلاس ریاضی از دبیرستان تا کالج، جزء اصلی است.
من استدلال می کنم که Chat GPT همان ماشین حساب است. در حالی که کاملاً دانش آموزانی وجود دارند که از Chat GPT برای تقلب در هر تکلیف، امتحان و پروژه استفاده می کنند، دانش آموزانی نیز وجود دارند که از آن به عنوان یک ابزار ارزشمند استفاده می کنند. آنها می توانند از آن برای رفع خطاهای گرامری یا کمک به تدوین طرح کلی برای شروع آنها استفاده کنند. میتواند کار یکنواخت و وقتگیر را از معادله خارج کند تا تمرکز بیشتری بر آنچه واقعاً در تکلیف مهم است – عناصر فکری و خلاقانه.
برنامهها و افزونههای مشابه با قابلیتهایی مشابه Chat GPT وجود دارد. Grammarly یک برنامه محبوب است که املا و دستور زبان را تصحیح می کند، اما من شک دارم که کسی ادعا کند که این برنامه تقلب محسوب می شود. آنچه واقعاً مهم است این است که دانش آموزان اصول اولیه آنچه را که می آموزند درک کنند.
بحث پر جنب و جوشی که زمانی توسط ماشین حساب ها برانگیخته شد، بار دیگر توسط Chat GPT در یک پانل در مورد هوش مصنوعی و یکپارچگی تحصیلی در کالج Marist شعله ور شد. اعضای پانل شامل استاد حرفه ای علوم کامپیوتر برایان گورمنلی، مدیر مرکز زبان ویس کوین گاگلر، دستیار معاون فناوری اطلاعات جولیان شارپ و مدیر مرکز نوشتن کاتلین وایس در مورد تأثیر Chat GPT بر کلاس بحث کردند.
احساس کلی جلسه این بود که Chat GPT اینجاست و میتواند به عنوان یک ابزار یادگیری قدرتمند برای اساتید و دانشجویان استفاده شود. استادان باید نحوه اداره کلاس های خود را تغییر دهند تا دانش آموزان را وادار کنند که به طور انتقادی در مورد Chat GPT و تکالیف خود فکر کنند. مدیر Weisse نسبت به شکار دانشآموزانی که از Chat GPT استفاده میکنند هشدار داد. در عوض، او بر اساتید تاکید کرد تا بر ارزش تکالیف تاکید کنند.
“من فکر می کنم این فرصتی را برای دانش آموزان و مربیان فراهم می کند تا محتوای دوره را به سطح بعدی برسانند. اگر این کار را به درستی انجام دهیم، همه ما در پایان دوره چهار ساله دانش بیشتری خواهیم داشت.