اگرچه هوش مصنوعی مولد (AI) هنوز یک حوزه نوظهور مورد علاقه در صنعت کالاهای مصرفی است، اما به عنوان فناوری با پتانسیل بسیار زیاد و کاربردهای مختلف، موضع برجسته ای را به خود اختصاص داده است و توجه زیادی را به خود جلب کرده است، اما همچنین چندین سؤال، نگرانی و تردید را جمع آوری کرده است.
برای به دست آوردن درک بهتری از اینکه چگونه هوش مصنوعی مولد ممکن است زمینه های مختلف در صنعت را متحول کند، از نظرات متخصص و تحقیقات Coresight، Microsoft و Gartner بهره برده ایم.
در حالی که اجماع به وضوح به پیشرفتهای قابل توجه در این منطقه در سالهای آینده اشاره میکند، منابع همچنین موافق هستند که راه رو به جلو باید با احتیاط و گامهای کوچک و استراتژیک انجام شود.
Subroto Mukherjee، رهبر استراتژی مایکروسافت برای متقابل هشدار میدهد: «هوش مصنوعی تولیدی میتواند بر اساس دادههایی که روی آنها آموزش دیده است، منجر به محتوای مغرضانه و غیر حساس شود، زیرا برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود به مقدار زیادی داده نیاز دارد که میتواند به اعتبار برند آسیب برساند». راه حل های صنعتی، متاورس، وب 3.0، NFT، AI، OpenAI، ChatGPT، بازی و تجارت.
یادداشت سردبیر: مشارکت های Subroto Mukherjee دیدگاه های خود او بر اساس تجربیات، تحقیقات و آموخته های شخصی او است و لزوماً منعکس کننده نظرات شرکت او نیست.
هوش مصنوعی مولد چیست؟
تکرارهای اولیه هوش مصنوعی در اطراف بوده است از دهه 1950. پس تفاوت بین هوش مصنوعی عمومی و هوش مصنوعی مولد چیست؟
به گفته جان هارمون، تحلیلگر ارشد در Coresight Research، در درجه اول، فناوری هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT از شبکه های عصبی یادگیری عمیق استفاده می کند که سلول های مغز را تقلید می کند تا بهترین متن را از ورودی ها تولید کند.
در همین حال، سایر فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، مجموعههای داده را برای شناسایی روابط بین دادهها و پیشبینیها به کار میگیرند.
هارمون میگوید: «بسیاری از اینها پیشبینی/پیشبینیهای کمی هستند و عنصر هوش مصنوعی تضمین میکند که مدلها در طول زمان تکامل مییابند تا دقیق بمانند.