برای کسب و کار و اخبار اقتصادی واضح و روشن تر، در خبرنامه The Daily Upside مشترک شوید. این کاملا رایگان است و ما تضمین می کنیم که هر روز چیز جدیدی یاد خواهید گرفت.
همانطور که مایکروسافت قبلاً با بینگ جدید و مجهز به Chat-GPT خود در حال حاضر همه چیز را در گریل گوگل نبود، اکنون می خواهد یک فروشگاه برنامه نیز بسازد.
فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس به این موضوع گفت فایننشال تایمز مایکروسافت قصد دارد تا سال آینده یک بازار اپلیکیشن برای رقابت با اپل و گوگل راهاندازی کند، تا زمانی که مقامات ضد انحصار از طریق پیشنهاد خرید بازیساز Activision Blizzard دست به کار شوند.
برای متقاعد کردن رگولاتورها، F را فشار دهید
مالک ایکس باکس قصد خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت 69 میلیارد دلار در ژانویه 2022 اعلام کرد و در صورت انجام آن، بزرگترین معامله در تاریخ بازی های ویدیویی خواهد بود. اما با مخالفت های جدی از سوی رقیب ایکس باکس پلی استیشن مواجه شده است. ترس این است که مالکیت عناوین بازی به این معنی است که مایکروسافت می تواند آنها را به طور بالقوه ایکس باکس انحصاری کند، و مدیران هر دو شرکت علناً در مورد اینکه آیا مایکروسافت می تواند گیمرهای پلی استیشن را از بازی های بسیار محبوبی مانند منصرف کند یا خیر دعوا کرده اند. ندای وظیفه.
مایکروسافت در حال حاضر با برخی از وصله های چسبنده با تنظیم کننده ها مواجه شده است. سازمان رقابت و بازار بریتانیا ماه گذشته اعلام کرد که این معامله نگرانیهایی را ایجاد میکند و این شرکت تلاش کرده است تا اتحادیه اروپا را با امضای قراردادهای مجوز با رقبا (البته نه پلیاستیشن) متقاعد کند که این قرارداد معتبر است.
نظرات اسپنسر در مورد راهاندازی فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت کاملاً غیرمعمول نیست زیرا این شرکت شروع به ایجاد مقدمات در ماه اکتبر کرد، اما زمان آن مهم است:
- انتظار می رود قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا در مارس 2024 اجرایی شود و ممکن است اپل و گوگل را وادار کند که اجازه دسترسی به فروشگاه های اپلیکیشن یکدیگر را در دستگاه هایشان بدهند. مخصوصاً برای اپل، این حفره بزرگی است که در کنار باغ دیواری اش ایجاد می شود.
- رگولاتورهای اتحادیه اروپا قبلاً کنترل اپل و گوگل بر فروشگاههای اپلیکیشنهایشان را با تحقیقات ضدتراست هدف قرار دادهاند، بنابراین به نظر میرسد که اظهارات اسپنسر در جهت به تصویر کشیدن مایکروسافت به عنوان یک نیروی رقابتی برای به چالش کشیدن دو قطبی گپل است.
آب نبات آن را خرد می کند: مایکروسافت افتتاح فروشگاه اپلیکیشن خود را برای بازی های موبایل مزایای مشخصی به همراه خواهد داشت. قرارداد اکتیویژن بلیزارد، سازنده بازی موبایل کینگ را به ارمغان می آورد، که بازی تلفنی تعریف کننده عصر را می سازد. Candy Crush، زیر چتر مایکروسافت. به علاوه یک فروشگاه برنامه سفارشی به این معنی است که میتوانید از مالیات پرداخت درونبرنامهای که اپل و گوگل اعمال میکنند، کنار بگذارید.