شواهد در حال رشد نشان می دهد که اعتماد به نفس بیش از حد به هوش مصنوعی می تواند مهارت های انسانی مورد نیاز برای استفاده مؤثر از آن را از بین ببرد. تحقیقات هشدار می دهد که این کسری مهارت های در حال ظهور انسانی ، پذیرش موفقیت آمیز هوش مصنوعی و با آن فرصتی برای رشد اقتصادی است.
احساس می شود روزی بدون اعلامیه دیگری در مورد چگونگی تغییر هوش مصنوعی دنیای ما می گذرد. هر رهبر شغلی که من با آنها صحبت می کنم یا در AI سرمایه گذاری می کند ، قصد دارد سرمایه گذاری کند ، یا نگران این است که آنها را پشت سر بگذارند. ما تعداد زیادی را می بینیم ، مانند پیش بینی Accenture که AI می تواند 736 میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس تزریق کند. اعتیاد به مواد مخدره ناشنوا است.
اما در میان همه این سر و صدا ، یک ساکت تر و نگران کننده تر ضد روایتی شروع به شکل گیری می کند. ما آن را در گزارش هایی از مکانهایی مانند MIT دیده ایم: این احساس ناخوشایند که تکیه زدن به ابزارهای AI ممکن است ما را تیزتر کند.
یافته های جدید منتشر شده توسط دانشمندان یادگیری در Multiverse ، دقیقاً آنچه را که در معرض خطر است قرار داده است. گزارش آنها حاکی از آن است که وسواس مفرد ما با خود هوش مصنوعی باعث می شود که مهمترین قسمت معادله را نادیده بگیریم: ما.
هشدار این است که بدون اینکه به طور فعال مهارت های انسانی خودمان را پرورش دهیم ، این سرمایه گذاری چند میلیون پوندی در هوش مصنوعی فقط کم تحرک نخواهد بود. این می تواند کاملاً شکست بخورد. ما خطر ایجاد کسری مهارت های انسانی را داریم که می تواند برای سالهای آینده بهره وری را همستر کند.
گری ایمرمن ، مدیر ارشد یادگیری در Multiverse ، گفت: “رهبران میلیون ها دلار برای ابزارهای هوش مصنوعی خرج می کنند ، اما تمرکز سرمایه گذاری آنها به موفقیت نمی رسد. آنها فکر می کنند وقتی واقعاً یک مشکل انسانی و فناوری است ، این یک مشکل فناوری است.
“بدون تمرکز عمدی بر توانایی هایی مانند استدلال تحلیلی و خلاقیت و همچنین فرهنگ و رفتارها ، پروژه های هوش مصنوعی هرگز به پتانسیل خود نمی رسند.”
این نکته ای است که طنین انداز است. همه ما دیده ایم که یک هوش مصنوعی مولد در چند ثانیه بلوک متن یا کد تولید می کند. اما بعد چه اتفاقی می افتد؟ این جایی است که کار واقعی آغاز می شود ، و این کار است که استعدادهای منحصر به فرد انسان را می طلبد.
تیم Multiverse وقت خود را صرف مشاهده آنچه کاربر AI گاه به گاه را از “کاربر قدرت” واقعی جدا می کند ، گذراند. آنها سیزده مهارت کلیدی را شناسایی کردند که ارتباط چندانی با نوشتن سریع و همه چیز با تفکر ، استدلال و تأمل ندارد. این فقط مربوط به کاری نیست که از هوش مصنوعی بخواهید انجام دهد ، بلکه نحوه تجزیه و تحلیل ، سؤال و تصحیح آنچه را که به شما باز می گرداند ، می پردازید.
استدلال تحلیلی را انجام دهید. این مهارت انسانی است که به یک مشکل پیچیده نگاه کرده و آن را به قطعاتی که هوش مصنوعی می تواند برطرف کند ، شکسته شود ، اما همچنین این خرد است که تشخیص دهد چه موقع یک کار برای یک دستگاه مناسب نیست. این در مورد خلبان بودن است ، نه فقط یک مسافر.
به همین ترتیب ، خلاقیت همان چیزی است که ما را به سمت آزمایش و یافتن راه های جدید جدید برای استفاده از این ابزارها سوق می دهد ، نه اینکه فقط از نسخه کمی بهتر از چیزی که قبلاً وجود دارد درخواست کنید.
ویژگی های شخصیت شخصی نیز وجود دارد. مهارت هایی مانند عزم (یعنی صبر کامل برای ادامه تلاش در هنگام استفاده از AI به شما زباله) و سازگاری لازم است. هرکسی که از این ابزارها استفاده کرده است می داند که موفقیت بار اول نادر است. مقاومت خاصی و کنجکاوی عمیق لازم است تا فراتر از پاسخ هوش مصنوعی نگاه کنید و کار خود را با تخصص خود بررسی کنید.
ایموژن استنلی ، دانشمند ارشد یادگیری در Multiverse ، اظهار داشت: “ما باید فراتر از مهارت های فنی را جستجو کنیم و در مورد مهارت های انسانی فکر کنیم که نیروی کار باید از آن استفاده کند تا بهترین نتیجه را از هوش مصنوعی کسب کند.
“آنچه ما در مرحله نخستین اصول تحقیق خود پیدا کردیم این بود که مهارت هایی مانند نظارت اخلاقی ، تأیید خروجی و آزمایش خلاق ، تمایز دهنده های واقعی کاربران AI Power هستند.”
این احساس می کند که مسئله اصلی است. آیا ما به مردم آموزش می دهیم که کاربران منفعل باشند یا رانندگان فعال؟ در حال حاضر ، این مکالمه تحت سلطه این فناوری است. اما مزیت رقابتی واقعی از داشتن بهترین مدل AI ناشی نمی شود. این امر از داشتن افرادی که می دانند چگونه می توانند بهترین نتیجه را از آن کسب کنند ، حاصل می شود.
آینده در مورد پرورش مهارت ها و هوشهای انسانی خودمان خواهد بود به همان اندازه که ما در حال توسعه نوع مصنوعی هستیم. اگر این کار را نکنیم ، خطر ایجاد آینده ای را داریم که همه جواب ها را داشته باشیم ، اما فراموش کرده ایم که چگونه سؤالات درست را بپرسیم.
(عکس توسط ماکسیم برگ)
همچنین ببینید: زاکربرگ چشم انداز هوش مصنوعی متا را برای “سرپرستی شخصی” تشریح می کند
آیا می خواهید در مورد AI و داده های بزرگ از رهبران صنعت اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ نمایشگاه AI & Big Data را که در آمستردام ، کالیفرنیا و لندن برگزار می شود ، بررسی کنید. این رویداد جامع با سایر رویدادهای پیشرو از جمله کنفرانس اتوماسیون هوشمند ، BlockX ، هفته تحول دیجیتال و Cyber Security & Cloud Expo همکاری می کند.
سایر رویدادهای آینده فناوری شرکت و وبینارهای موجود در TechForge را در اینجا کاوش کنید.