مدیرعامل بزرگترین ناشر دیجیتال و چاپی در ایالات متحده Google را متهم کرده است که یک بازیگر بد به دلیل خزیدن در وب سایت های خود برای پشتیبانی از محصولات هوش مصنوعی غول جستجو است.
نیل ووگل ، مدیرعامل People ، Inc. (که قبلاً Dotdash Meredith) ، ناشر که بیش از 40 مارک از جمله افراد ، غذا و شراب ، مسافرت و اوقات فراغت ، خانه های بهتر و باغ ها ، واقعی ، زندگی جنوبی ، زندگی جنوبی ، آلریپت ها و دیگران را اداره می کند ، گفت که گوگل عادلانه بازی نمی کند زیرا از ویژگی های آن استفاده می کند تا از آن استفاده کند تا از آن استفاده کند و از آن استفاده می کند و از آن استفاده می کند تا وب سایت های Google را نشان دهد که از آن استفاده می کند تا از آن استفاده کند تا از آن استفاده کند تا از آن استفاده کند تا از آن استفاده کند تا وب سایت های Google را نشان دهد و از آن استفاده می کند تا وب سایت های Google را نشان دهد.
Vogel گفت: “گوگل یک خزنده دارد ، به این معنی که آنها از همان خزنده برای جستجوی خود استفاده می کنند ، جایی که آنها هنوز هم برای ما ترافیک می کنند ، همانطور که برای محصولات هوش مصنوعی خود انجام می دهند ، جایی که محتوای ما را می دزدند.”
وی خاطرنشان کرد: سه سال پیش ، جستجوی Google حدود 65 ٪ از ترافیک شرکت را به خود اختصاص داده است و از آن زمان به “20s High” کاهش یافته است. (ووگل ماه گذشته آماری حتی شگفت انگیز تر را با AdexChanger به اشتراک گذاشت و گفت که از چند سال پیش ، ترافیک Google تا 90 ٪ از ترافیک People Inc. از وب باز را به خود اختصاص داده است.)
وگل به شرکت کنندگان در کنفرانس گفت: “من شکایت نمی کنم. ما مخاطبان خود را بزرگ کرده ایم. درآمد خود را افزایش داده ایم.” “ما عالی عمل می کنیم. آنچه در این مورد درست نیست این است: شما نمی توانید محتوای ما را برای رقابت با ما بگیرید.”
Vogel معتقد است ناشران در دوره AI به اهرم بیشتری نیاز دارند ، به همین دلیل احساس می کند که مسدود کردن خزنده های هوش مصنوعی – برنامه های خودکار که وب سایت ها را برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی اسکن می کنند – لازم است. به عنوان مثال ، شرکت وی با OpenAi معامله دارد ، که Vogel به عنوان “بازیگر خوب” توصیف کرد.
People ، Inc. آخرین راه حل شرکت زیرساخت وب شرکت CloudFlare را برای مسدود کردن خزنده های هوش مصنوعی که پرداخت نمی کنند ، استفاده کرده است و باعث می شود بازیکنان هوش مصنوعی با معاملات احتمالی محتوا به ناشر نزدیک شوند. در حالی که Vogel به طور مستقیم شرکت های درگیر را نامگذاری نمی کند ، وی گفت که آنها “ارائه دهنده بزرگ LLM” هستند. هنوز هیچ معامله ای امضا نشده است ، اما Vogel گفت این شرکت “خیلی بیشتر” از قبل از آن است که راه حل خزنده خزنده را اتخاذ کند.
رویداد TechCrunch
سانفرانسیسکو
|
27-29 اکتبر ، 2025
با این حال ، Vogel خاطرنشان کرد ، خزنده گوگل نمی تواند مسدود شود زیرا انجام این کار همچنین مانع از فهرست بندی وب سایت های ناشر در جستجوی گوگل می شود و آن “20 ٪” از ترافیکی را که Google هنوز ارائه می دهد ، قطع می کند.
وگل اظهار داشت: “آنها این را می دانند ، و آنها خزنده خود را تقسیم نمی کنند. بنابراین آنها یک بازیگر بد عمدی در اینجا هستند.”
جانیس مین ، سردبیر و مدیر عامل شرکت ارائه دهنده خبرنامه آنکلر مدیا ، موافقت کرد و با شرکتهای بزرگ فناوری مانند گوگل و متا “محتوا Kleptomaniacs” تماس گرفت.
وی گفت: “من در حال حاضر در همکاری با هر شرکت هوش مصنوعی برای ما فایده ای ندارم.”
در همین حال ، متیو پرنس ، مدیرعامل CloudFlare ، که شرکتش راه حل Wy-Blocking (و چه کسی در هیئت مدیره بود) ، گفت که او معتقد است که وقتی صحبت از نحوه رفتار شرکت های هوش مصنوعی می شود ، در آینده تغییر خواهد کرد. وی مشکوک بود که این تغییرات را می توان با مقررات جدید مطرح کرد.
Cloudflare Exec همچنین این سؤال را مطرح کرد که آیا مبارزه با شرکت های هوش مصنوعی با استفاده از راه حل های حقوقی پیرامون مواردی مانند قانون حق چاپ ، که برای دوره قبل از AI ایجاد شده است ، پاسخ درستی بود.
پرنس گفت: “من فکر می کنم که این یک کار احمقانه است که به آن مسیر بروید ، زیرا ، در قانون حق چاپ ، به طور معمول ، هرچه چیزی مشتق تر باشد ، بیشتر تحت استفاده منصفانه محافظت می شود … آنچه این شرکت های هوش مصنوعی انجام می دهند این است که آنها در واقع مشتقات ایجاد می کنند.” “و بنابراین اگر به بهترین پرونده ای که تاکنون مطرح شده است ، نگاه کنید ، در واقع گفته می شود که استفاده از انسان شناسی و دیگران – دلیل این که انسان شناسی روز دیگر را با همه ناشران کتاب با 1.5 میلیارد دلار حل و فصل کرد – این بود که بتوانند حکم کپی رایت مثبت را که دریافت کرده اند ، حفظ کنند.”
پرنس همچنین اعلام کرد که “هر آنچه امروز در جهان اشتباه است ، در برخی از موارد ، تقصیر گوگل است” زیرا غول جستجو به ناشران آموخته بود تا از ترافیک نسبت به ایجاد محتوای اصلی ارزش قائل شوند و باعث ناشران مانند BuzzFeed می شوند تا برای کلیک بنویسند. با این حال ، وی اعتراف کرد که گوگل در حال حاضر از دیدگاه رقابتی در یک مکان سخت قرار گرفته است.
وی گفت: “در داخل ، آنها در مورد آنچه انجام می دهند ، دعوا های گسترده ای دارند و پیش بینی من این است که ، تا این زمان سال آینده ، گوگل برای خزیدن محتوای خود و گرفتن آن و قرار دادن آن در مدل های هوش مصنوعی ، به سازندگان محتوا پرداخت می کند.”