نوامبر گذشته، به نظر می رسید که کل جهان از راه اندازی ChatGPT توسط OpenAI شگفت زده شده است. در واقع، خیلی ها بودند و دلیل خوبی هم داشت. این اولین باری بود که یک مدل زبان بزرگ (LLM) برای مصرف انبوه و در واقع برای آزمایش انبوه در دسترس قرار گرفت.
در دنیای هوش مصنوعی، LLM ها و مدل های زبان بزرگ مخصوص دامنه (DSLLM) در واقع برای سال ها مورد استفاده قرار گرفته اند.
با این حال، اگر نمی دانید این نوع فناوری برای برند شما چگونه کار می کند، دانستن این موضوع هیچ کمکی نمی کند. امروزه بیشتر نمونهها افراد کنجکاویی هستند که با فناوری بازی میکنند، دانشآموزان و معلمان در تضاد با استفاده از آن، یا خلاقانی که در مورد پذیرش یا تحریم آن هستند.
با وجود ناشناختههای بسیار، وسوسه انگیز است که هوش مصنوعی مولد را در ذهن خود قرار دهیم، اما کاملاً واضح است که به این زودیها از بین نخواهد رفت. در واقع، هوش مصنوعی مولد چیزی است که مردم میتوانند روزانه از آن استفاده کنند و این پتانسیل را دارد که کل تجربه مشتری را تغییر دهد، مانند پذیرش انبوه آیفون در سال 2007.
هوش مصنوعی مولد چه کاری می تواند برای بازاریابان انجام دهد؟
هوش مصنوعی مولد به دستهای از مدلهای هوش مصنوعی اشاره دارد که بر اساس دادههایی که بر اساس آنها آموزش دیدهاند، خروجیهای جدیدی ایجاد میکنند. از نوعی یادگیری عمیق به نام شبکههای متخاصم مولد (GAN) استفاده میکند و کاربردهای وسیعی از جمله ایجاد تصاویر، متن و صدا دارد. ChatGPT به طور خاص یک برنامه مکالمه است که بر روی یک LLM ساخته شده است.
کیفیت منحصر به فرد هوش مصنوعی مولد، تطبیق پذیری آن است. موارد استفاده بالقوه زیادی برای برندهای مصرف کننده و تجاری وجود دارد. تصور کنید که:
- یک کمپین پیشنهادی با تمام دارایی های پشتیبانی که به طور خودکار برای شما ایجاد می شود.
- تبلیغات و صداهای از پیش ساخته شده به چندین زبان با تمام تصاویر آماده برای تبلیغ بدون صرف ساعت ها برای ایجاد.
- یک DSLLM که به طور خاص برای نام تجاری شما ساخته شده است – یک مغز مارک دار، اگر بخواهید – که مشتریان می توانند با آن تعامل داشته باشند.
- امکان دریافت پیامهای توصیهشده مستقیماً به صندوق ورودی شما، برجسته کردن لحظات به یاد ماندنی برای برند شما با نسخههای از پیش ساخته شده، تبلیغات، حلقههای تبلیغاتی و صدای سفارشی.
در هر مورد، هوش مصنوعی مولد میتواند بهرهوری تیم را بهبود بخشد، در حالی که راههای جدیدی برای بهبود تجربیات مشتری ایجاد میکند.
بدون مصرف منابع، مقیاس را افزایش دهید
با کمک هوش مصنوعی مولد، برندها می توانند تولید محتوای جدید و توسعه داده های خاص برند را به مقیاسی بی سابقه برسانند که فراتر از توانایی های بشری است. اما این بدان معنا نیست که انسان ها از معادله حذف شده اند.
خلاقان و بازاریابان همچنان باید در فرآیندهای ذهنی خود درگیر شوند. با این حال، به جای شروع از صفر، هوش مصنوعی مولد ایجاد را تسریع میکند، محتوا را با تولید آن در قالبها و زبانهای مختلف در دسترستر میکند و جنبههای خستهکننده را خودکار میکند تا تیمهای بازاریابی بتوانند بر استراتژی و کارهایی تمرکز کنند که واقعاً به توجه انسان نیاز دارند.
Veritone اخیراً Veritone Generative AI را معرفی کرده است، یک پلتفرم بهعنوان سرویس (PaaS) درجه سازمانی که میتواند به صورت بومی از LLMهای عمومی مانند ChatGPT و GPT-3 و همچنین DSLLM پشتیبانی و هماهنگسازی کند.
هوش مصنوعی Veritone Generative پیشرفتی را ارائه میکند که به برندها اجازه میدهد تا فراتر از آنچه که در ابتدا فکر میکردند ممکن است بروند. با Veritone Generative AI، برندها میتوانند از حجم زیادی از محتوا، دادهها و داراییهای خود برای ایجاد نمودارهای دانش سفارشی و DSLLM استفاده کنند، در حالی که مدلهای اختصاصی را با LLMهای عمومی هماهنگ میکنند.
این فرصتهای گستردهای را برای فعال کردن محتوای خالص جدید و پیشبینیکننده تولید شده توسط هوش مصنوعی فراهم میکند که برندها میتوانند از آن برای تعامل بیشتر با مخاطب، افزایش تجربیات انسانی و ارتباطات و همچنین معرفی فرصتهای درآمدی جدید استفاده کنند.
–
شان کینگ بر بخش شرکت تجاری در Veritone نظارت میکند، از جمله فناوریهای SaaS و خدمات مدیریت شده برای تبلیغات، صدور مجوز، رسانههای مصنوعی و web3. بینشهای عملیاتی و بازاریابی آیندهنگر او، شرکت تابعه Veritone، Veritone One را به عنوان یک آژانس تبلیغاتی صوتی و تأثیرگذار مبتنی بر هوش مصنوعی برجسته کرده است.