گزارشگر فناوری

هنگامی که Chatgpt در اواخر سال 2022 به صحنه آمد ، بنیانگذار آژانس روابط عمومی Anurag Garg مشتاق تیم 11 نفره خود بود که به سرعت این فناوری را در گردش کار خود گنجانید ، بنابراین این تجارت می تواند با رقبای خود همراه باشد.
آقای گارگ کارمندان خود را ترغیب کرد که از ابزار AI Language برای لیست طولانی آژانس کارهای روزانه ، از ارائه ایده های داستان برای مشتریان ، زمین ها برای ارائه رسانه ها و رونویسی از یادداشت های جلسه و مصاحبه استفاده کنند.
اما به جای افزایش بهره وری تیم ، باعث ایجاد استرس و تنش می شود.
کارکنان گزارش دادند که در واقع کارها بیشتر طول می کشد ، زیرا آنها مجبور بودند مختصراً ایجاد کنند و برای Chatgpt بسازند ، در حالی که همچنین مجبور بودند بازده آن را برای عدم دقت بررسی کنند ، که تعداد زیادی از آنها وجود داشت.
و هر بار که این پلتفرم به روز می شد ، آنها مجبور بودند ویژگی های جدید آن را بیاموزند ، که این نیز زمان بیشتری را می گرفت.
آقای گارگ ، می گوید: “این تیم شکایت کرد که وظایف آنها دو برابر زمان می گذرد زیرا ما اکنون انتظار داشتیم که آنها از ابزارهای AI استفاده کنند.”
هدف اصلی معرفی هوش مصنوعی به این شرکت ساده سازی گردش کار افراد بود ، اما در واقع این کار را به همه می داد تا کارهای بیشتری انجام دهند و باعث می شود که آنها احساس استرس و سوزاندن کنند. “
به عنوان یک رهبر تجارت ، آقای گارگ نیز از افزایش تعداد ابزارهای هوش مصنوعی که در حال راه اندازی است ، احساس غرق شدن کرد و احساس کرد که او مجبور است با هر افزودنی جدید همگام شود. او نه تنها از Chatgpt مانند تیم خود استفاده می کرد ، بلکه Zapier برای ردیابی وظایف تیم و گیج کننده برای تکمیل تحقیقات مشتری بود.
آقای گارگ می گوید: “یک سرریز ابزارهای هوش مصنوعی در بازار وجود دارد و هیچ ابزار واحدی مشکلات متعددی را برطرف نمی کند. در نتیجه ، من دائماً نیاز به نگه داشتن زبانه ها بر روی چندین ابزار هوش مصنوعی برای انجام وظایف داشتم.
“بازار با ابزارهای AI سیل می شود ، بنابراین اگر امروز در یک برنامه خاص سرمایه گذاری کنم ، هفته آینده بهتر در دسترس است. یک منحنی یادگیری مداوم برای ماندن وجود دارد ، که من برای مدیریت آن سخت می کردم و منجر به فرسودگی می شود.”
آقای گارگ به این وظیفه گفت كه تیم باید در تمام كارهای خود از هوش مصنوعی استفاده كند ، و اکنون آنها در درجه اول برای اهداف تحقیق استفاده می كنند – و همه بسیار خوشحال تر هستند.
آقای گارگ می گوید: “این یک مرحله یادگیری برای ما بود. اکنون کار قابل کنترل تر است زیرا ما از ابزارهای هوش مصنوعی زیادی استفاده نمی کنیم. ما به همه کارهایی که مستقیماً توسط تیم انجام می شود بازگشتیم و آنها احساس می کنند که بیشتر در کار خود ارتباط برقرار کرده و بیشتر درگیر هستند. این بسیار بهتر است.”
استرس آقای گارگ و تیمش با استفاده از ابزارهای AI در محل کار تجربه کرده اند.
در بررسی Freelancer Platform Upwork از 2500 کارگر دانش در ایالات متحده ، انگلیس ، استرالیا و کانادا ، 96 ٪ از مدیران ارشد می گویند که انتظار دارند استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای افزایش سطح بهره وری کلی شرکت خود – با 81 ٪ تصدیق کنند که در طول سال گذشته تقاضای کارگران را افزایش داده اند.
با این حال ، 77 ٪ از کارمندان این نظرسنجی می گویند که ابزارهای AI در واقع بهره وری خود را کاهش داده و به حجم کار خود اضافه کرده اند. و 47 ٪ از کارمندانی که از هوش مصنوعی در این نظرسنجی استفاده می کنند می گویند که آنها هیچ ایده ای برای دستیابی به بهره وری ندارند ، کارفرمایان خود را انتظار دارند.
در نتیجه ، 61 ٪ از مردم بر این باورند که استفاده از هوش مصنوعی در محل کار ، احتمال ابتلا به فرسودگی شغلی را افزایش می دهد – افزایش به 87 ٪ از افراد زیر 25 سال ، همانطور که در یک بررسی جداگانه از 1150 آمریکایی نشان داده شده است ، توسط شرکت نوشتن CV اکنون از سر گرفته می شود.
نظرسنجی از رزومه همچنین نشان می دهد که چگونه 43 ٪ از مردم احساس می کنند هوش مصنوعی بر تعادل کار و زندگی تأثیر منفی خواهد گذاشت.
این که آیا این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است یا نه ، نظرسنجی ها حاکی از آن است که بسیاری از کارگران در حال حاضر احساس غرق شدن می کنند.
یک مطالعه بیشتر توسط بستر مدیریت کار Asana تأثیر معرفی برنامه های بیشتر مبتنی بر کار را برجسته می کند.
در بررسی خود از 9،615 کارگر دانش در سراسر استرالیا ، فرانسه ، آلمان ، ژاپن ، انگلیس و ایالات متحده ، دریافت که ، از کسانی که از شش تا 15 برنامه مختلف در محل کار استفاده می کنند ، 15 ٪ می گویند که به دلیل تعداد ابزارها پیام ها و اعلان ها را از دست می دهند.
برای کسانی که از 16 یا بیشتر استفاده می کنند ، 23 ٪ می گویند که کمتر کارآمد هستند و به دلیل اینکه دائماً مجبور به تعویض برنامه ها می شوند ، طول توجه آنها کاهش می یابد.
همانطور که کاسی هولمز ، استاد مدیریت دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس ، در این مطالعه اظهار داشت: “استفاده از برنامه های متعدد برای یادگیری آنها و تغییر بین آنها به زمان اضافی نیاز دارد و این زمان از دست رفته دردناک است زیرا ما نسبت به زمان هدر رفته حساس هستیم.”
وکیل تبدیل شده به مربی لی استیل اکنون در کمک به متخصصان حقوقی در غلبه بر فرسودگی شغلی تخصص دارد ، با این که بسیاری از آنها پس از معرفی ابزارهای بهره وری مبتنی بر هوش مصنوعی ، احساس سنگین شدن او را تحت فشار قرار می دهند. این تجربه ای است که او با آن آشنا است ، پس از معرفی یک پلت فرم جدید فناوری در نقش قبلی ، باعث شد مشتری وی از 50 به 250 افزایش یابد.
خانم استیل مستقر در بریستول می گوید: “بزرگترین چیزی که من می بینم این تقاضای رقابتی مداوم برای انجام کارهای بیشتر با کمتر است – اما شرکت ها واقعاً در نظر ندارند که آیا سیستم ها و فناوری هایی که آنها معرفی می کنند نتیجه ای را ارائه می دهند که مفید نیست.”
“همه چیز خیلی سریع در حال حرکت است. این یک نبرد مداوم است که بتوانیم در صدر مسائل تخصصی را در چنین منطقه ای برش ایجاد کنیم.”
خانم استیل می افزاید ، اکنون وکلای فرسودگی در حال تجربه هستند ، نه تنها در مورد حجم فزاینده فناوری کار و ابزارهای هوش مصنوعی تسهیل کننده است ، بلکه ضربه روی اثرات است.
خانم استیل می گوید: “وقتی ما به دنبال فرسودگی شغلی هستیم ، فقط مربوط به حجم کارهایی نیست که ما انجام می دهیم ، بلکه احساس ما در مورد کار و آنچه از آن می گیریم احساس می کنیم.”
“شما می توانید احساس استرس داشته باشید که در محیطی با حجم زیاد و کنترل کم به پایان رسید ، هنگامی که آنچه در ابتدا می خواستید انجام دهید این بود که شخصاً با مشتری تعامل داشته و برای آنها تفاوت ایجاد کند.”
خانم استیل می افزاید: “شما همچنین می توانید در مورد خطر از دست دادن شغل خود احساس استرس کنید و ترس از جایگزین شدن زیرا دیگر از این کار لذت نمی برید زیرا این امر به اندازه فنی محور شده است.”
انجمن حقوقی انگلیس و ولز اذعان می کند که وکلا به حمایت بهتری از رهبران موسسه حقوقی نیاز دارند تا از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی استفاده کنند.
ریچارد اتکینسون ، رئیس جمهور می گوید: “در حالی که AI و فن آوری های جدید می توانند با استفاده از خودکار کارهای روزمره ، کار حقوقی را کارآمدتر کنند ، آنها همچنین می توانند کار بیشتری برای وکلا ایجاد کنند ، نه کمتر.”
“یادگیری استفاده از این ابزارها به زمان نیاز دارد و وکلا اغلب نیاز به آموزش و تطبیق فرایندهای کاری خود دارند. بسیاری از فناوری ها در ابتدا برای بخش حقوقی طراحی نشده اند ، که می تواند انتقال را به چالش کشیده تر کند.”
آلیشیا ناوارو بنیانگذار و مدیر اجرایی Flown ، یک سکوی و جامعه آنلاین است که به افراد کمک می کند تا روی “کار عمیق” تمرکز کنند – وظایفی که نیاز به تمرکز پایدار دارند. او موافقت می کند که “بهمن” ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد ، اما می گوید که آنها باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند.
“چنین فیلتر و یادگیری زیادی وجود دارد که باید قبل از این ابزارها حتی بتواند به عناصر تولیدی در زندگی ما تبدیل شود.”
اما او استدلال می کند که برای شرکت های کوچک ، با منابع محدود ، هوش مصنوعی می تواند کمک بزرگی باشد.
“این یک کار فوق العاده توانمند برای شروع کار است تا بتوانند کارهای بیشتری انجام دهند ، یا شرکت هایی که بتوانند سود سهام بیشتری را بپردازند یا تیم خود را بیشتر بپردازند.”