اپلیکیشن جدید هوش مصنوعی مورد علاقه همه Chat GPT است. چت بات جدید Open AI در مدت زمان کوتاهی که از عمرش می گذرد، اکنون به بخشی از محل کار مدرن تبدیل شده است. از آن برای نوشتن اسناد نرم افزاری، ارائه ایده های سرفصل برای تبلیغات، و حتی ایجاد کد دیگ بخار برای توسعه دهندگان استفاده می شود.
موضوعی است که در بازاریابی بسیار مورد بحث است. در کجا می توان از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی با خیال راحت استفاده کرد؟ در دنیای Chat GPT، نقش کپی رایتر چیست؟
یکی از این بحث ها امروز با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت: چگونه ورود به گپ GPT به سئو کمک می کند.
اگر میخواهید سریع پاسخ دهید، زیرا من دوست ندارم سرنخ را دفن کنم، اینجاست: محتوای آسیبرسان به سئو چت GPT یک کابوس است. این ابزار مفیدی است که برای هر بازاریاب در دسترس است، اما باید با احتیاط از آن استفاده کرد.
بیایید مزایا و معایب استفاده از Chat GPT برای سئو را بررسی کنیم.
چه چیزی Chat GPT را برای سئو بد می کند
بیایید ابتدا نگاهی بیندازیم به اهداف سئو.
در هسته خود، سئو نوعی بازاریابی رقابتی است که با ارائه یک تجربه کاربری بهتر، هدف آن پیشی گرفتن از سایر وب سایت ها در فهرست جستجو است.
شما ممکن است به این تعریف اعتراض کنید. چه کسی سزاوار یک تجربه برتر است؟ انسان یا ربات خزنده؟ استفاده از چند منطقه با موقعیت بالا بسیار بد است، بنابراین بهبود طراحی وب سایت باید با چیزی متفاوت مرتبط باشد. بهترین وب سایت ها اگر همه به دنبال ساخت وب سایت های بهتر باشند، غالب می شدند، اما به ندرت این کار را انجام می دهند.
من با بیان اینکه الگوریتم های رتبه بندی جستجو ناقص هستند مقابله می کنم. آنها سعی می کنند یک رتبه بندی عینی کیفیت باشند، اما موفق نمی شوند. سئوکاران ممکن است از نقایص سیستم استفاده کنند تا نتایج با کیفیت پایین را به بالای صفحه جستجو هدایت کنند.
از منظر موتور جستجو، این اصول اساسی سئو را تغییر نمی دهد: ارائه نتایج بهتر و دقیق تر. این محصولی است که آنها برای هدایت خدمات تبلیغاتی خود ارائه می دهند که باعث درآمدزایی می شود.
تمایز در نگارش سئو ضروری است.
گوگل میلیاردها صفحه وب را ایندکس نمی کند تا بارها و بارها به کاربران یک چیز را نشان دهد. آنها یک فهرست جستجو از پاسخ ها، دیدگاه ها و مفاهیم منحصر به فرد می خواهند. یعنی بالاخره چه چیزی جستجوی آنلاین نوید می دهد؟ ایجاد روشی برای مردم جهت پیمایش در وب وسیعی از محتوای ایجاد شده توسط کاربران.
اگر می خواهید در رتبه بالاتر از رقیب خود قرار بگیرید، نمی توانید دقیقاً محتوای آنها را کپی کنید. گوگل از تکراری بودن محتوا آگاه است. اگر صفحه شما ایندکس نشود، حتی ممکن است با جریمه های طولانی مدت برای سرقت محتوا مواجه شوید. اگر محتوا به گونه ای بازنویسی شود که نسبت به نسخه اصلی بهبود یابد، ممکن است کارساز باشد. اگر خروجی منحصر به فرد و باکیفیت نباشد، تاثیری در سئو نخواهد داشت. برای سال ها، این یک تمرین خوب سئو بوده است.
اگر Chat GPT توسط همه استفاده شود
آیا تا به حال فیلم The Incredibles پیکسار را دیده اید؟
سندروم، شرور، تکنولوژی را می خواهد تا زمین بازی را یکسان کند. او باید واقعیتی را ایجاد کند که “همه فوق العاده هستند … پس هیچ کس نیست.”
دنیای بدون تمایز کیفیت، دنیایی است که در آن محتوای تولید شده توسط Chat GPT به یک امر عادی تبدیل می شود. یک نویسنده شایسته حداقل در حال حاضر در این دنیای محتوای عالی بهتر از Chat GPT خواهد بود. این دنیایی از محتوای یکسان است FmwhatsApp Apk.
به این فکر کنید: چرا مخاطبان مورد نظر شما به سادگی یک پنجره Chat GPT را باز نمی کنند و این سوال را مستقیماً در صورتی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در وب سایت شما منتشر می شود، نپرسند؟ نتیجه ممکن است مقایسه ای باشد و نه مشابه.
اکنون این مشکل را در اختیار رقبای خود قرار دهید. چه اتفاقی میافتد اگر از همان ابزار هوش مصنوعی برای ایجاد مقالههایی با موضوع مشابه استفاده کنند؟ تمایز از بین رفته است. از آنجایی که محتوا بسیار مشابه خواهد بود، شما تنها با استفاده از سئو فنی و بلک لاین که قطعات کوچکتری از پازل نسبت به خود محتوا هستند، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.
یعنی با فرض اینکه محتوای هوشمند شبیه سازی شده شما حتی به فایل می رسد. اگر دیر وارد شوید، ممکن است گوگل حتی مقاله هوش مصنوعی شما را نخواهد. همین مطلب را رقیب شما قبلا منتشر کرده بود. چرا دو مقاله مشابه را فهرست بندی می کنیم؟ یکی از دلایل اصلی که استفاده از Chat GPT در سئو باید کنترل شود، عدم تمایز است.
Chat GPT گاهی اوقات یک دروغگو است
مشکل دیگر در مورد تکیه بر Chat GPT برای تولید محتوای SEO این است که به طور کلی نادرست است. محتوای چت GPT اغلب نادرست است و همیشه با اطمینان نوشته می شود – ترکیبی خطرناک. در پایان، این نرم افزار از یک نسخه فانتزی از متن پیشگویانه برای کنار هم قرار دادن محتوای قابل خواندن استفاده می کند، شبیه به نحوه قرار دادن پیام متنی در تلفن خود.
به طور مشابه، از آنجایی که پیام پیشبینیکننده در آیفون میتواند توضیحات دیوانهکننده و عجیبی را به همراه داشته باشد، Chat GPT در بازده تولید خود مرتکب برخی از خطاهای بی تکلف میشود. تکههایی از کد که از کتابخانههای ناامن یا حقایق نادرست استفاده میکنند، ناتوانی آن در شمارش کلمات و کاراکترها مثال جالبی است. از آن بخواهید تا ده عنوان برای یک پست وبلاگ جدید که حداقل 50 کاراکتر طول دارد ارائه دهد. این به شما ده عنوان طولی می دهد که کاملاً دلخواه هستند، اما به شما می گوید که هر کدام با پارامترهای شما مطابقت دارند.
اگر Chat GPT به طور مداوم اشتباه می کرد، این یک چیز خواهد بود. حتی خطرناک تر این واقعیت است که گاهی اوقات نادرست است.
در تصویر زیر، من پنج عنوان با بیش از پنجاه کاراکتر درخواست کردم. از حداکثر طول هر عنوانی که تولید شده بود بیشتر شد. وقتی از او پرسیده شد که هر عنوان چقدر طولانی است، واکنش اشتباه بود. وقتی از ارزیابی قبلی خواسته شد دوباره طول عنوان را بشمارید، مقدار از ارزیابی قبلی تغییر کرد.
اینجا را کلیک کنید برای چت GPT ثبت نام کنید
اعتبار تصویر: عکس توسط Emiliano Vittoriosi در Unsplash