سهام شرکت های فناوری هوش مصنوعی ایالات متحده در پایان معاملات دیروز با ارزش کاهش یافت و شاخص کامپوزیت NASDAQ 1.4 ٪ کاهش یافت. از بین این ارزش های از دست دادن Palantir ، 9.4 ٪ و دارایی های بازو 5 ٪ کاهش یافته است. با توجه به دوران مالی [paywall]سه شنبه بزرگترین سقوط یک روزه در بازار از ابتدای اوت.
برخی از معامله گران این گزارش را منتشر کردند [PDF] توسط یک شرکت هوش مصنوعی ، ناندا ، که به میزان ناکامی بالای بسیاری از پروژه های تولید AI در سازمان های تجاری اشاره کرد. پروژه ناندا در آزمایشگاه رسانه ای فناوری ماساچوست سرچشمه گرفته و خود را به عنوان سازمانی توصیف می کند که در حال ساخت “وب عامل” است. این مقاله ، از زمان انتشار ، در پشت دیوار نظرسنجی قرار گرفته است ، اما برای بارگیری از این سایت در دسترس است.
نویسندگان این تحقیق اظهار داشتند که تنها 5 ٪ از خلبانان ژنرال AI به تولید می رسند و در واقع ارزش پولی قابل اندازه گیری را تولید می کنند ، در حالی که اکثر پروژه ها تأثیر کمی در معیارهای سود و زیان ایجاد می کنند. تحقیقات انجام شده توسط ناندا شامل محتوای 52 مصاحبه ساختاری با تصمیم گیرندگان سازمانی ، تجزیه و تحلیل محققان از 300+ ابتکار عمل و اطلاعیه های عمومی AI و پرسشنامه نظرسنجی که توسط 153 رهبر شرکت تکمیل شده است. این بازده سرمایه گذاری را بیش از شش ماه پس از آنکه پروژه های Gen AI وضعیت خلبان را ترک کردند ، اندازه گیری کرد.
این مقاله می گوید ، در حالی که بسیاری از سازمان ها هوش مصنوعی را در دفتر جلو یا عملکردهای تجاری در مشتری مستقر می کنند ، پروژه های موفق تمایل دارند که در بین گردش کار در دفتر پیدا شوند. این در وظایف دنیوی دفتر پشتی است که پس انداز در آن جمع می شود ، عمدتا از نیاز کاهش یافته به آژانس های شخص ثالث و BPO. این بررسی نشان داد که تأثیر کمی توسط پروژه های هوش مصنوعی در سطح کلی کارمندان داخلی وجود دارد.
در حالی که 90 ٪ از کارکنان اظهار داشتند که آنها شخصاً از استفاده از AIS در دسترس عمومی بهره مند شده اند ، به طور معمول در قالب مدل های بزرگ زبان مانند Chatgpt ، آن دستاوردهای ذهنی در سطح موسسه ترجمه نمی شوند. حدود 40 ٪ از شرکتهای مورد بررسی ، هزینه اشتراک LLMS را پرداخت می کنند.
بسیاری از صاحبان پروژه های ناموفق ، عدم آگاهی متنی را که توسط مدلهای هوش مصنوعی تولید شده است ، ذکر کردند – یعنی تطبیق با شرایط ، تغییر به مرور زمان و به یاد آوردن سوالات قبلی. ناندا اظهار داشت که ایجاد مشارکت با سازمانی که می تواند چنین سیستمی را تأمین کند و اطمینان حاصل کند که با شرایط خاص سازمان سازگار است ، عنصر مهم موفقیت است. این مقاله چندین نقل قول “مشتق شده از مصاحبه” را نشان می دهد که شامل 60 ٪ -70 ٪ موافقت با اظهارات است ، “[The AI system] از بازخورد ما یاد نمی گیرد ، “و” متن دستی بیش از حد مورد نیاز هر بار. “
عمودی که تحت تأثیر ژنرال هوش مصنوعی قرار گرفته است ، رسانه و مخابرات بود و پس از آن خدمات حرفه ای ، بهداشت و دارویی ، مصرف کننده و خرده فروشی و خدمات مالی انجام می شود. این مقاله می گوید ، نرخ بخش انرژی و مواد از راه اندازی پروژه AI تولیدی در حال حاضر ناچیز است. از نظر واحدهای تجاری ، فروش و بازاریابی در جایی است که بیشتر پروژه ها مستقر هستند یا در آن مستقر شده اند ، با امور مالی و تهیه کمترین محبوبیت به عنوان مکانی که ممکن است پروژه های AI آغاز شود.
این منطقه در یک سازمان معمولی که AI تولیدی بیشترین استقرار دارد ، در فروش و بازاریابی است که امور مالی و تهیه آن کمترین محبوب ترین سایت است. و وظایف پیچیده ای است که حداقل انتظار می رود توسط AI انجام شود. مدیران فقط 10 ٪ از زمان پروژه هایی مانند مدیریت مشتری را به یک هوش مصنوعی اختصاص می دهند ، در حالی که وظایفی مانند جمع بندی گزارش یا نوشتن ایمیل در 70 ٪ مواردی به انسان می روند.
زبان گزارش منتشر شده و عدم سخت گیری دانشگاهی آن نشان می دهد که پیشرفت و هدف آن بیشتر از بحث و گفتگوهای فکری و تکنولوژیکی شبیه به بازاریابی است. نویسندگان این مقاله خواستار مشارکتهای استراتژیک با یک فروشنده آگاه هستند تا شانس موفقیت پروژه های تولید AI را افزایش دهند ، مشارکت که ناندا ، صرفاً تصادفی ، قادر به تشکیل نیمی از آن است. در نتیجه گیری این مقاله آمده است: “فرصت های بی سابقه ای برای فروشندگان که می توانند سیستم های هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری و عمیقاً یکپارچه را ارائه دهند ، وجود دارد.
عناوین گزارش ناندا باعث می شود خواندن هوشیار در میان تصمیم گیرندگان که وظیفه اجرای AI تولیدی را دارند ، با این وجود پیام های اساسی این مقاله توسط اهداف پشت انتشار آن تضعیف می شود. قیمت سهام این هفته می تواند تحت تأثیر نظرسنجی های حزبی از نویسندگان با پوست آشکار در بازی باشد ، اما به نظر می رسد که انتشار ناندا به سادگی نگرانی های کف تجارت را در مورد اثربخشی عملی تولید AI به عنوان یک ابزار تجاری منعکس می کند.
(منبع تصویر: “آرتور دالی” توسط تیم دنل تحت CC BY-NC-ND 2.0 مجوز دارد.)