یک “گام جدید مهم”
چاد برت، رئیس شرکت OutsideAgents، یک شرکت جکسونویل، فلوریدا، با 8000 مشاور در شبکهاش، گفت: برخی در صنعت نگران هستند که با بهبود سیستمهایی مانند ChatGPT، ممکن است مشاوران سفر را از کار بیاندازند. اما به گفته وی، “مرگ قریب الوقوع آژانس های مسافرتی همیشه پیش بینی شده است و هر فناوری جدید ابزاری برای استفاده است.” او اخیراً یک سمینار نکات فنی برای مشاورانش برگزار کرده است و در حال تهیه فهرستی از اعلانهایی است که مشاورانش میتوانند از آن برای استفاده حداکثری از نرمافزار استفاده کنند.
آقای برت که با ChatGPT آزمایش کرده است، از آن برای ایجاد بیش از 100 برنامه سفر استفاده کرده است. او گفت که نتیجه یک نقطه شروع عالی است و “می تواند برخی از کارهای اساسی را نجات دهد”، “اما یک نماینده خوب هنوز باید واقعیت را بررسی کند و آن را تقویت کند.” به عنوان مثال، او توضیح داد، فقط یک انسان می تواند آنچه را که مسافران می گویند در مقابل آنچه واقعا می خواهند، اذیت کند. او گفت که این نرم افزار “70 یا 80 درصد” را دریافت می کند – اما هدف ما برای درجه C نیست.
اکسپدیا، یکی از بزرگترین شرکتهای مسافرتی آنلاین جهان، سالها از هوش مصنوعی برای شخصیسازی توصیهها و برنامهنویسی مشاور مجازی آنلاین خود استفاده میکند، اما پیتر کرن، مدیر اجرایی Expedia، گفت که ChatGPT یک «گام جدید مهم» است.
آقای کرن گفت که شرکت او به فناوری جدید به عنوان راهی ممکن برای ارائه یک روش مکالمه ای بیشتر به مشتریان برای تعامل با Expedia نگاه می کند، به عنوان مثال، به جای اشاره و کلیک کردن، با صحبت کردن یا تایپ سؤالات. Expedia همچنین میتواند با ChatGPT برای شخصیسازی بهتر توصیهها با ترکیب دادههای خود با دو نوع دادهای که شرکتش دنبال میکند، کار کند: تاریخچه خرید مشتریان و جدیدترین قیمت و در دسترس بودن بلیط هواپیما، اتاقهای هتل و خودروهای کرایهای.
آیلین کالیسکان، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه واشنگتن که به مطالعه یادگیری ماشینی و چگونگی تأثیر جامعه بر هوش مصنوعی میپردازد، پیشبینی میکند که سایر شرکتهای مسافرتی نیز همین مسیر را طی خواهند کرد و دادهها و برنامهنویسی خود را به سیستمهای هوش مصنوعی مولد مانند آنچه توسط گوگل ایجاد میشوند، اضافه خواهند کرد. آمازون و OpenAI، برای انجام وظایف خاص.