ChatGPT از لحظهای که وارد بازار شد، سر و صدایی ایجاد کرد و اکنون، به ابزاری برای نویسندگان، بازاریابان، مترجمان و ذهنهای کنجکاو تبدیل شده است – شاید بیش از آنچه باید باشد. علاوه بر افراد، استارتآپها نیز با آن بهعنوان یک بنیاد تشکیل شدهاند و بسیاری از شرکتها به دنبال راههای خلاقانه برای استفاده از آن بودهاند، فهرستی که اکنون شامل GM و کو، رقیب توییتر است.
توییتر رقیب کو بانک ها در ChatGPT است
پلتفرم اجتماعی Koo مستقر در هند به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کاهش فاصله با رقیب خود، توییتر است. هوش مصنوعی انتخابی آن، ChatGPT، مستقیماً در برنامه قرار خواهد گرفت و به کاربران امکان میدهد با ابزار قدرتمند محتوا تولید کنند.
به گفته Mayank Bidawatka، یکی از بنیانگذاران Koo، “این به سازندگان کمک می کند تا در مورد آنچه که باید خلق کنند الهام بگیرند.”
در حالی که ChatGPT در مورد اخبار اخیر هنوز محدود است، اما زمانی که صحبت از تقطیر افکار در قالبی با ارزش است، مؤثر است، چیزی که بازاریابان از روز اول از آن استفاده می کردند.
این ویژگی از طریق ابزار ChatGPT در دسترس خواهد بود، جایی که کاربران میتوانند یک درخواست برای پست خود وارد کنند یا با استفاده از ویژگی فرمان صوتی کو. به گفته Bidawatka، هدف افزایش تعداد کاربرانی است که به طور فعال محتوا را در این پلتفرم ایجاد می کنند که حدود 20٪ است.
این ویژگی ابتدا برای حسابهای تایید شده در دسترس خواهد بود و Koo در حال بررسی ایده اضافه کردن برچسبهایی است که نشان میدهند چه زمانی چیزی با استفاده از ChatGPT ایجاد شده است.
GM به دنبال راه هایی برای استفاده از ChatGPT است
همکاری گسترده ای بین جنرال موتورز و مایکروسافت در حال انجام است، و با توجه به آن، سازنده خودرو به دنبال راه هایی برای استفاده از ChatGPT است که شرکت مادر آن، OpenAI، به شدت توسط غول فناوری حمایت می شود. اسکات میلر، معاون جنرال موتورز در مصاحبه ای گفت که “ChatGPT در همه چیز خواهد بود” و این شرکت مطمئناً همه گزینه های خود را در نظر می گیرد، از جمله مواردی مانند:
- استفاده از ربات چت برای کشف ویژگی های خودرو
- عملکرد برنامه مانند درب بازکن گاراژ است
- یکپارچه سازی برنامه ها از تقویم ها
یکی از سخنگویان جنرال موتورز گفت: “این تغییر فقط در مورد یک قابلیت مانند تکامل دستورات صوتی نیست، بلکه به این معنی است که مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که وسایل نقلیه آینده آنها به طور کلی در فناوری های نوظهور بسیار تواناتر و تازه تر باشند.”
تلاش مداومی برای وارد کردن هوش مصنوعی مولد و فناوری مشابه در انواع محصولات صورت گرفته است، کاری که مایکروسافت قبلاً انجامش را با Azure، Bing و موارد دیگر آغاز کرده است. اتومبیلها صرفاً محصول دیگری هستند و قبلاً با سیستمهای اطلاعات سرگرمی و سایر ویژگیهای مبتنی بر فناوری شاهد پیشرفت فناوری بوده است.
کو و جنرال موتورز تنها نیستند
در حالی که Koo و GM مطمئناً نمونههای جالبی از آخرین نوآوری ChatGPT هستند، شرکتهای زیادی وجود دارند که قبلاً استفاده از این فناوری را آغاز کردهاند، از جمله موارد زیر:
- ضربه محکم و ناگهانی: ویژگی هوش مصنوعی من ممکن است کامل نباشد، اما به کاربران +Snapchat اجازه می دهد تا با چت بات در طیف وسیعی از موضوعات تعامل داشته باشند.
- نیروی فروش: برنامه های این شرکت برای ChatGPT شامل ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری و Slack است.
- Shopify: دستیاران خرید مجهز به ChatGPT اینجا هستند و آماده پاسخگویی به هرگونه سوال هستند.
- Quizlet: به کمک مطالعه نیاز دارید؟ Quizlet ChatGPT را برای آموزش 1 به 1 در دسترس قرار می دهد.
البته، همه شرکت ها مشتاق نیستند که ChatGPT را وارد ترکیب کنند. برخی از بانک های بزرگ و سایر شرکت ها به دلیل نگرانی های امنیتی و دلایل دیگر به کارمندان اجازه استفاده از آن را نمی دهند. علاوه بر این، مدارس آن را برای جلوگیری از تقلب ممنوع کرده اند. با این حال، علیرغم آن موارد تردید، بسیاری از این فناوری استقبال میکنند و انتظار میرود بسیاری دیگر نیز از آن پیروی کنند.
اسپنسر هالس سردبیر میز اخبار در Grit Daily است. او اخبار فوری در مورد استارت آپ ها، اخبار وابسته، ویروسی و بازاریابی را پوشش می دهد.