گزارشگر فناوری

“ما پرسیدیم [popular AI chatbot] Spartak Arutyunyan ، که رئیس توسعه منو برای شاخه رستوران و زنجیره تحویل Dodo Pizza است ، می گوید: chatgpt برای ایجاد یک دستور العمل – بهترین پیتزا برای دبی. “
“و این یک دستور العمل ایجاد کرد. ما آن را راه اندازی کردیم ، در واقع یک ضربه بزرگ بود ، و هنوز هم در منو است.”
آقای آروتیونیان می گوید: با 90 ٪ از سه میلیون نفر از مردم دبی ، “فرهنگ های زیادی در اینجا وجود دارد”. “هندی ها ، پاکستانی ها ، فیلیپین ها ، مردم عرب ، بچه های اروپایی.”
او از چتگپ خواست تا پیتزا بیاید که نمایانگر آن ترکیب فرهنگی باشد. پاسخ آن یک صدر بود که شامل مرغ عرب Shawarma ، پنیر پنیر کبابی هندی ، گیاهان خاورمیانه زاتار و سس تاهینی بود.
و مشتریان Dodo Pizza ظاهراً نمی توانند به اندازه کافی از آن استفاده کنند. آقای آروتیونیان می گوید: “من به عنوان یک سرآشپز ، من این مواد را بر روی پیتزا مخلوط نمی کنم ، اما هنوز هم ترکیب طعم دهنده ها به طرز شگفت آور خوبی بود.”
با این حال ، سایر پیتزا ها که در خواب دیده بودند ، آن را به منو تبدیل نکردند ، به عنوان مثال توت فرنگی و ماکارونی ، زغال اخته و غلات صبحانه.
دنیایی که در ایالات متحده آمریکا دور است ، ونسیا ویلیس یک آزمایش مشابه هوش مصنوعی را در مخملی دالاس تاکو انجام داد ، جایی که او مدیر آشپزی است.
او در مورد هوش مصنوعی “واقعاً کنجکاو” شد ، بنابراین به چتپ اجازه داد تا یکی از تاکوهای هفته خود را ابداع کند.
خانم ویلیس برای اعلان ها می گوید که او به آن گفته است که “مانند هشت ماده تشکیل دهنده استفاده کند ، و فقط می تواند یک تورتیلا و یک پروتئین را انتخاب کند”.
برخی از نتایج دستور العمل ها کمتر از بیشتر بودند.
خانم ویلیس می گوید: “برخی از ترکیبات بد بو وجود دارد ، و من دوست داشتم ، من واقعاً مطمئن نیستم که آیا کاری قرمز ، توفو نارگیل و آناناس با هم خوشمزه خواهند بود.”
اما او سه دستور العمل را تهیه کرد که امیدوار کننده تر به نظر می رسید ، و در نهایت یک میگو و استیک تاکو را برای فروش عمومی انتخاب کرد. آنها در هفته 22000 فروختند.
“من فکر می کنم هوش مصنوعی ابزاری عالی برای استفاده در هنگام کمبود خلاقیت است ، تا دوباره مغز را طی کنید -” این ترکیب ممکن است در واقع کار کند ، بیایید آن را امتحان کنیم. “
اما خانم ویلیس می افزاید: “او با هوش مصنوعی کاملاً سرکش نمی شود. برای تأیید دستور العمل ها باید یک عنصر انسانی وجود داشته باشد.”
همه افراد در تجارت مواد غذایی ایده هوش مصنوعی را دوست ندارند. جولیان د فرال ، خالق کوکتل مستقر در لندن می گوید که از هوش مصنوعی خودداری می کند زیرا “به نظر می رسد بسیار ضد شهود است” ، با انتخاب های خود که فاقد عقل سلیم است.
امیلی م. بندر ، استاد زبانشناسی در دانشگاه واشنگتن در سیاتل هشدار می دهد. او می گوید که آنها در عوض سیستم هایی برای ریمیکس کردن متن هستند که از بسیاری از مناطق از جمله اینترنت تهیه شده است.
“اگر می توانید چتگپ را برای تف کردن چیزی که شبیه یک دستور العمل است ، تهیه کنید ، به این دلیل است که دستور العمل هایی در اینترنت وجود دارد.”
وی می افزاید: chatbot می توانست دستور العمل را از وبلاگ آشپزی شخصی بدست آورد ، از این طریق شماره خواننده خود را کاهش می دهد و توانایی آنها در تأمین زندگی از اشتراک یا درآمد تبلیغاتی است.
با این وجود ، زنجیره سوپر مارکت های انگلستان Waitrose از AI برای نشان دادن روندهای غذایی در حال افزایش در رسانه های اجتماعی استفاده می کند. در حال حاضر اینها شامل “همبرگرهای خرد شده”-همبرگرهای ترد ساخته شده توسط خرد کردن گوشت گاو بر روی یک تابه فوق العاده داغ-و “کلاهبرداری”-یک کروسان پر از خمیر کوکی و چیپس شکلات است.
لیزی هیدوود ، مدیر نوآوری های ویتروز می گوید: “ما دیدیم که همبرگرهای Smash در سراسر رسانه های اجتماعی رو به رشد هستند.” “اکنون سه یا چهار رستوران اختصاصی Smash Burger که در انگلستان افتتاح می شوند همزمان با ما است که ما همبرگرهای Smash را راه اندازی می کنیم.”
در مورد کلاهبرداران ، او می گوید هوش مصنوعی دید که ذکر آنها “از سال گذشته در رسانه های اجتماعی 80 تا 90 درصد پرش کرده است ، و ما موفق شدیم آنها را در سه ماه به فروشگاه های آزمایشی راه اندازی کنیم”.
در سنگاپور ، استفانو Cantù ، مهاجران ایتالیایی ، یک برنامه با قدرت هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می تواند دستور العمل هایی را در پاسخ به شما نشان دهد که به آن می گوید چه مواد تشکیل دهنده ای را در یخچال و کمد های خود دارید. او با گره زدن به برنامه ای که توسط Chatgpt تغذیه می شود ، او آن را “Chefgpt” خوانده است.
آقای کانتا می گوید: “من ایتالیایی هستم ، بنابراین من مواد غذایی را می پزم” ، می گوید: کار روزانه او در یک شرکت نرم افزاری است. او می گوید پس از درخواست Chatgpt برای الهامات دستور العمل ، ایده “بیش از یک آخر هفته” را مطرح کرد.
این برنامه همچنین دارای منوهای کشویی و ضامن است تا به کاربر اجازه دهد ابزارهایی را که در آشپزخانه خود دارد ، مشخص کند ، یا اگر عجله دارند یا آشپز خیلی خوبی نیستند. هوش مصنوعی سپس با یک دستور العمل و تصویری از ظرف ارائه می شود.
آقای Cantù می گوید که وی در طی یک هفته و نیمی از راه اندازی سال گذشته 30،000 کاربر به دست آورد. اما پس از آن او “یک لایحه بزرگ از Openai” ، شرکت پشت Chatgpt دریافت کرد.
او اکنون برای استفاده از هوش مصنوعی خود به پرداخت هزینه معمولی پرداخت می کند. آقای کانت توضیح می دهد که این یک ترتیب استاندارد است که یک راه اندازی مانند برنامه خود را در بالای فناوری یک شرکت دیگر ایجاد می کند.
وی می افزاید: او همچنان در تلاش است تا “تعادل مناسب بین تبلیغات و اشتراک ها و سطح مناسب استفاده را برای ارائه کاربران رایگان” پیدا کند. و اینکه چگونه او می تواند “بدون فروش داده های خود” از کاربران رایگان درآمدزایی کند.
در دبی ، Spartak Arutyunyan در Dodo Pizza می گوید هوش مصنوعی باید بیشتر از یک چیز جالب استفاده شود تا چیزی که می خواهید کل منوی خود را در اطراف خود قرار دهید.
با این حال ، Dodo Pizza اکنون به مشتریان در دبی ، که از طریق برنامه خود سفارش می دهند ، امکان استفاده از AI خود را برای رویایی کردن تاپ های پیتزا غیرمعمول فراهم می کند. و این شرکت می گوید هدف این است که عملکرد هوش مصنوعی را به سایر شاخه های خود در سراسر جهان گسترش دهد.
شفاف سازی 27 سپتامبر: این مقاله برای به روزرسانی نقل قول از پروفسور امیلی م بندر اصلاح شده است که توضیحات بهتری در مورد نحوه عملکرد چت های هوش مصنوعی ارائه می دهد.