AI News با Siddhartha Choudhury ، مدیر ارشد محصول در Booking.com ، گرفتار شد تا بتواند در مورد چگونگی حفظ این فناوری – و داده ها – از تهدیدات امنیتی مانند کلاهبرداری آنلاین ، در امان باشد.
وقتی تعطیلات را بصورت آنلاین رزرو می کنید ، اعتماد زیادی در یک وب سایت قرار می دهید. شما با پول ، اطلاعات شخصی و برنامه های سفر خود به آن اعتماد دارید. برای یک غول مانند booking.com ، نگه داشتن این اعتماد برای میلیون ها نفر هر روز یک کار بزرگ است. بنابراین ، آنها چگونه این کار را انجام می دهند؟ به طور فزاینده ، جواب هوش مصنوعی است.
مقابله با کلاهبرداری آنلاین مدرن نیاز به کمک هوش مصنوعی دارد
مقدار کاملی از دستگیره های booking.com به سختی می توانید سر خود را بپیچید. این فقط مربوط به متوقف کردن استفاده شخصی از کارت اعتباری سرقت شده نیست. این پلتفرم باید همه چیز را از بررسی هتل های جعلی و کلاهبرداری در بازاریابی گرفته تا حملات فیشینگ و تصرف حساب ها مشخص کند.
Choudhury توضیح داد: “ما از AI برای طیف گسترده ای از موارد ایمنی و استفاده از خطر در معرض تقلب استفاده می کنیم.” “در اینجا ، ما با Petabytes از داده هایی که شامل رویدادهای تولید شده از برنامه ها ، زیرساخت ها ، پیام ها ، ایمیل ها است ، سر و کار داریم.”
برای رسیدگی به این کار ، آنها به یک ابزار جادویی واحد اعتماد نمی کنند. چودوری می افزاید: “ما همچنین چندین راه حل داخلی داخلی و راه حل های داخلی را برای شناسایی و کاهش حملات کلاهبرداری از چندین فروشنده استفاده می کنیم.”
به طور خلاصه ، آنها بهترین نرم افزار خارج از قفسه را با هوش مصنوعی ساخته شده خود ترکیب می کنند تا یک کوکتل امنیتی قدرتمند ایجاد کنند و از مسافران و صاحبان املاک در این سکو محافظت کنند.
سوال میلیون دلاری: بهتر یا ارزان تر؟
به طور طبیعی ، اجرای یک سیستم امنیتی در این مقیاس آسان نیست. یکی از بزرگترین سردردها ، صرفاً گرفتن همه ابزارهای مختلف ، داخلی و خارجی ، برای بازی خوب در کنار هم است. اما چودوری به یک عمل متعادل کننده حتی سخت تر و ثابت تر اشاره کرد: عملکرد در مقابل هزینه.
حملات سایبری هر روز باهوش تر می شوند ، این بدان معنی است که دفاعی شما به طور مداوم نیاز به بهتر شدن دارند. اما فناوری بهتر هزینه بیشتری دارد.
چودوری می گوید: “به دلیل تحول در مورد تهدیدهای سایبری ، حملات پیچیده تر است و مقیاس داده ها به طور مداوم در حال افزایش است.” “بنابراین تصمیم این است: آیا باید کارها را مقرون به صرفه تر کنیم ، یا باید نیاز داشته باشیم که عملکرد بهتری داشته باشیم؟”
چگونه AI به پیشبرد تهدیدهای کلاهبرداری آنلاین کمک می کند
اغلب گفته می شود که بهترین دفاع یک جرم خوب است. به جای اینکه فقط پس از وقوع آنها به مشکلات واکنش نشان دهید ، Booking.com از AI استفاده می کند تا حتی قبل از شروع آن ، مشکل را مشاهده کند. بخش بزرگی از این امر شامل انتقال سیستم های آنها به ابر است که این امکان را برای ابزارهای باهوش تر و سریعتر فراهم می کند.
چودوری توضیح داد که کارشناسان امنیت انسانی آنها اکنون تیمی از یاران دیجیتال دارند. وی توضیح می دهد: “چندین دستیار هوش مصنوعی به طور موازی برای تحلیلگران امنیتی برای بهبود کارآیی خود و کاهش زحمت عملیاتی کار می کنند.”
با دادن بهترین کارآگاهان انسانی خود یک شریک دیجیتالی که می تواند در چند ثانیه کوههای سرنخ ها را مرتب کند ، کارشناسان می توانند مهارت های خود را بر روی مهمترین تهدیدها متمرکز کنند ، در حالی که سیستم های نظارت قوی اطمینان می دهند که خود هوش مصنوعی به راحتی و دقیق کار می کند.
مطمئن شوید که AI عادلانه بازی می کند
هنگامی که به هوش مصنوعی می دهید تا تصمیمات مهم امنیتی را اتخاذ کنید ، باید بسیار مراقب باشید که ناعادلانه نشود. Choudhury واضح بود که اخلاق در هسته اصلی استراتژی آنها قرار دارد ، که بر روی چند ایده کلیدی ساخته شده است:
- انصاف: این شرکت به طور فعال هوش مصنوعی خود را برای تعصب بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که به طور ناعادلانه پرچم های خاصی از افراد یا گروه ها را برای کلاهبرداری آنلاین احتمالی ندارد.
- نظارت انسانی: این یک چیز بزرگ است. برای هر تصمیم عمده ، “درگیری بشر کافی برای شناسایی مثبت کاذب وجود دارد.” یک شخص ، نه فقط یک برنامه ، اغلب حرف آخر را می خورد.
- توضیح: هوش مصنوعی نمی تواند یک جعبه سیاه اسرارآمیز باشد. تیم باید درک کند که چرا تصمیم خاصی برای اطمینان از پاسخگویی گرفت.
- حریم خصوصی: و البته ، همه چیز بر روی پایه و اساس محکم “محافظت از داده های قوی ، حفظ حریم خصوصی و انطباق” ساخته شده است ، همیشه با رضایت کاربر.
در افق چیست؟
Choudhury معتقد است که جهش بزرگ بعدی به معنای یافتن کارهای کاملاً جدید برای انجام AI نیست ، اما در مورد ساخت همه ابزارهای هوش مصنوعی موجود در کنار هم کار می کند.
چودوری پیش بینی می کند: “من انتظار دارم که راه حل های بیشتر و بیشتری طراحی شوند ، اما انتظار دارم که آنها به شکلی هم ارکستر شوند که بخش ها را بسیار کارآمدتر کند.”
هدف این است که سیستمی بسازیم که تمام قطعات امنیتی با هوشمندی ارتباط برقرار و همکاری کنند. برای Booking.com ، این ماموریت واضح است: “نوآوری رانندگی در کنار تضمین قابلیت اطمینان و راندمان هزینه ، تمرکز اصلی خواهد بود.”
برای بقیه ما ، هوش مصنوعی کمی بیشتر به ما آرامش می بخشد ، ما پس از کلیک روی “کتاب” در آن تعطیلات ، قربانی کلاهبرداری آنلاین نخواهیم شد.
تیم Siddhartha Choudhury و Booking.com در 24-25 سپتامبر 2025 در امسال بینش های بیشتری را در AI & Big Data Expo Europe در آمستردام به اشتراک می گذارند. Choudhury به عنوان بخشی از یک هیئت با عنوان پانل صحبت می کند “نوآوری در مقیاس: Gen AI ، سیستم عامل های ابری و توسعه داده محور” در روز دو رویداد پیشرو در صنعت.
همچنین ببینید: ابزار هک AI از آسیب پذیری های امنیتی روز صفر در عرض چند دقیقه بهره برداری می کند
آیا می خواهید در مورد AI و داده های بزرگ از رهبران صنعت اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ نمایشگاه AI & Big Data را که در آمستردام ، کالیفرنیا و لندن برگزار می شود ، بررسی کنید. این رویداد جامع بخشی از TechEx است و با سایر رویدادهای پیشرو در فناوری هماهنگ است ، برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.
AI News توسط TechForge Media ساخته شده است. سایر رویدادها و وبینارهای آینده فناوری شرکت های آینده را در اینجا کاوش کنید.