اگر اخیراً چیزی را در Google جستجو کرده اید ، احتمالاً شما یک نمای کلی AI (AIO) را دیده اید. نمای کلی AI که قبلاً با عنوان SGE شناخته می شد ، خلاصه ای از اطلاعات مربوط به AI است که برای اکثر نمایش های جستجو در صدر گوگل ظاهر می شوند.
در حالی که می تواند به عنوان یک روش مناسب برای دریافت یک سؤال سریع و بدون نیاز به حذف گزینه های بسیاری از پیوندها برای کلیک بر روی آن ، باشد ، مطمئناً برخی از موارد را دارد. موارد زیادی از اطلاعات دروغین ارائه شده است.
دقت و اعتماد در صنایع پر سر و صدا مانند بهداشت ، حقوق و امور مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه اتفاقی می افتد که شخصی یک سوال پزشکی یا قانونی از Google سؤال کند و پاسخ اشتباهی دریافت کند؟
AIO همچنین چالش های جدیدی را برای متخصصان سئو ایجاد می کند ، زیرا نحوه جستجوی آنلاین کاربران و نحوه کسب مشاغل برای تغییر استراتژی SEO خود را تغییر می دهد.
Ilawyer Marketing ، یک شرکت حقوقی SEO ، چشم انداز در مورد چگونگی مشاغل در صنایع پرقدرت می تواند در یک منظره جستجوی AI محور قابل مشاهده و مورد اعتماد باشد.
فناوری پشت پرده های هوش مصنوعی و محدودیت های آنها
خلاصه های تولید شده AI در بالای گوگل به جایی نمی روند. یک مطالعه جدید از تحقیقات پیو نشان داد که 58 ٪ از شرکت کنندگان هنگام انجام جستجو ، خلاصه ای از AI را مشاهده کرده اند.
خلاصه ها با استفاده از مدل های بزرگ زبان (LLM) ایجاد می شوند که محتوای جمع می شوند ، پاسخ های مربوطه را استخراج می کنند و استناد به منبع را ارائه می دهند. با این حال ، نمای کلی هوش مصنوعی حاوی همان اطلاعات غلط است که نتایج ارگانیک می تواند باشد و آنها می توانند توهم شوند.
بحث و جدال زیادی در مورد توهم های هوش مصنوعی یا اظهارات دروغین ایجاد شده است که AI از سردرگمی تولید می کند. پس از همه ، AI کامل نیست. همچنین نگرانی هایی در مورد شفافیت منبع وجود دارد ، زیرا کاربران همیشه نمی توانند بگویند که جواب از کجا می آید. برای مباحث پر سر و صدا ، این یک مشکل است. اگر منبع اشتباه یا غیرقابل اعتماد باشد ، پاسخ نیز ممکن است باشد.
خطرات و فرصت ها در صنایع پر سر و صدا
در حالی که برخی از توهمات هوش مصنوعی بی ضرر و سرگرم کننده است (به عنوان مثال پاسخ “افزودن چسب به پیتزا”) ، در صنایع پر سر و صدا ، این اطلاعات نادرست می تواند عواقب جدی تری داشته باشد.
مشتریانی که به دنبال مشاوره پزشکی یا حقوقی در گوگل هستند ، که توصیه نمی شود اما اجتناب ناپذیر است ، می توانند با مروری های نادرست هوش مصنوعی که در چهره خود قرار دارد ، پایان یابد. و از آنجا که چنین پاسخ هایی به طور برجسته در بالای صفحه نمایش داده می شود ، آنها دارای اقتدار ناشناخته هستند. یک پاسخ بد می تواند منجر به تصمیمات پزشکی ضعیف ، اشتباهات قانونی یا آسیب های مالی شود.
خبر خوب این است که مروری های هوش مصنوعی فرصتی را برای سایتهای معتبر و قابل اعتماد ارائه می دهند که بیشتر اوقات ذکر می شوند. برای متخصصان حقوق ، مراقبت های بهداشتی و امور مالی ، این بدان معنی است که داشتن محتوا دقیق ، ساختار یافته و توسط کارشناسان معتبر منتشر شده است.
خبر بد برای کارشناسان سئو این است که رتبه بندی های ارگانیک دیگر تنها تمرکز ندارند. مسابقه جدید در AIO به نمایش در می آید. اگر کاربر درخواست مشاوره حقوقی می تواند پاسخ خود را دریافت کند ، چه درست باشد یا نه ، بدون کلیک بر روی هر پیوند ، چرا؟
خوشبختانه ، اگر از نظر ارگانیک به خوبی رتبه بندی می کنید ، شانس بیشتری برای حضور در AIO دارید. Ahrefs اخیراً دریافت که 76 ٪ استناد به AIO از ده نتیجه برتر خارج می شود.
پیامدهای مربوط به شرکت حقوقی SEO
چگونه می توان موسسات حقوقی و سایر متخصصان پرخاشگر را تطبیق دادند؟ آنها باید اطمینان حاصل کنند که محتوا به سؤالات متداول پرداخته و این کار را با فرمت واضح و ساختاری انجام می دهد.
مفهوم EEAT در SEO زنده و خوب است: تجربه ، تخصص ، اقتدار ، اعتماد به نفس. این استراتژی محتوا به جایی نرفته است و احتمالاً عاملی در استناد به AIO است.
در محتوای حقوقی ، سؤالاتی مانند “آیا من پس از تصادف رانندگی به وکیل نیاز دارم؟” می تواند به عنوان عناوین مورد استفاده قرار گیرد ، با یک پاسخ واضح در زیر. هر پاسخ حقوقی که با اساسنامه دولت قابل استناد است باید کاملاً این کار را انجام دهد.
یکی دیگر از جنبه های به دست آوردن اقتدار و اعتماد از گرفتن بک لینک با کیفیت بالا است. ذکر شده در منابع قابل اعتماد مانند دایرکتوری های حقوقی ، سایت های خبری ، یا صفحات .edu و .gov هنوز بخش مهمی از استراتژی سئو است.
متخصصان سئو پیشنهاد می کنند که بر روی عوامل رتبه بندی سنتی و قالب های جدید AIO برای پوشش همه پایه ها تمرکز کنید.
چه جوانب سئو اکنون باید انجام دهد
اولین قدم برای بهینه سازی هوش مصنوعی ، نظارت بر نحوه ظاهر شدن سایت شما در نمای کلی است. شما می توانید به صورت دستی جستجو کنید یا از ابزارها استفاده کنید ، اما ردیابی را شروع کنید که کدام یک از نمایش داده هایی را که برای آن ظاهر می شوید و کدام صفحه یا بخش از صفحه شما ذکر شده است. همچنین باید ببینید که کدام صفحه یا بخشی از صفحات رقبای خود ذکر شده است.
طرحواره یا داده های ساختاری ، یکی از استراتژی ها برای تلاش برای ورود محتوای شما به AIO است. این محتوای شما را به زبانی که راحت تر می فهمد به Google ارتباط برقرار می کند و بهترین عکس شما در بدست آوردن نتایج غنی است. داشتن بخش های متداول در صفحات خود با پاسخ های مختصر و داده های ساختاری ، دسترسی به هوش مصنوعی را بهبود می بخشد.
همچنین ایده خوبی است که دوباره ارزیابی کنید که کدام یک از صفحات فعلی شما سؤالات پرخطر و پرخطر را هدف قرار می دهد. آیا می توانید پاسخ ها را تقویت کنید؟ خوانایی را بهبود بخشید؟ منابع قابل اعتماد تر را ذکر کنید؟ حتی ویرایش های کوچک ممکن است تفاوت بزرگی ایجاد کند.
نگاه کردن
نمای کلی AI Google در حال افزایش نوار محتوا در صنایعی است که در آن موارد دقیق است. برای شرکت حقوقی SEO و سایر عمودی های پرخاشگر ، موفقیت اکنون به معنای تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد است ، نه فقط یک نتیجه برتر.
شرکت هایی که در محتوای ، ساختار و اقتدار با کیفیت بالا سرمایه گذاری می کنند ، بدون توجه به آنچه در آینده به نظر می رسد ، بهتر برای یک تجربه جستجوی AI محور قرار می گیرند.